2016-06-11, 01:46
Medlem
Leksingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Finns det några andra supportrar som har så stort lillebrorskomplex som leksingar har mot Brynäs? 😜
finns inge komplex, säger bara min ärliga åsikt.
Citera
2016-06-11, 02:45
Medlem
Ferross avatar
Min lista nu i juni med en liten kommentar inom parentes.

1. Linköping (Värvat bra offensiva pjäser och lovande backsida, urstarkt lag på pappret)
2. Brynäs (Tror Bulan kommer styra Brynäs till toppen, målvakterna avgör om Brynäs är en riktigt utmanare eller ett serielunkslag)
3. Skellefteå (Ser svaga ut för att vara Skellefteå men ändå ett topplag, räknar med att de presenterar mer kvalité innan det är dags)
4. Växjö (På pappret något oprövad backsida, forwards håller däremot toppklass)
5. Frölunda (Fina unga nyförvärv och mycket potential offensivt, backsidan ser lite tunn ut)
6. Färjestad (De unga lyfter Färjestad nästa säsong, viktigt att Gulas blev kvar)
------------------
7. Djurgården (Spännande lag med många unga spelare som kommer ta flera kliv, ett frågetecken för målvaktssidan)
8. Örebro (Ser starka ut på pappret, fina nyförvärv, kommer Kenta att få ut max av laget? Jag säger, återigen, nej)
9. Luleå (Saknar spets och Skuggan känns trött redan på förhand, har man otur så slutar det värre än play-in)
10. Malmö (Kan bli flipp, kan bli flopp. Jag lutar åt flopp. Några intressanta nyförvärv blandat med trötta ditton)
------------------
11. Rögle (De har ett spännande lag på gång i Ängelholm, men det räcker inte till - ännu. Kommer störa många lag under säsongen)
12. Hv71 (Saknar spets både framåt och bakåt, många ojämna spelare. Hv71 får förlita sig på att många unga kan kliva fram)
------------------
13. Karlskrona (Ser något bättre ut än förra året men det säger inte mycket, får förlita sig på att något annat lag underpresterar för att slippa kval)
14. Leksand (På papparet ett mittenlag i Allsvenskan, Perra brukar inte hålla måttet i SHL, allt annat än kval är en bragd)
Citera
2016-06-11, 02:45
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Finns det några andra supportrar som har så stort lillebrorskomplex som leksingar har mot Brynäs? 😜
Svaret är nej. Det är rätt gulligt.

Edit: Tack för listan med motiveringar Ferros.
Citera
2016-06-11, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Min lista nu i juni med en liten kommentar inom parentes.

1. Linköping (Värvat bra offensiva pjäser och lovande backsida, urstarkt lag på pappret)
2. Brynäs (Tror Bulan kommer styra Brynäs till toppen, målvakterna avgör om Brynäs är en riktigt utmanare eller ett serielunkslag)
3. Skellefteå (Ser svaga ut för att vara Skellefteå men ändå ett topplag, räknar med att de presenterar mer kvalité innan det är dags)
4. Växjö (På pappret något oprövad backsida, forwards håller däremot toppklass)
5. Frölunda (Fina unga nyförvärv och mycket potential offensivt, backsidan ser lite tunn ut)
6. Färjestad (De unga lyfter Färjestad nästa säsong, viktigt att Gulas blev kvar)
------------------
7. Djurgården (Spännande lag med många unga spelare som kommer ta flera kliv, ett frågetecken för målvaktssidan)
8. Örebro (Ser starka ut på pappret, fina nyförvärv, kommer Kenta att få ut max av laget? Jag säger, återigen, nej)
9. Luleå (Saknar spets och Skuggan känns trött redan på förhand, har man otur så slutar det värre än play-in)
10. Malmö (Kan bli flipp, kan bli flopp. Jag lutar åt flopp. Några intressanta nyförvärv blandat med trötta ditton)
------------------
11. Rögle (De har ett spännande lag på gång i Ängelholm, men det räcker inte till - ännu. Kommer störa många lag under säsongen)
12. Hv71 (Saknar spets både framåt och bakåt, många ojämna spelare. Hv71 får förlita sig på att många unga kan kliva fram)
------------------
13. Karlskrona (Ser något bättre ut än förra året men det säger inte mycket, får förlita sig på att något annat lag underpresterar för att slippa kval)
14. Leksand (På papparet ett mittenlag i Allsvenskan, Perra brukar inte hålla måttet i SHL, allt annat än kval är en bragd)

Tror tyvärr att Linköping kommer ångra sig när de valde att inte satsa på en bättre målvakt.
Så nej, de kommer inte sluta etta. Trea kanske, tack vare målvakterna.
Citera
2016-06-11, 11:57
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leksingen
finns inge komplex, säger bara min ärliga åsikt.
Roliga är att så fort någon leksing skämtar lite om det kommer det ett flertal butthurta Brynäs supportar och bölar direkt, undra vilka det är som har lillebrorskomplex

Förövrigt tror jag på något i stil med:

