2015-12-30, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
1, Jag vill ju helst att de ska ha läst ca en A4 zersetzung för att veta vad mycket utav metoderna kommer ifrån och att dessa fungerar.

2, Att överblicka mitt ärende gör man på ett par dagar en vecka med mina tidigare skrivna ca 200 sidor . Två månader tänkte jag det tar med frågor och svar , men kan ta den tiden för att lägga fram allt och därefter frågor och svar . Ang dyra advokater så vore det bästa att det var från någon MR organisation de kom från, som har intresse att undersöka denna form av människorätts brott. Jag har inte råd att inte undersöka vem som kan utreda detta då jag går minus varje månad som det är nu.

3, Det vore bra om google sparat alla mina sökningar så att jag tex kan bevisa att jag hittade zersetzung först detta år och inte då jag började skriva mina dagböcker om händelser.

Det är därför som jag vill att de ska ta del av zersetzungen så att de förstår att mycket kan var krångligt , själva berättelsen och motiven är inte svårt då jag hittade länkar nu i år med mitt namn i på nätet.
Jag tänkte ju att då jag hörde Palme nämnas, säpo nämnas mm att de vill att jag skulle låta tokigt om jag började prata om dem och drog upp detta samtidigt , men med länken så blir det tom daterat tidsmässigt då jag fick detta efter mig.

Förstår att de kan om de inte har mycket resurser bakom sig bli tråkade mm på ett sätt som kan bli i samma klass som zersetzung eller så händer inget för att inte ge mig mer rätt direkt, vilket verkar vara fallet då ofta direkt då jag gått ut offentligt med något som bilder tex så lugnar vissa saker ner sig och jag ser inget utav dem.

Det är därför jag vill veta vilka som blir involverade då jag måste ge mitt namn för att de ska kunna tex kunna kolla upp länkar och register, för det är nog det jag kommer börja med ; de ca 200 sidorna , och den informationen jag hittade i år .
Blev ju mycket enklare då jag fann dessa sidor, annars så hade man i detalj fått beskriva allt och sedan peka på rent mattematiskt att detta är ingen slump i massor och sedan peka på hur jag kan ha träffat alla dessa etc.

Då var vi framme vid vägensslut äntligen en rättslig prövning. Tro mig det finns massor med advokater som kan tänka sig att läsa ett A4 papper, advokater läser och skriver hela dagarna resterande tid brukar de debitera.

Det kan inte ta ner än max en vecka att få ram en advokat.

Men om han/hon/hen inte vill ta fallet pga brister och en omöjlighet att få framgång rättsligt, kommer du då att ge dig och erkänna att du hade fel eller kommer plötsligt alla advokater ingå i konspirationen.
Citera
2015-12-30, 11:42
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallowen
Då var vi framme vid vägensslut äntligen en rättslig prövning. Tro mig det finns massor med advokater som kan tänka sig att läsa ett A4 papper, advokater läser och skriver hela dagarna resterande tid brukar de debitera.

Det kan inte ta ner än max en vecka att få ram en advokat.

Men om han/hon/hen inte vill ta fallet pga brister och en omöjlighet att få framgång rättsligt, kommer du då att ge dig och erkänna att du hade fel eller kommer plötsligt alla advokater ingå i konspirationen.

Ser inte en advokat vad som hänt med min berättelse och länkar så är denne köpt, rädd, hotad, släkt eller kommande från samma parti /sekt.

Hade kontakt med en advokat i ett annat ärende och nämnde inget om detta , men denne började fråga om ett namn i ett annat mål denne hade som var runt mina händelser så han hade vissa informationer från någon om mig.

Sedan efterfrågade jag en advokat som uttryckt sig velat ta itu med vissa rättsövergrepp, via en telefonautomat . Dagarna efter så började en bil med samma logga ( som dit jag ställt frågan) stå parkerad på min väg in mot "byn" . Visst kan detta varit så att jag först då reagerade på loggan och att den alltid stått där , men jag tror att den började stå där efter mitt samtal . En tid senare så såg jag denne "Advokat B" i en hotell lobby där jag samtalade med min advokat ( första nämnda advokat" A"som frågade om saker denne inte kunde vetat på annat sätt än att blivit informerad av någon) om ett ärende.

