2016-06-10, 14:03
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Ehh, va? Det är för det ett EM? Jag skulle nog vilja påstå att vinna U23 EM är svårare, men det är mer prestige i att vinna senior EM givetvis, oavsett vad, så är det en otroligt stor bedrift. Det visar också vilka framgångar vi har utan eran gud zlatan.

Hur fan kan du tycka ett U21 guld är en större bedrift än ett senior guld?? Eller ens likgiltigt??
Citera
2016-06-10, 14:19
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ehh, va? Det är för det ett EM? Jag skulle nog vilja påstå att vinna U23 EM är svårare, men det är mer prestige i att vinna senior EM givetvis, oavsett vad, så är det en otroligt stor bedrift. Det visar också vilka framgångar vi har utan eran gud zlatan.

Varför vann vi då inte alla EM innan Zlatan blev landslagsspelare? Hade vi gjort det hade du haft ett case. Sedan har jag redan förklarat att varför cherry picking-argument är värdelösa. Men du verkar vara oförmögen till intellektuell utveckling.
Citera
2016-06-10, 14:25
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Jag håller faktiskt med honom om att Z förstör för många kontringar då det går för långsamt när han får bollen, händer ofta i psg som jag senaste säsongerna sett de flesta matcherna av.
Däremot så håller jag inte med honom hur han försöker trycka ner Z som om han inte vore viktigast för laget för det är han men jag ser inte total mörker när Z slutar även om ombyggnationen kan ta något år.

Kontringar är ju inte hans starka sida direkt. Han saktar in och släpper bollen bakåt eller i sidled istället. Men han har många andra kvalitéer som uppväger det negativa.
Citera
2016-06-10, 21:06
Medlem
Ovcharkas avatar
Min önskade startelva!

MV: Olsen
Kommentar: Isaksson varit skadad 2 år i Turkiet. På dekis. Carlgren för orutinerad. Olsen konkurerar med typ fem andra målvakter i Köpenhamn, men får ändå spela. Solklart förstaval i landslaget.

MB: Granqvist, Lindelöf
Kommentar: Rutin och hyfsad speed i Granqvist. Lindelöfs talang går inte förbise. (Våga satsa ungt!) Brister Lindelöf plockar man in Johansson istället.

YB: Lustig, Augustinsson
Kommentar: Lustig enda valet som HB. Föredrar Augustinsson före Olsson. Olsson kan kliva in i underläge och tillföra offensiv.

CM: Ekdal, Hiljemark, Lewicki
Kommentar: Hiljemark måste starta. Killen är för bra att bänka. Skulle det vara så att Ekdal inte håller (Skada?) får Källström kliva in. Då får vi ett vapen på fasta situationer.

Anfallstrio: Forsberg, Zlatan, Zengin
Kommentar: Forsberg löper amok på kanten, Zengin matar Zlatan med bollar (Han gillar ju det) och Zlatan... är Zlatan.

Olsen
Lustig - Granqvist - Lindelöf - Augustinsson
Ekdal - Lewicki - Hiljemark
Forsberg - Zlatan - Zengin

Alt. 4-5-1

Övriga:
Målvakter: Carlgren, Isaksson
Mittbackar: Jansson, Johansson
Ytterbackar: Olsson
Mittfältare, central: Källström, Wernbloom
Mittfältare, ytter: Durmaz, Larsson
Anfallare: Berg, Guidetti, Kujovic

Övrig tanke: Vad ska vi med så många anfallare till? Kujovic? Eh? Ut med honom och in med en till ytterback vore klokt, men för sent nu.

Åsikter?
Senast redigerad av Ovcharka 2016-06-10 kl. 21:08.
Citera
2016-06-10, 22:59
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
Hur fan kan du tycka ett U21 guld är en större bedrift än ett senior guld?? Eller ens likgiltigt??

Därför mindre nationer har inte samma bredd som de större nationerna, och därmed så blir det svårare för sverige att hävda sig på ungdomsnivå.
Citera
2016-06-10, 23:03
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Varför vann vi då inte alla EM innan Zlatan blev landslagsspelare? Hade vi gjort det hade du haft ett case. Sedan har jag redan förklarat att varför cherry picking-argument är värdelösa. Men du verkar vara oförmögen till intellektuell utveckling.

Så vi behöver vara världens totalt överlägset bästa fotbollsnation genom tiderna utan zlatan för jag ska ha ett case?? ehh ok. Om vi hade varit det så tror jag inte ens zlatan hade kunnat förstöra något.