1. Skellefteå
2. Frölunda
3. Växjö
4. Linköping
5. Luleå
6. Örebro
7. HV
8. Färjestad
9. Brynäs
10. Djurgården
11. Malmö
12. Leksand
13. Rögle
14. Karlskrona

Mycket beror på vad vi får in som sista pjäser (back, målvakt, center). Blir det typ Fernström i mål är kval garanterat ett faktum.
Senast redigerad av m4tt145 2016-06-11 kl. 12:04.
Citera
2016-06-11, 12:14
Medlem
slirrefirres avatar
Intressant. Topp fyra enligt mig kommer vara: Frölunda 1a, SKAIK 2a, Linköping 3a och Brynäs 4a. Tror Frölundas nya trupp kan börja leverera mot botten-sikten av tabellen(ser ut att ha en jämn offensiv), vilket gör att man kan ta dom här poängen som blir viktiga för att SKAIK inte ska komma i kapp. Brynäs öppnar SHL tungt med back-to-back mot Frölunda, kommer dock att ha en bra försäsong i benen och studsar tillbaka, men mina pengar är på att det kommer att gå tungt efter jul. Linköping kommer vara motsatsen till Brynäs, går tungt i början men kommer igång senare. SKAIK kan jag inte sätta fingret på än när Wallson drog, så kan gå lite hur som helst.
Citera
2016-06-11, 12:27
Medlem
Giggsys avatar
Tror Malmö blir farliga och kommer vara med i kampen om topp 6-placeringen till slut. Fina nyförvärv i Nihlstorp, Welch, Hardt och Rakhshani t.ex.
Citera
2016-06-11, 12:47
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
1. Luleå
2. Frölunda
3. HV
4. Skellefteå
5. Brynäs
6. Växjö
7. Djurgården
8. Leksand
9. Malmö
10. Färjestad
11. Linköping
12. Karlskrona
13. Örebro
14. Rögle

Se bara där! Luffarj-vlarna förnekar sig aldrig.

Egentligen är det väl ingen ide att ens spela om det utan ni kan väl hämta medaljerna direkt?
Citera
2016-06-11, 12:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Roliga är att så fort någon leksing skämtar lite om det kommer det ett flertal butthurta Brynäs supportar och bölar direkt, undra vilka det är som har lillebrorskomplex

Förövrigt tror jag på något i stil med:

1. Skellefteå
2. Frölunda
3. Växjö
4. Linköping
5. Luleå
6. Örebro
7. HV
8. Färjestad
9. Brynäs
10. Djurgården
11. Malmö
12. Leksand
13. Rögle
14. Karlskrona

Mycket beror på vad vi får in som sista pjäser (back, målvakt, center). Blir det typ Fernström i mål är kval garanterat ett faktum.
Leksand har värvat urdåligt det är ett faktum. Men det är väl inte så konstigt då dom inte äns räknade med SHL spel. Det finns en liiiiiten chans att Leksand undviker kval och det är om dom hittar värsta målvakten som spikar igen. Eller har dom han redan i Haukeland? fast tror ändå tillslut att det blir kval för Leksand tillsammans med Karlskrona.
Citera
2016-06-11, 13:06
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mille678
Leksand har värvat urdåligt det är ett faktum. Men det är väl inte så konstigt då dom inte äns räknade med SHL spel. Det finns en liiiiiten chans att Leksand undviker kval och det är om dom hittar värsta målvakten som spikar igen. Eller har dom han redan i Haukeland? fast tror ändå tillslut att det blir kval för Leksand tillsammans med Karlskrona.
Ptja, ser inte hur man värvat urdåligt. Man har helt klart värvat ett lag som antingen kommer bära eller brista, spelare som Olden och Olofsson kan mycket väl blomma ut till bra spelare i SHL, Ollas kommer få en stor roll och är han skadefri är det helt klart möjligt att han når den höga nivån han hade 13/14 igen. Man har två av HAs bästa centrar 15/16 och någon av dom blommar säkert ut likt Connolly gjorde i Rögle, ett år i HA gör många spelare gott. En förstacenter ska in, och är denne av god kvalité kan det helt klart bli bra. Blir det en mellanmjölksspelare lutar det ännu mera åt kval.

På backsidan är det oprövat, kan också bli fågel eller fisk. Torp är väl sådär men med lite ändringar i spelet kan han helt klart vara nyttig, Lauridsen var en av Danmarks bättre backar i VM, tror han blir stabil i SHL, Youds är helt omöjlig att sätta fingret på, det är en chansning. I övrigt är det bra HA backar där många garanterat behöver steppa upp.

Haukeland tror jag inte kommer vara något större utropstecken i SHL kommande säsong, här behövs det värvas en riktigt bra målvakt som klarar av att stå på huvudet 45 matcher annars blir det kval, lär bli den viktigaste värvningen denna sillyn.
Citera
2016-06-11, 15:25
Medlem
Kan HV71 få till det?
Saknar spets?
Arlbrandt
Thörnberg
Laine

Sen har dom spännande spelare i Lias Andersson
Och Ted Brithen

Backsidan ser stabil ut kanske en tillkommer

Får dom in en back och Calle Riderwall kan dom säkert tillhöra topp 6