Ytterligare senare så tog Advokat "B" över den del som en åtalad hade i samma ärende som mig.

och till sist så lade denne ut en länk om målet och där jag trots klagan hade blivit nämnd på ett ofördelaktigt sätt. Då var jag ännu tyst och kunde bara göra en klagan för att ha lämnat min syn på saken utan att lämna informationen som jag hade då om tex grupp 2 etc ( jag skyddade dem ännu men även mig själv genom att inte godta karaktärsmord rakt upp och ner och detta har jag inspelning på )
Senast redigerad av Harfager 2015-12-30 kl. 11:56.
Citera
2015-12-30, 11:48
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ser inte en advokat vad som hänt med min berättelse och länkar så är denne köpt, rädd, hotad, släkt eller kommande från samma parti /sekt.

Hade kontakt med en advokat i ett annat ärende och nämnde inget om detta , men denne började fråga om ett namn i ett annat mål denne hade som var runt mina händelser så han hade vissa informationer från någon om mig.

Sedan efterfrågade jag en advokat som uttryckt sig velat ta itu med vissa rättsövergrepp, via en telefonautomat . Dagarna efter så började en bil med samma logga ( som dit jag ställt frågan) stå parkerad på min väg in mot "byn" . Visst kan detta varit så att jag först då reagerade på loggan och att den alltid stått där , men jag tror att den började stå där efter mitt samtal . En tid senare så såg jag denne i en hotell lobby där jag samtalade med min advokat ( första nämnda advokat" A"som frågade om saker denne inte kunde vetat på annat sätt än att blivit informerad av någon) om ett ärende.

Ytterligare senare så tog Advokat "B" över den del som en åtalad hade i samma ärende som mig.

och till sist så lade denne ut en länk om målet och där jag trots klagan hade blivit nämnd på ett ofördelaktigt sätt. Då var jag ännu tyst och kunde bara göra en klagan för att ha lämnat min syn på saken utan att lämna informationen som jag hade då om tex grupp 2 etc ( jag skyddade dem ännu men även mig själv genom att inte godta karaktärsmord rakt upp och ner och detta har jag inspelning på )

Jag hoppas du är rejält tydligare och mer konkret i materialet du lämnar till advokaterna än du är här på forumet, annars lär inte en enda advokat i hela världen ta sig an fallet. Ofta går det helt enkelt inte att begripa vad du försöker säga, och annars (som i inlägget jag svarar på) är allt extremt rörigt och luddigt och fyllt av dina känslor och upplevelser - helt enkelt obegripligt med total avsaknad av bevis eller ens något att börja gräva i.
Hur har det gått med de tidigare advokatkontakterna du hade? Har dessa kontakter upphört och du gått vidare till nya advokater nu, eller står du fortfarande och stampar obeslutsamt vid brevlådan?
Citera
2015-12-30, 12:01
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag hoppas du är rejält tydligare och mer konkret i materialet du lämnar till advokaterna än du är här på forumet, annars lär inte en enda advokat i hela världen ta sig an fallet. Ofta går det helt enkelt inte att begripa vad du försöker säga, och annars (som i inlägget jag svarar på) är allt extremt rörigt och luddigt och fyllt av dina känslor och upplevelser - helt enkelt obegripligt med total avsaknad av bevis eller ens något att börja gräva i.
Hur har det gått med de tidigare advokatkontakterna du hade? Har dessa kontakter upphört och du gått vidare till nya advokater nu, eller står du fortfarande och stampar obeslutsamt vid brevlådan?

Som jag sagt för att kunna ge länkar och mer information så måste jag lämna mitt namn och det vill jag inte göra till någon som jag inte ens vet något om.

Luddigt och luddigt , jag har som i ovan lämnat en kort redogörelse om 4-5 händelser utan att namnge personer.
Det är bara en kort beskrivning om att även advokater kan ha sina huvud lojaliteter precis som alla andra.

Ang känslor och upplevelser , det ända jag inte kan svära på är om bilen med loggan stod där först efter samtalet , resten är fakta. Själva målet var stort också och involverade från början en politiker och jag var bara i utkanten av detta men blev indragen då jag var i stort behov av pengar på grund av hoten och även det misstolkades kanske pga av att jag inte ville nämna så mycket då jag då tänkte att det kan varit därför som grupp 2 blivit skraja att de skulle komma ut och då började med hot som var som knivhugg i ryggen.
Senast redigerad av Harfager 2015-12-30 kl. 12:14.
Citera
2015-12-30, 14:46
Medlem
Citat:
Som jag sagt för att kunna ge länkar och mer information så måste jag lämna mitt namn och det vill jag inte göra till någon som jag inte ens vet något om.

Luddigt och luddigt , jag har som i ovan lämnat en kort redogörelse om 4-5 händelser utan att namnge personer.
Det är bara en kort beskrivning om att även advokater kan ha sina huvud lojaliteter precis som alla andra.

