2016-09-05, 22:58
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
säger väl tyvärr mer om er trupp än om brunnström. Fast ni ska ha cred för att ni rättar er efter era tillgångar och inte lever i en fantasivärld och överspenderar, något tycks ni ha lärt er

Vi har ju hört förr om hur man skurit i spelarbudgeten från 40M till 20M och ändå går det käpprätt åt helvete med ekonomin. Men i Leksand har man ju alltid de trogna kommunala politikerna så det är nog lugnt.

Brunnström i SHL vore såklart roligt. I så fall förutspår jag ett hat-trick i premiärmatchen.
Citera
2016-09-06, 16:43
Moderator
vfs avatar
OT raderat, ekonomi har en egen tråd/Mod
Citera
2016-09-07, 11:24
Medlem
Embas avatar
Bam!

Joni Ortio, senast i Calgary Flames organisation ansluter till Skaik. Samtidigt meddelar man att Hanses får lämna.

Ruggigt spännande värvning. Grattis!
Senast redigerad av Emba 2016-09-07 kl. 11:45.
Citera
2016-09-07, 11:26
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Bam!

Jono Ortio, senast i Calgary Flames organisation ansluter till Skaik. Samtidigt meddelar man att Hanses får lämna.

Ruggigt spännande värvning. Grattis!

Undrar hur länge de letat målvakt?
Konstigt att förlänga med Hanses i maj.
Men givetvis en klar förstärkning.
Citera
2016-09-07, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Undrar hur länge de letat målvakt?
Konstigt att förlänga med Hanses i maj.
Men givetvis en klar förstärkning.

Hur har Hanses och Lindvall sett ut på försäsongen? Väldigt märkligt agerande som du säger att förlänga och satsa på de här killarna. Eller kanske planen var att stärka upp senare på säsongen hela tiden, bara att denna möjligheten att få in en toppmålvakt dök upp i september och inte i januari.
Citera
2016-09-07, 11:35
Medlem
Displaceds avatar
Taskig hantering av Hanses, men jag kände på mig att de sökt något bättre. Hanses har inte varit bra i de matcher jag sett honom i.
Citera
2016-09-07, 11:45
Medlem
Nehejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Taskig hantering av Hanses, men jag kände på mig att de sökt något bättre. Hanses har inte varit bra i de matcher jag sett honom i.

Problemet med Hanses en viss osäkerhet i sitt spel och ojämnhet från match till match, jag är helt säker på att han kommer att kunna blomma ut till fullo om något år med lite mental träning, just därför känns det lite si så där att man nu släpper honom. Men sådan är sporten.
Citera
2016-09-07, 11:45
Medlem
erwynns avatar
På hemsidan skriver man att man vart nöjda men när denna möjlighet dök upp var det svårt att säga nej.

Riktigt spännande, ska vara en riktigt trevlig prick på sidan av också.
Citera
2016-09-07, 11:46
Medlem
Embas avatar
Vart hamnar han nu? Något lag i SHL?

Å andra sidan borde han lätt kunna ta första spaden i många lag från HA. Men vilka söker?
Senast redigerad av Emba 2016-09-07 kl. 11:48.
Citera
2016-09-07, 11:50
Medlem
Jckssns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custemo99
Hur har Hanses och Lindvall sett ut på försäsongen? Väldigt märkligt agerande som du säger att förlänga och satsa på de här killarna. Eller kanske planen var att stärka upp senare på säsongen hela tiden, bara att denna möjligheten att få in en toppmålvakt dök upp i september och inte i januari.

Hanses har blandat och gett. Hög högstanivå men släpper enkla puckar däremellan. Har en förmåga att i vissa matcher spika igen halva matchen för att sen släppa några fladderpuckar.

Har varit okej att ha som andrakeeper men det är ingen målvakt man vill förlita sig på.
Hanses har potential men har aldrig riktigt lyckats i Skellefteå, hoppas han når framgång i en ny klubb!

Med Hanses försvinner det största frågetecknet på årets lag.
Citera
2016-09-07, 12:00
Medlem
von_Ss avatar
Barmhärtigt av SAIK att vänta till Leksand värvat en målvakt innan man släpper Hanses. Det tackar vi för.
Citera
2016-09-07, 12:04
Medlem
tcfmogs avatar
Lite konstigt att de släpper Hanses, är de så säkra på Ortio? För säsongens resultat spelar det dock ingen roll, i slutändan är det andra faktorer än målvaktsspelet som avgör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in