Citat:
Håller med, samtliga schweizare jag har träffat har varit mycket trevliga och resonliga människor. Det var fullt av dem på skolan där jag pluggade italienska i Rom, dock så var majoriteten ifrån den tyska delen. Såklart viktigt att lära sig ett av landets officiella språk.Gränstrakten mellan Schweiz och Italien är bedårande vackert och samtidigt oerhört välskött. Min lilla dotter förde dagbok om offentliga toaletter under vår senaste bilresa. Tog en vecka ned genom Danmark, Tyskland, Belgien, Frankrike, Korsika till Sardinien, sedan en vecka tillbaka genom Florens, Venedig, Schweiz, Tyskland och Danmark. Och utan tvekan vann de Schweiziska toaletterna. 
Vyerna i Schweiz är fantastiskt dramatiska och så även nederbörden. Och man kan lätt förstå varför Schweiz anses vara ointagligt. Finns en anledning till att Påven vill ha ett schweiziskt garde. De är stolta över vad de åstadkommit och de kräver att de som vill bo där anpassar sig. Vilket normala människor såklart gör. Samtidigt är de öppna för att ha andra naturliga språk och kulturer som en del av den Schweiziska kulturen.
Jag har bara goda erfarenheter av schweizare. Konservativa, men öppna.
På tal om Lugano så är den gode Zeman numera en hjälte även där. Han lyckades hålla kvar dem i den högsta divisionen, mot alla odds. Finns inte särskilt stor omsättning av lagen men han lyckades hålla uppe nykomlingarna FC Lugano.

Vyerna i Schweiz är fantastiskt dramatiska och så även nederbörden. Och man kan lätt förstå varför Schweiz anses vara ointagligt. Finns en anledning till att Påven vill ha ett schweiziskt garde. De är stolta över vad de åstadkommit och de kräver att de som vill bo där anpassar sig. Vilket normala människor såklart gör. Samtidigt är de öppna för att ha andra naturliga språk och kulturer som en del av den Schweiziska kulturen.
Jag har bara goda erfarenheter av schweizare. Konservativa, men öppna.
På tal om Lugano så är den gode Zeman numera en hjälte även där. Han lyckades hålla kvar dem i den högsta divisionen, mot alla odds. Finns inte särskilt stor omsättning av lagen men han lyckades hålla uppe nykomlingarna FC Lugano.
Jag har aldrig varit i Schweiz men åker mer än gärna dit snart. Däremot skall jag besöka ett annat resmål i sommar som jag länge drömt om, nämligen Lissabon!
För att få in lite topic igen så spelar Hamsik alldeles strax med sitt Slovakien mot Wales. Jag hejar dock på Wales den här matchen, häftigt land med ett otroligt häftigt språk. Och Ramsey är något av en favorit.