2015-09-07, 15:50
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Nu vantolkar du ju helt åt helvete och det medvetet , ingen förutom jag har nämnt säpo , jag har däremot ställ mig mycket skeptisk till chip och mindcontrol då jag inte med de få googlingar jag gjort på ämne men via hot , droger och falska läkar utredningar, där folk får gå många många år med smärttillstånd, fysiksk belastning övergränser, ekonomisk trångmål under många många år så allt som bostad blir en evig oro mm så kan effekten bli likartat.

Apropå att vara mycket skeptisk till chip och mind control...åter från inlägg 743:

Det som åsyftas är användningen av diverse elektromagnetiska vapen, s.k. elektroniska vapen. Exempel inkluderar: mikrovågsvapen, laservapen, ljudvapen, likaså utrustning för att läsa och influera det mänskliga sinnet. Användningen av elektroniska vapen är en form av tortyr, gang stalking en annan. Offer kan utsättas för bådadera.

Du kan läsa mer på: http://www.stopeg.com/about_stopeg.htm?tid=1434440099 – ladda ned pdf-filen till höger på sidan (weapons_docs_v20150616.pdf).

Eller så kan du söka på internet rörande följande begrepp: directed energy weapons, active denial system, electronic harassment, microwave hearing, remote neural monitoring, synthetic telepathy, electronic torture, voice-to-skull.
Citera
2015-09-07, 15:59
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomDeep
Har du någon källa på detta…? Har du koll på detta område…? Vad är det som finns? Vad finns inte annat än som extremt primitiva laboratorieförsök?
Jag menar att mind control inte finns - sånt som brukar påstås i dessa trådar. Man kan inte stoppa in chips i någons kropp och styra deras tankar. Man kan inte heller läsa folks tankar vare sig på avstånd eller via direkt fysisk kontakt (åtminstone inte mer än att man kan notera ATT de tänker). Det finns inte nanorobotar som du kan skicka in i folks kroppar för att kontrollera dem fysiskt och psykiskt.

Citat:
Hela artikeln finns att läsa på nyss nämnda lank. Ett bevis för att COINTELPRO används idag.
Inte för att jag vet vad COILNTELPRO har med gangstalking av svenskar att göra men länken funkar inte.
Citera
2015-09-07, 16:15
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag menar att mind control inte finns - sånt som brukar påstås i dessa trådar. Man kan inte stoppa in chips i någons kropp och styra deras tankar. Man kan inte heller läsa folks tankar vare sig på avstånd eller via direkt fysisk kontakt (åtminstone inte mer än att man kan notera ATT de tänker). Det finns inte nanorobotar som du kan skicka in i folks kroppar för att kontrollera dem fysiskt och psykiskt.

Inte för att jag vet vad COILNTELPRO har med gangstalking av svenskar att göra men länken funkar inte.

Det är ok att vara förnekare av verkligheten. Men du skall vara medveten om att verkligheten en dag kanske träffar dig hårt, trots att du inte vill det.

Trodde vi diskuterade en generell förekomst av organized stalking i denna tråd. Om något förekommer i exempelvis andra länder såsom i det 'demokratiska' USA, torde det kunna förekomma även i Sverige. Betänk utbytet och samarbetet länder emellan. Länken fungerade nyss, prova att klistra in länken på t.ex. startpage.com så borde artikeln dyka upp direkt.
Citera
2015-09-07, 16:27
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det är ok att vara förnekare av verkligheten. Men du skall vara medveten om att verkligheten en dag kanske träffar dig hårt, trots att du inte vill det.

Trodde vi diskuterade en generell förekomst av organized stalking i denna tråd. Om något förekommer i exempelvis andra länder såsom i det 'demokratiska' USA, torde det kunna förekomma även i Sverige. Betänk utbytet och samarbetet länder emellan. Länken fungerade nyss, prova att klistra in länken på t.ex. startpage.com så borde artikeln dyka upp direkt.
Jag vet ändå inte vad COINTELPRO har med gangstalking att göra. COINTELPRO var ett verktyg för att aktivt splittra organisationer och politiska partier med bland annat psykologisk krigsföring.
Men inga TI's här på flashback har angett att de är medlemmar av ens en frimärksklubb vad jag sett och ingen har heller angett att någonting skett i stil med splittrade organisationer eller försök därtill.
Att psykologisk terror kan förekomma i såväl krig som fredstid är inget okänt - det vi diskuterar här är gang stalking i de former den beskrivs av självutnämnda TIs..

