Citat:
Varför skulle Olsen spela istället för den alltid stabila Isaksson? Skiter fullständigt om han så vora petad i en division 2 klubb i Norrland han presterar alltid bra i landslaget.
Z vill inte spela ensam på topp och gör det inte heller bra som ensam forward, prova ett ganska nytt spelsystem för landslaget känns inte jätte bra just nu och du vill ha in Zengin(!) för att vadå?
Hiljemark kan få chansen efter em men inte nu.
Z vill inte spela ensam på topp och gör det inte heller bra som ensam forward, prova ett ganska nytt spelsystem för landslaget känns inte jätte bra just nu och du vill ha in Zengin(!) för att vadå?
Hiljemark kan få chansen efter em men inte nu.
Isak presterar inte alltid bra i landslaget, även om han gör det OK. Jag tror bara att Olsen är bättre, och det baserat på hans prestationer på klubblagsscenen. Tror definitivt att han är redo - redo att manövrera bort Isak för gott från målet.
Får vi dessutom straff mot oss finns ju chansen att Olsen plockar den, som en liten bonus ovanpå allt annat jag anser han vara bättre än Isak på.
(Kan tillägga att jag är Djurgårdare och således kan tänkas "hålla på" Isak av det skälet, men icke)
Jag skrev ju varför jag ville ha Zengin på kanten (Vänsterkanten; bryta in, dribbla, skjuta/passa). Han funkar bra med sin idol/gud Zlatan.
Hiljemark presterar på hög nivå i Serie A. Varför skulle han inte vara redo för EM? Hiljemark är jävligt duktig, och jag tycker verkligen att vi ska ta till vara på hans talang.
Citat:
Jag tror det är helt fel tillfälle att börja köra med helt nya system, isynnerhet då vi spelade helt okej emot wales.
Startelvan i sig, så förstår jag inte hur du kan peta våran kanske bästa passningsspelare någonsin som dessutom jobbar hårdare än någon annan i laget.
Är Hiljemark för bra för att petas? Vad har han för egenskaper som gör han för bra för att petas?
Startelvan i sig, så förstår jag inte hur du kan peta våran kanske bästa passningsspelare någonsin som dessutom jobbar hårdare än någon annan i laget.
Är Hiljemark för bra för att petas? Vad har han för egenskaper som gör han för bra för att petas?
Vad kör vi för system egentligen? Är inte så förtjust i siffror egentligen, utan ser mer till arbetsområden och arbetsytor. Vill minnas Hamrén kör varianter av 4-5-1? (4-2-3-1 etc). Där ingår 4-3-3. Samma typ av konstellation. Kan också vara så att han kör 4-4-2, men i.o.m. Zlatan och Zengins flytande positionsspel ser det inte så rakt ut som det låter.
Som sagt! Jag är inte jättefäst (alls) vid siffror ("4-4-2", "4-3-3" o.s.v), så avfärda inte mina ord pga det. Det är enkelt och oschysst. Arbetsområden och arbetsytor snarare, som sagt.
Vem åsyftar du med "vår kanske bästa passningsspelare"?
Nästan 50 matcher för PSV. Nästan 40 matcher för Palermo. Att en så ung, svensk (Inte kända för sin fotbollskvalitet) kille får så mycket förtroende i betydande klubbar i så låg ålder talar egentligen för sig själv.
God teknik, bra passningsspelare, rör sig klokt. Kan göra mål dessutom. En viktig kugghjul i en offensiv. På svenskt manér även motsatsen till en slöfock. Vem vill du (Ni?) se istället för Oscar?