Ang känslor och upplevelser , det ända jag inte kan svära på är om bilen med loggan stod där först efter samtalet , resten är fakta. Själva målet var stort också och involverade från början en politiker och jag var bara i utkanten av detta men blev indragen då jag var i stort behov av pengar på grund av hoten och även det misstolkades kanske pga av att jag inte ville nämna så mycket då jag då tänkte att det kan varit därför som grupp 2 blivit skraja att de skulle komma ut och då började med hot som var som knivhugg i ryggen.

Jag har debatterat med dig förut då jag ansåg att du var oärlig och först annonserade jätte avslöjanden, och sedan kom du med ingen ting. Jag uttryckte mig kanske lite för tydligt vad jag ansåg om ditt beteende, ber om ursäkt om jag gick för långt men ditt beteende gör/gjorde mig förbannad bl a att du inte tar till dig vad andra skriver. I inlägget ovan ber SnakePlissken (aldrig rättstavat, var vänlig och byt namn til Pippi eller liknande) Hur som helst ber han dig att vara tydligare så att det går att förstå vad du vill och skriver, jag har nedan klippt in exakt det du svarade:

CITAT
SLUT CITAT.

Nu skulle vän av ordning kunna säga att man inte kan ta ut ett citat ur sin kontext, men detta står helt fritt från det övriga och har inget att göra med SnakePlisskens fråga eller det övriga du skriver.

Jag föreslår att om du har någon närstående som kan hjälpa dig att skriva dina inlägg innan du postar dem, för nu eskalerar foliehats-syndromet.

I all välmening skaffa någon som kan hjälpa dig skriva.
Citera
2015-12-30, 19:01
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallowen
Jag har debatterat med dig förut då jag ansåg att du var oärlig och först annonserade jätte avslöjanden, och sedan kom du med ingen ting. Jag uttryckte mig kanske lite för tydligt vad jag ansåg om ditt beteende, ber om ursäkt om jag gick för långt men ditt beteende gör/gjorde mig förbannad bl a att du inte tar till dig vad andra skriver. I inlägget ovan ber SnakePlissken (aldrig rättstavat, var vänlig och byt namn til Pippi eller liknande) Hur som helst ber han dig att vara tydligare så att det går att förstå vad du vill och skriver, jag har nedan klippt in exakt det du svarade:

CITAT
SLUT CITAT.

Nu skulle vän av ordning kunna säga att man inte kan ta ut ett citat ur sin kontext, men detta står helt fritt från det övriga och har inget att göra med SnakePlisskens fråga eller det övriga du skriver.

Jag föreslår att om du har någon närstående som kan hjälpa dig att skriva dina inlägg innan du postar dem, för nu eskalerar foliehats-syndromet.

I all välmening skaffa någon som kan hjälpa dig skriva.

Han påstod ang "upplevda händelser" och jag ger svar ang bilen.

Ang tilläggs infot om advokaten kunde jag separerat dem lite eller flyttat upp det på sidan men jag skyndade mig då tiden för redigering är kort och jag tryckte in det på raden hellre än att skriva två inlägg.

Sedan att jag inte svarar exakt på allt som skrivs är då jag tidigare försökte det så slutdae det ändå med diagnoser från vissa debattörer så jag svarar på det jag vill och adderar ofta lite tilläggs information då jag redigerar, dels för att andra ska kunna känna igen sig i mina berättelser och kan ge mig stöd , inte bara få belackarnas synpunketer hela tiden.
Det är 20 år som jag har i huvudet och viktiga delar hittar upp då jag skriver. Jag kan ju inte springa och tänka på detta varje sekund utan gör allt jag kan för att koppla bort det.

Om någon pluggat in ett par lexikon i huvudet så tar det tid att hitta tilläggs informationen kanske... innan det hoppar upp ....
Citera
2015-12-30, 20:05
Medlem
Citat:
Han påstod ang "upplevda händelser" och jag ger svar ang bilen.

Ang tilläggs infot om advokaten kunde jag separerat dem lite eller flyttat upp det på sidan men jag skyndade mig då tiden för redigering är kort och jag tryckte in det på raden hellre än att skriva två inlägg.

Sedan att jag inte svarar exakt på allt som skrivs är då jag tidigare försökte det så slutdae det ändå med diagnoser från vissa debattörer så jag svarar på det jag vill och adderar ofta lite tilläggs information då jag redigerar, dels för att andra ska kunna känna igen sig i mina berättelser och kan ge mig stöd , inte bara få belackarnas synpunketer hela tiden.
Det är 20 år som jag har i huvudet och viktiga delar hittar upp då jag skriver. Jag kan ju inte springa och tänka på detta varje sekund utan gör allt jag kan för att koppla bort det.

