2016-06-13, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Jo det är nytt. Att polisen använder strålvapen är ett minst sagt kontroversiellt påstående som de flesta avfärdar som rent skitsnack.

Behöver jag påpeka att länken inte innehåller något stöd för teorin?

Dessutom är rent polisiärt arbete off-topic. Att "sätta span" och hålla kriminella under bevakning är knappast trådens ämne. Vi vet alla att det är en metod som används.

Jag föreslår att du startar en ny tråd under Juridik om du vill diskutera de juridiska aspekterna av GS. Här brottas vi med frågan om det över huvud taget förekommer.

Det är klar att det system, väldigt slarvigt kallat för "gang stalking" och det används av just POLIS för att avskräcka olika människor från allehanda brott..

Och med mina inlägg upplyste jag folk om att det är just ett psykologiskt spel, bara mind tricks för att få alla att tro att dom har fler resurser än dom har.

Tyvärr har jag upptäckt att jag inte kommer att få med mig någon intressant människa från den här delen av forumet.

Med bacon fångar man sorgligt nog bara möss.
Ha det! 😃
Citera
2016-06-13, 09:27
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MIDIME
Det är klar att det system, väldigt slarvigt kallat för "gang stalking" och det används av just POLIS för att avskräcka olika människor från allehanda brott..

Har du bevis för att polisen använder sig av strålvapen för att aktivt förhindra brott innan de begås?

Vill helst se avhandlingar kring sådana vapen och inte via bloggar eller liknande utan länk till vart jag kan läsa forskning eller åtminstone seriös forskning kring detta ämne, det är allt för många som slänger ur sig att det bar är så eller använder sig av youtube eller bloggar utan källor.

Citat:
Och med mina inlägg upplyste jag folk om att det är just ett psykologiskt spel, bara mind tricks för att få alla att tro att dom har fler resurser än dom har.

Eller för att lägga fotogen på den eld som de med psykologiska problem redan har då genom bekräfta deras fixidéer genom att påstå saker utan ordentlig data som backar upp att majoriteten av fallen skulle vara sanna.

Citat:
Tyvärr har jag upptäckt att jag inte kommer att få med mig någon intressant människa från den här delen av forumet.

Nja, om du inte klarar av kritik där man aktivt försöker komma fram till sanningen (om det finns en) så är du nog tyvärr inte säker nog på dina källor eller på deras legitimitet.

Som sagt, flera av oss skeptiker är villiga att acceptera att det finns en chans att GS existerar men än så länge så är påståenden och svaga källor allt som existerar, sedan att du väljer att tro att majoriteten av fallen skulle vara sanna skapar en icke empirisk vetskap vilket i sin tur endast leder till en känslomässig fakta som med stor lätthet kan visa sig vara falsk när den väl ifrågasätts.

Du är hjärtligt välkommen att diskutera GS och allt vad det innebär men då måste det vara en diskussion också och inte en predikan där du flyr så fort du möter motstånd.
Citera
2016-06-13, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Delar av teknologin som du länkar till är väldigt enkel att bevisa. Radiovågor kan du detektera med t.ex en spektrumanalysator och implantat syns på röntgen.

Däremot så är vissa delar av det du länkar till rena rama rappakaljan. Det finns t.ex ingenting som heter "Tesla-vågor". Och att börja dra in HAARP, antichirist, aliens, Illuminati och NWO i det hela känns måttligt seriöst. Fattas bara en koppling till chemtrails och rymdödlor.

Fast det där med koppling till chemtrails har väl varit uppe tidigare? Chemtrails med nanofiber som bygger ihop sig till något läskig mind-controll bio-API.
http://www.dataasylum.com/flowchart-chemtrails-bioapi.html

Internet är fantastiskt. Man kan söka på precis vad för dumma saker som helst och få en massa träffar. Men allt som finns på internet är inte sant.
Jag håller med, men tycker delarna som beskriver just mind control och e-harassment är välskrivna och stämmer bra baserat på min egna erfarenheter som T.I.
Citera
2016-06-13, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Har du bevis för att polisen använder sig av strålvapen för att aktivt förhindra brott innan de begås?