PS: Du hade lagt ett kolon för mycket efter länken - det var det som förstörde den.
Citera
2015-09-07, 16:49
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Jag vet ändå inte vad COINTELPRO har med gangstalking att göra. COINTELPRO var ett verktyg för att aktivt splittra organisationer och politiska partier med bland annat psykologisk krigsföring.
Men inga TI's här på flashback har angett att de är medlemmar av ens en frimärksklubb vad jag sett och ingen har heller angett att någonting skett i stil med splittrade organisationer eller försök därtill.
Att psykologisk terror kan förekomma i såväl krig som fredstid är inget okänt - det vi diskuterar här är gang stalking i de former den beskrivs av självutnämnda TIs..

PS: Du hade lagt ett kolon för mycket efter länken - det var det som förstörde den.

Favorit i repris - från inlägg 826:

Vad gäller organized stalking så är denna typ av stalking inte ny utan har sina rötter i FBI och deras COINTELPRO (en akronym för Counter Intelligence Program). Mellan 1956 och 1971 utförde FBI operationer där syftet var att infiltrera och sätta stopp för vissa sociala och politiska grupper då dessa ansågs som hot mot den nationella säkerheten. Taktikerna som användes då är identiska med de som används idag av olika organized stalking-grupper.

Författaren menar att dagens organized stalking dels grundar sig i formell COINTELPRO-träning och efterapning av taktikerna från kriminella grupper.

Metoderna är som sagt identiska vad gäller organized stalking och COINTELPRO. 'Legitima' s.k. myndigheter både tränar på och använder idag dessa metoder mot fredliga människor.
Citera
2015-09-07, 17:05
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Favorit i repris - från inlägg 826:

Vad gäller organized stalking så är denna typ av stalking inte ny utan har sina rötter i FBI och deras COINTELPRO (en akronym för Counter Intelligence Program). Mellan 1956 och 1971 utförde FBI operationer där syftet var att infiltrera och sätta stopp för vissa sociala och politiska grupper då dessa ansågs som hot mot den nationella säkerheten. Taktikerna som användes då är identiska med de som används idag av olika organized stalking-grupper.

Författaren menar att dagens organized stalking dels grundar sig i formell COINTELPRO-träning och efterapning av taktikerna från kriminella grupper.

Metoderna är som sagt identiska vad gäller organized stalking och COINTELPRO. 'Legitima' s.k. myndigheter både tränar på och använder idag dessa metoder mot fredliga människor.

Och på förra sidan påstod theantropologist att judarna Gangstalkades under andra världskriget, hur var det möjligt om metoderna utvecklades först efter kriget?
Jag har aldrig förnekat att COINTELPRO var en realitet - det tror jag ingen har, det som jag ställer mig frågande till är påståenden du kommer med som att:
Att du fortsätter att påstå saker gör inte att de blir sanna - du måste kunna visa det också...
Citera
2015-09-07, 17:19
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Jag har aldrig förnekat att COINTELPRO var en realitet - det tror jag ingen har, det som jag ställer mig frågande till är påståenden du kommer med som att:
Att du fortsätter att påstå saker gör inte att de blir sanna - du måste kunna visa det också...

Det är inte jag som kommer med påståendet vad gäller likhet utan författaren (se tidigare inlägg). Utifrån artikeln jag hänvisade till kan man dock konstatera att COINTELPRO verkar leva och må bra.
Citera
2015-09-07, 17:24
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
det vi diskuterar här är gang stalking i de former den beskrivs av självutnämnda TIs..