Den som är oförmögen att ha en vettig diskussion är nog den som har lättast att ta till personangrepp. Att du ständigt tar till personangrepp utan reflektera över att det kanske är olämpligt om man ska ha en konstruktiv diskussion säger mer om dej än om mej.

cherry picking? Ja med ditt måttstock förstår jag varför det kan uppfattas så, för du kräver att vi ska vinna allt utan zlatan för man ska kunna ifrågasätta om vi blir bättre med zlatan. Men du har inte förstått eller vill förstå argumentet. Om zlatan förtjänar all den dyrkan han får så bör vi ju åtminstone spela över våran normala nivå med honom i laget. Den normala nivån är givetvis inte em-guld eller vm brons, men det visar att vi är kapabla till det och det är ganska så talande att em-guldet sker utan zlatan, det demonstrera med all tydlighet att vi kan nå framgångar utan zlatan, zlatan har däremot inte bevisat att vi kan nå framgångar med han. De som förtjänas att hyllas är de som tar oss till framgångar så som 94 och U23 killarna, inte en zlatan som inte har varit med och tagit oss till några nämnvärda framgångar. Det är ett lagsport inte individuell sport.
Citera
2016-06-10, 23:04
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Därför mindre nationer har inte samma bredd som de större nationerna, och därmed så blir det svårare för sverige att hävda sig på ungdomsnivå.

De största nationerna har inte ens tillgång till sina bästa u23 spelare... Pogba, Varane, Zouma, Martial, Coman, Veratti, Kane, Bellerin, Lukaku, Reus osv representerar inte sitt land i u21.
Senast redigerad av Balonzo 2016-06-10 kl. 23:07.
Citera
2016-06-10, 23:13
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
De största nationerna har inte ens tillgång till sina bästa u23 spelare... Pogba, Varane, Zouma, Martial, Coman, Veratti, Kane, Bellerin, Lukaku, Reus osv representerar inte sitt land i u21.

Belgien och Frankrike spelade inte ens i U23 EM utan frankrike slog vi ut i playoffen, och Kane spelade i U23 EM. Men visst vissa brukar saknas. Men och? De har tillräckligt bra bredd för att det inte ska göra någon större skillnad. De saknar ofta spelare i senior EM/VM också.

EDIT: De har tillgång till alla spelare i regel, därmed så väljer de ibland att inte ta med dem. Förrut så spelades U23 EM samtidigt som senior EM, och då stämde det väl att de inte alltid hade tillgång till dem.
Senast redigerad av ulvvf 2016-06-10 kl. 23:28.
Citera
2016-06-10, 23:23
Bannlyst
Mot Irland vill jag se.

Isaksson
Lustig - Granqvist - Johansson - Augustinsson
Durmaz - Ekdal - Hiljemark - Forsberg
Zlatan - Guidetti

Mot Italien & Belgien.

Isaksson
Lustig - Granqvist - Johansson - Augustinsson
Larsson - Ekdal - Lewicki - Forsberg
Zlatan - Guidetti
Citera
2016-06-10, 23:32
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Min önskade startelva!

Kommentar: Isaksson varit skadad 2 år i Turkiet. På dekis. Carlgren för orutinerad. Olsen konkurerar med typ fem andra målvakter i Köpenhamn, men får ändå spela. Solklart förstaval i landslaget.

Kommentar: Rutin och hyfsad speed i Granqvist. Lindelöfs talang går inte förbise. (Våga satsa ungt!) Brister Lindelöf plockar man in Johansson istället.

Kommentar: Lustig enda valet som HB. Föredrar Augustinsson före Olsson. Olsson kan kliva in i underläge och tillföra offensiv.

Kommentar: Hiljemark måste starta. Killen är för bra att bänka. Skulle det vara så att Ekdal inte håller (Skada?) får Källström kliva in. Då får vi ett vapen på fasta situationer.

Kommentar: Forsberg löper amok på kanten, Zengin matar Zlatan med bollar (Han gillar ju det) och Zlatan... är Zlatan.

Olsen

Alt. 4-5-1

Övriga:

Övrig tanke: Vad ska vi med så många anfallare till? Kujovic? Eh? Ut med honom och in med en till ytterback vore klokt, men för sent nu.

Åsikter?
Varför skulle Olsen spela istället för den alltid stabila Isaksson? Skiter fullständigt om han så vora petad i en division 2 klubb i Norrland han presterar alltid bra i landslaget.
Z vill inte spela ensam på topp och gör det inte heller bra som ensam forward, prova ett ganska nytt spelsystem för landslaget känns inte jätte bra just nu och du vill ha in Zengin(!) för att vadå?
Hiljemark kan få chansen efter em men inte nu.
Citera
2016-06-10, 23:37
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Min önskade startelva!

Olsen

Alt. 4-5-1

Övriga:

Åsikter?

Jag tror det är helt fel tillfälle att börja köra med helt nya system, isynnerhet då vi spelade helt okej emot wales.

Startelvan i sig, så förstår jag inte hur du kan peta våran kanske bästa passningsspelare någonsin som dessutom jobbar hårdare än någon annan i laget.

Är Hiljemark för bra för att petas? Vad har han för egenskaper som gör han för bra för att petas?
Citera
2016-06-10, 23:43
Medlem
eternussermos avatar
Hoppas på följande elva

Isaksson
Lustig - Granqvist - Johansson - Olsson
Zengin - Ekdal - Hiljemark - Forsberg
Zlatan - Guidetti

Det lär dock protesteras mot Olsson, Hiljemark och Guidetti, men jag ser helst en mer rutinerad Olsson i försvaret medan Källström är för långsam mot bättre lag och Berg känns impotent i landslaget. Vad tycker ni, ska dessa verkligen med förutom de åtta givna?

Ekdal är såklart ett frågetecken också då han varit skadad!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in