Vill helst se avhandlingar kring sådana vapen och inte via bloggar eller liknande utan länk till vart jag kan läsa forskning eller åtminstone seriös forskning kring detta ämne, det är allt för många som slänger ur sig att det bar är så eller använder sig av youtube eller bloggar utan källor.

Eller för att lägga fotogen på den eld som de med psykologiska problem redan har då genom bekräfta deras fixidéer genom att påstå saker utan ordentlig data som backar upp att majoriteten av fallen skulle vara sanna.

Nja, om du inte klarar av kritik där man aktivt försöker komma fram till sanningen (om det finns en) så är du nog tyvärr inte säker nog på dina källor eller på deras legitimitet.

Som sagt, flera av oss skeptiker är villiga att acceptera att det finns en chans att GS existerar men än så länge så är påståenden och svaga källor allt som existerar, sedan att du väljer att tro att majoriteten av fallen skulle vara sanna skapar en icke empirisk vetskap vilket i sin tur endast leder till en känslomässig fakta som med stor lätthet kan visa sig vara falsk när den väl ifrågasätts.

Du är hjärtligt välkommen att diskutera GS och allt vad det innebär men då måste det vara en diskussion också och inte en predikan där du flyr så fort du möter motstånd.

Jag tror att hälften av de som skriver i det här forumet vill skapa kaos och ordning i trådarna och tyvärr få folk att tvivla på att det finns någon substans i den här informationen.
Misskreditera de som skriver om angrepp på deras privatliv som psykiskt labila människor, kräva bevis etc.
Om du är en av dessa vet jag inte men om du vill ha ritningar på relativt nya militära ytterst patenterade vapen som bevis på denna typ av krigföring som bevis så är du helt ute och cyklar.
Det finns helt säkert teoretiska ritningar på liknande vapen på skumma subforum men mer än så lär du inte få om du inte känner någon som utvecklar sånt on ens då.

Lycka till.
Citera
2016-06-13, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Jaså? Vilka var det då som Ortmark träffat och skrivit om i 'Maktens redskap'?

Som jag skrev är det inte fastställt att gruppen fanns. Det är svårsmält att vanliga svensson som fått nog infiltrerar Hells Angels, porrklubbar, svarta spelklubbar.
Det verkar inte risk fritt och vilka personer har relevant träning för sådana uppdrag.
Citera
2016-06-13, 12:25
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallowen
Som jag skrev är det inte fastställt att gruppen fanns. Det är svårsmält att vanliga svensson som fått nog infiltrerar Hells Angels, porrklubbar, svarta spelklubbar.
Det verkar inte risk fritt och vilka personer har relevant träning för sådana uppdrag.
Att gruppen existerat är ställt utom tvivel och gruppens ledare har samtalat med såväl Åke Ortmark som Olof Frånstedt på Säpo. Den operative chefen på SSI. Klas Wikland, gick i god för dem inför Frånstedt.

Enligt förre IB-agenten Donald Forsberg avancerade verksamheten till att bli en resurs inom totalförsvaret. De tränande radiosamband i fredstid tillsammans med Föräldrasamverkan mot Narkotika (FMN) syftande till en Stay Behind-verksamhet i krigstid.

Vad du har fastställt är väl inte så intressant?
Citera
2016-06-13, 13:34
Medlem
Citat:
Att gruppen existerat är ställt utom tvivel och gruppens ledare har samtalat med såväl Åke Ortmark som Olof Frånstedt på Säpo. Den operative chefen på SSI. Klas Wikland, gick i god för dem inför Frånstedt.

Enligt förre IB-agenten Donald Forsberg avancerade verksamheten till att bli en resurs inom totalförsvaret. De tränande radiosamband i fredstid tillsammans med Föräldrasamverkan mot Narkotika (FMN) syftande till en Stay Behind-verksamhet i krigstid.

Vad du har fastställt är väl inte så intressant?

Kan du länka, jag har sökt på alla tänkbara ställen och det dyker inte upp den infon du hävdar på en seriös källa, tacksam för länk.
Citera
2016-06-13, 16:59
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Kan du länka, jag har sökt på alla tänkbara ställen och det dyker inte upp den infon du hävdar på en seriös källa, tacksam för länk.