Du gör en egen tolkning av tråden som passsar dig. I trådstarten står det bara: "I denna tråd diskuterar vi om organiserad gang stalking förekommer". Alltså ingenting om självutnämnda TI:s.
Citera
2015-09-07, 17:30
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du gör en egen tolkning av tråden som passsar dig. I trådstarten står det bara: "I denna tråd diskuterar vi om organiserad gang stalking förekommer". Alltså ingenting om självutnämnda TI:s.

OK, då diskuterar vi väl om det förekommer alls. Har du några bevis för att det gör det?
Citera
2015-09-07, 17:31
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Nu vantolkar du ju helt åt helvete och det medvetet , ingen förutom jag har nämnt säpo , jag har däremot ställ mig mycket skeptisk till chip och mindcontrol då jag inte med de få googlingar jag gjort på ämne men via hot , droger och falska läkar utredningar, där folk får gå många många år med smärttillstånd, fysiksk belastning övergränser, ekonomisk trångmål under många många år så allt som bostad blir en evig oro mm så kan effekten bli likartat.

Sedan finns ju ljud i olika former som kan användas , men säpo är jag den ända som har nämnt och om det är gubbar där i blandat med ett gäng till så hoppas jag att detta nu kommer fram, de har varit så extremt sadistiska så..... Ända förmildrande omständigheten är om jag höll sådan mask så de tänkte han måste vara från yttre rymden de små paranoida arslena , men jag hade ont och var väldigt trött kunde inte sätta folk i knipa genom att rädda mitt eget skinn så det var bara att härda ut och lägga allt på minne (USB etc)

Jag tror att du endast vill blanda bort korten här och har du inte betalt för detta på något sätt så är du ingen trevlig individ förmodligen

Mycket slarvfel i texten, jag skulle i väg men ville svara .....
Citera
2015-09-07, 17:33
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Här är några andra som gjort det:
(FB) Mina erfarenheter av Gang Stalking i Sverige (rosalotus)
(FB) Gang Stalking och Targeted Individuals (one.zero)
(FB) Förekommer organiserad gang stalking? (iesho)
(FB) Mina erfarenheter av Gang Stalking i Sverige (theantropologist)
(FB) Mina erfarenheter av Gang Stalking i Sverige (ovemoll)
(FB) Gang Stalking och Targeted Individuals (zebmaca)
(FB) Gang Stalking och Targeted Individuals (Alex-84)

Det är precis just det här jag försöker belysa om och om igen. Det enda de flesta av ni TI's har gemensamt är övertygelsen att ni är stalkade!!
Det finns ingen helhetsbild av varför det görs.
Det finns ingen helhetsbild av vilka som gör det.
Det finns ingen helhetsbild av hur det görs.

Börjar man diskutera med en av er så kommer oftast någon annan in och ger en helt annan bild av GS, vilket förstås gör det något svårdiskuterat.

Det enda som är konsekvent är en styvnackad inställning att man är stalkad trots att minsta tillstymmelse till bevis saknas (du är undantaget eftersom du påstår dig ha bevis, dock har ju varken åklagare eller polis bedömt dina bevis som fullvärdiga vad jag förstått men jag väntar tills du lagt upp dem med att kommentera ytterligare).

Då är jag ingen trevlig individ då antar jag...
Jag är inte här för att vara trevlig heller för den delen, huvudsyftet är att utreda om GS existerar eller om ni (som jag tror) inbillar er alltihop..

Hur många av dessa har nämnt Säpo? Skilj på debattörerna , jag pratar om mitt och bekräftar att vissa av metoderna fungerar om man inte är totalt blåst i huvudet .
Citera
2015-09-07, 17:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det är inte jag som kommer med påståendet vad gäller likhet utan författaren (se tidigare inlägg). Utifrån artikeln jag hänvisade till kan man dock konstatera att COINTELPRO verkar leva och må bra.

Det jag citerade var det du skrev längst ned, under citatet. Menar du att det inte var dina egna ord?
Om du inte ens tror på påståendet du länkar till så förstår jag faktiskt inte varför du la upp det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in