2016-04-21, 14:51
Medlem
Ferross avatar
Melart stannar i Luleå!

edit: Även Julius Juntilla klar på två år, spännande!
Senast redigerad av Ferros 2016-04-21 kl. 14:55.
Citera
2016-04-21, 15:04
Medlem
94jackars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Melart stannar i Luleå!

edit: Även Julius Juntilla klar på två år, spännande!
Har du någon koll på Juntilla? Minns att jag sett honom i någon landslagsturnering med Finland men inte mer än så. Känns tveksam på förhand
Citera
2016-04-21, 15:10
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 94jackar
Har du någon koll på Juntilla? Minns att jag sett honom i någon landslagsturnering med Finland men inte mer än så. Känns tveksam på förhand

Har inte kollat speciellt mycket på SM-Liiga de senaste åren så jag har personligen inte så bra koll. Vad jag hört från finska bekanta så är han duktig tvåvägsspelare, duktig i BP, väldigt bra på grillorna, målfarlig men väger lite lätt. Har legat lite på gränsen till att ta plats i Finlands landslag i EHT de senaste säsongerna. Passar kanske lite bättre in i SHL än vad han gjort i SM-Liiga.

Låter lovande på förhand, sen gäller det att kunna ta steget också. Det är många spelare som varit duktiga i Finland och sen inte lyckats alls i Sverige.
Citera
2016-04-21, 15:36
Medlem
Giggsys avatar
Kan Anton Blomberg dra åt helvete eller, klar för Hästen.
Citera
2016-04-21, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Oj, det var ju lite intressant. Värsta rivalen också. Det där är ju lite som om skröder skulle skriva på för Timrå. Förstår dig.
Citera
2016-04-21, 17:04
Medlem
m4tt145s avatar
Leksand ska presentera något imorn vad det verkar.
Citera
2016-04-21, 18:23
Medlem
Struisvogels avatar
Citat:

Killen är från Motala, han har nog bara spelat mot Hästen i DM om ens då, som clubenspelare alltså. Han har säkert mött Hästen många gånger med Motala.
Sen så har jag svårt att se Hästen som största rivalen, de har ju inte spelat mot cluben på 20år.
I ungdomshockyn har Hästen inte en chans mot cluben så det blir inte mkt till rivalitet där heller.
Citera
2016-04-21, 19:08
Medlem
Ostrogothias avatar
Citat:
Jag tycker verkligen inte att man kan klandra Anton för att han väljer att skriva på för Hästen när det faktiskt är LHC som har ratat honom och inte tvärtom. Det hade varit skillnad om LHC och Hästen spelat i samma serie och han nobbat ett kontraktsförslag från Cluben till förmån för ett från Hästen. Det hade varit riktigt, riktigt illa.

Frågan är om jag inte hellre hade sett att LHC skippade värvningen av Sylvegård och istället satsade på Törnqvist som högerforward i tredjekedjan och låtit Blomberg ta positionen som högerforward i fjärdekedjan. Jag tycker att Anton gjorde bra ifrån sig när han väl fick spela den här säsongen och dessutom så är han ett par år yngre än Sylvegård, infödd östgöte och troligtvis ett par tusenlappar billigare.

Personligen väljer jag att önska Anton lycka till och jag hoppas att han blommar ut i Hockeyallsvenskan för att sedan återvända till LHC den dagen han är redo.
Citera
2016-04-21, 21:45
Medlem
Fick ett rykte på mailen ikväll, Ludvig Nilsson lämnar Modo och kommer skriva på för Timrå... Tungt tapp
Citera
2016-04-21, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drabek
Fick ett rykte på mailen ikväll, Ludvig Nilsson lämnar Modo och kommer skriva på för Timrå... Tungt tapp
Källa på det? Men jag är inte förvånad tyvärr. Var en tidsfråga innan Ludde skulle försvinna.
Citera
2016-04-21, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 94jackar

Bra tvåvägsspelare som kan göra stort genombrott med rätt kedjekamrater. (Kemppainen och Donskoi funkade bra förrförrasäsongen).

Gissar också att han är en av SHL:s snabbaste på skridskorna.

Nu när 2 av 2 rykten av mig har stämt (junttila och ikonen) slänger jag in nästa:

Mikko Luoma, lär flytta till Sverige av familjeskäl. Vem skulle tänkas vara intresserad av en rutinerad och offensivt stabil back?
Citera
2016-04-21, 23:13
Medlem
Leksingens avatar
Leksand kommer presentera ett par värvningar innan säsong drar igång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in