Om du misstror min avskrift på http://iesho.blogspot.se så är orginalet här:

https://www.dropbox.com/s/dl5uj1xvwxnrjae/Barbro-Sydsvenskan%201.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/fqrpmlh60sljkg8/Barbro-Sydsvenskan%202.jpg?dl=0

Sedan får du väl läsa spionchefen Frånstedts två böcker i ämnet. samt Åke Ortmarks bok. Jag tvivlar på att man kan länka till böckerna.
Citera
2016-06-13, 17:21
Medlem
Citat:
Om du misstror min avskrift på http://iesho.blogspot.se så är orginalet här:

https://www.dropbox.com/s/dl5uj1xvwxnrjae/Barbro-Sydsvenskan%201.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/fqrpmlh60sljkg8/Barbro-Sydsvenskan%202.jpg?dl=0

Sedan får du väl läsa spionchefen Frånstedts två böcker i ämnet. samt Åke Ortmarks bok. Jag tvivlar på att man kan länka till böckerna.

Men vilken värld lever du i, dina länkar är ett stort hån, för de som vill ha en debatt. Din original hänvisning går till en blogg men inget om vem som driver artikelsidan inte heller underskrifter.

Själva artikeln har jag hittat innan och den är ju dum i huvudet på egna meriter.

Läs den och avgör om det är så man värvar hemliga agenter och skickar in Svensson i kriminella miljöer, utrustade med kniv.

Kan du nu lägga ifrån dig pusslet eller vad du gör samtidigt som du skriver och leta upp en källa på att Barbro gruppen existerade och fungerade som du sagt,
Citera
2016-06-13, 19:12
Bannlyst
Citat:
Men vilken värld lever du i, dina länkar är ett stort hån, för de som vill ha en debatt. Din original hänvisning går till en blogg men inget om vem som driver artikelsidan inte heller underskrifter.

Själva artikeln har jag hittat innan och den är ju dum i huvudet på egna meriter.

Läs den och avgör om det är så man värvar hemliga agenter och skickar in Svensson i kriminella miljöer, utrustade med kniv.

Kan du nu lägga ifrån dig pusslet eller vad du gör samtidigt som du skriver och leta upp en källa på att Barbro gruppen existerade och fungerade som du sagt,
Läser du inte? Det är hans blogg iesho originalet är bilderna!
Citera
2016-06-13, 20:19
Medlem
Enda sättet att bevisa det är väl att någon som inte är utsatt möter upp och träffar någon som är utsatt och lever med den personen en tid?

Jag skulle kunna tänka mig ställa upp på det. Jag är själv utsatt och skulle kunna tänka mig att ställa upp på det. Bara PM:a. Men det kommer vara jävligt krävande i sådant fall och man får inte vara kinkig och räkna med att vara ute mycket och att konstiga saker kommer hända. Skulle väl iofs helt vara en journalist som är open-minded i sådant fall. Men jag är inte säker på att det kommer att synas ändå förutom på en själv vilket bara skulle se ut som att man är psyksjuk. Det är elektronisk tortyr det är frågan om ihop med gang stalking och det som gör att mycket funkar är att man beamar in röster i huvudet på än med hjälp av microwave audiotory effect eller freys effect, vilken ingen annan kan uppfatta. Jag har tänkt köpa en RF scanner med för att försöka bevisa det men har inte mycket pengar och de billiga på dealextreme är slutsålda. Någon som jättegärna vill bevisa detta kanske skulle kunna sponsra eller mötas upp och mäta om man har någon? Det är även ett ringande ljud i öronen på än i mellan åt. vissa gånger starkare och andra bara om man sätter fingret i örat. Måste väl gå att mäta eller spela in det med på något sätt?
Citera
2016-06-13, 21:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EddieCabot
Vad olägligt att denna typ av GS ska vara så svår att bevisa va.
I mitt fall skulle en privat detektiv kanske kunna bevisa! Men som gangstalked så saknar jag också pengar! Det är massa som känner till mig i stockholm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in