2016-06-02, 21:08
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Mer troligt den nya Andreas Hjelm, om jag får dra iväg en gissning.

Hjelm gjorde 34 poäng på 50 matcher (Amnér 46 poäng på 49 matcher i år) sista säsongen med SSK och slutade tvåa i backarnas poängliga efter Kapstad. Därefter Jens Olsson, Hersley och Sam Lofquist. Knappast någon i den omgivningen som misslyckats förutom just Hjelm, så den gissningen osar bitterhet lång väg.
Senast redigerad av BallaKlava 2016-06-02 kl. 21:19.
Citera
2016-06-02, 21:11
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Mer troligt den nya Andreas Hjelm, om jag får dra iväg en gissning.

Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Tror inte han kommer göra lika mycket poäng, däremot är han betydligt sämre i egen zon. Eller på egen planhalva för den delen. Real Luleå lär ju dock ha råd att bänka honom i de matcher man måste försvara sig.

Vi får se. Jag har inte några stora förhoppningar på honom, men det vore ju trevligt om leksingarna återigen var ute och seglade.
Citera
2016-06-02, 21:13
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Tror inte han kommer göra lika mycket poäng, däremot är han betydligt sämre i egen zon. Eller på egen planhalva för den delen. Real Luleå lär ju dock ha råd att bänka honom i de matcher man måste försvara sig.

Självklart kommer han inte dominera på samma sätt som i gärdsgårdsserien. Gissar att han delvis väljer Luleå för att kunna utveckla sin defensiv där den stora svagheten sitter. Real Luleå var väl förra säsongen folk gjorde sig lustiga över, eller vem med Ronaldo-lön menar du vi värvat i år?
Citera
2016-06-02, 21:19
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Vi får se. Jag har inte några stora förhoppningar på honom, men det vore ju trevligt om leksingarna återigen var ute och seglade.
Vad snackar du om? Hultström var totalt klappkass i Leksand förutom poängen. Ingen som seglade där.

Personligen är jag mycket nöjd att Amnér valde att dra, han har större chans att lyckas i Luleå än i Leksand. Hans spel hade varit en stor säkerhetsrisk-
Citera
2016-06-02, 22:24
Medlem
von_Ss avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Självklart kommer han inte dominera på samma sätt som i gärdsgårdsserien. Gissar att han delvis väljer Luleå för att kunna utveckla sin defensiv där den stora svagheten sitter. Real Luleå var väl förra säsongen folk gjorde sig lustiga över, eller vem med Ronaldo-lön menar du vi värvat i år?

Sluta tjura nu. Amnér kommer göra mindre skada i Luleå än i ett lag som Leksand som kommer vara över mittlinjen två gånger per match. Han hade varit fruktansvärd att ha i laget när vi blir tillbakapressade en hel säsong, som mot Modo.

Gör han 40 poäng för Luleå nästa år så ändrar inte det på detta faktum för fem öre.
Citera
2016-06-03, 09:03
Medlem
siryessirs avatar
Mattias Sjögren vore ju en trevlig förstärkning för Luleå. Får hoppas att Osten är med i jakten. Fast jag antar att det blir Olausson som tar centerplatsen som är kvar.
Citera
2016-06-03, 09:05
Medlem
Inzaneclowns avatar
Citat:
Mattias Sjögren vore ju en trevlig förstärkning för Luleå. Får hoppas att Osten är med i jakten. Fast jag antar att det blir Olausson som tar centerplatsen som är kvar.

Har hört ryktesvägen att HV har ryckt lite i Olausson. Smålandsanknytning osv.
Citera
2016-06-03, 09:23
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown
Har hört ryktesvägen att HV har ryckt lite i Olausson. Smålandsanknytning osv.

Det har man säkert. Jag skulle dock bli oerhört förvånad om han väljer något annat än Luleå om/när han spelar i Sverige igen. Han väntar väl in anbud från KHL. Kommer inte det så borde väl ett välbetalt långtidskontrakt med en svensk klubb vara aktuellt.
Senast redigerad av siryessir 2016-06-03 kl. 09:32.
Citera
2016-06-03, 13:09
Medlem
Fy f*n...
Ville verkligen ha hjalmarsson.. hoppas på storebror stålberg kommer hem då.. Annars finns det inte mycket allternativ på marknaden.
Citera
2016-06-03, 14:56
Medlem
Gavves avatar
Johan Alcén stannar i Brynäs denna säsong. Ettårskontrakt klart nu.

http://www.brynas.se/artikel/bvcfaiozq-1ekad/

"Sportchef Stefan Bengtzén har gjort klart med ytterligare en spelare till truppen 2016/2017. Det är forwarden Johan Alcén som nu blir kvar i Brynäs IF.

Brynäs IF och Johan Alcén har kommit överens om ett kontrakt på ett år."

Edit:
Johan Stark (Klubbdirektör) skriver själv på Twitter att "Det kommer mera" om nu någon inte trodde det.
https://twitter.com/JohanStark73/sta...16468666306560
Senast redigerad av Gavve 2016-06-03 kl. 15:01.
Citera
2016-06-03, 15:25
Medlem
Displaceds avatar
Trevligt med Alcén. Ingen stor poänggörare med det är bra med spelare som brinner för klubben.
Citera
2016-06-03, 16:27
Medlem
VSVPs avatar
Skönt att Alcén stannar. Där snackar vi hjärta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in