Om någon pluggat in ett par lexikon i huvudet så tar det tid att hitta tilläggs informationen kanske... innan det hoppar upp ....

Då var vi där igen, tillbaka på ruta 1, jag förstår inte étt smack av ditt inlägg.
- Svarar du på någon fråga
- Pä står du något
- ställer du någon fråga
- liknelsen med lexikon hur passar det in i det övriga, ´är det en hemlig kod.

Vet som sagt inte hur man går vidare jag kan inte komma på något.
Citera
2015-12-30, 20:08
Medlem
SnakePlissskens avatar
Jag förstår inte heller ett jota av vad Harfager pratar om nu...
Citera
2015-12-30, 20:30
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Jag förstår inte heller ett jota av vad Harfager pratar om nu...

Det har du ju hela tiden sagt ... att du inget fattar ...
Citera
2015-12-31, 01:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det har du ju hela tiden sagt ... att du inget fattar ...
Något du kanske borde fundera över:
Är det bara SnakePlisssken som inte fattar vad du pratar om?
Eller är det SnakePlisssken och alla andra på Flashback som inte fattar vad du pratar om?
Eller är det Snake Plisssken och alla andra på internet och alla i din omgivning som inte fattar vad du pratar om?
Eller är det Snake Plisssken och alla andra på internet och alla i din omgivning och alla myndighetspersoner du kontaktat som inte fattar vad du pratar om?
Eller är det Snake Plisssken och alla andra på internet och alla i din omgivning och alla myndighetspersoner och alla jurister och advokater du kontaktat som inte fattar vad du pratar om?

Nå?
Citera
2015-12-31, 05:00
Medlem
Harfager !

Hur många av som verkligen förstår din teori håller med om att n är sann.

Fundera nu innan du svarar om det är ett fåtal som förstår vad du säger och färre som håller med då har du allvarliga problem då din teori inte stämmer och inte kan förklaras.

Om ett flertal förstår din teori och ett flertal förstår din teori som sann så skulle du inte behöva hänga på FB och värva anhängare för din sak.

Så fundera nu innan (alltså kom inte på grandiosa förklaringsmodeller medans du skriver) du svarar.
Citera
2015-12-31, 13:25
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Något du kanske borde fundera över:
Är det bara SnakePlisssken som inte fattar vad du pratar om?
Eller är det SnakePlisssken och alla andra på Flashback som inte fattar vad du pratar om?
Eller är det Snake Plisssken och alla andra på internet och alla i din omgivning som inte fattar vad du pratar om?
Eller är det Snake Plisssken och alla andra på internet och alla i din omgivning och alla myndighetspersoner du kontaktat som inte fattar vad du pratar om?
Eller är det Snake Plisssken och alla andra på internet och alla i din omgivning och alla myndighetspersoner och alla jurister och advokater du kontaktat som inte fattar vad du pratar om?

Nå?

Jag har fått flera positiva svar i PM och alla verkar veta vilka som bara tjafsar här i denna tråd.

Jag har sagt det tidigare att jag även utnyttjar detta tjafs i o m att jag lägger fram mer som jag minns och blir då enklare för tex någon MR organisation som skummar igenom mina texter att besluta sig för att detta bör utredas.

Jag har först i år börjat att lägga ut mera offentligt , och har väl varit lite trögstartad efter att i möjligaste mån bara kopplat bort allt, mycket utav det jag lagt ut (som jätte "avslöjanden" ett par skitiga snutar och politiker med anhang )går ju direkt att kolla upp om man har mitt namn.

Jag förstår att detta kan leda till mycket tjafs hos tex AF om alla ser sig negativt behandlade och nu vet att det finns agenter som faktiskt är med och stjälper folk där, men jag tror inte att det är så väldigt vanligt men bara misstanken kan göra det besvärligt för hela den myndigheten.

Mina texter är ju inte häller för att motarbeta rättsstaten utan folk som läser kan förstå att även hur smarta de än är så kan de ha dygnet runt bevakning av legitima skäl utan att veta om det , där alkisen som är utanför på parkbänken är en spanare idioten som du ser lite överallt är en spanare etc etc .
Det som förvånar mig är att tex narkotikan florera i hög grad bland unga och varför har man inte bevakning där men av bra folk som inte begår en massa övergrepp, slutsatsen är att LK med fler är enkom för att skydda sina egna intressen och inget polisiärt utan diktatoriskt där de har inget bättre att livnära sig med. Lydde bara order.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in