2016-06-07, 14:24
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anabolakillen95
Haha vilket jävla skämt du är din lilla pissråtta. Sluta suga hans kuk och inse fakta istället.

Diktera mittfält?? Hahaha jo tjena, mot Malta och Degerfors kanske. Mot hyfsat mittfält så har han blivit rövknullad dag o natt.

vilka mittfältare har varit bättre än Anders Svensson under hans period i landslaget men som satts åt sidan?
Citera
2016-06-07, 14:43
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Haha vilket jävla skämt du är din lilla pissråtta. Sluta suga hans kuk och inse fakta istället.

Diktera mittfält?? Hahaha jo tjena, mot Malta och Degerfors kanske. Mot hyfsat mittfält så har han blivit rövknullad dag o natt.

Jag kritiserade nyss en annan i tråden för att han gapade om fakta utan att kunna hantera faktan i ett sammanhang. Du är ännu värre. Du gapar om fakta utan att ens presentera någon fakta. Helt sanslöst.

Är det att han blev rövknullad dag & natt som är faktan alltså?
Citera
2016-06-07, 15:49
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
vilka mittfältare har varit bättre än Anders Svensson under hans period i landslaget men som satts åt sidan?

Jag har tittat igenom trupperna 2002, 2006 och 2010. De som dyker upp då är Daniel Andersson, Mattias Jonsson, Samuel Holmén, Magnus Svensson, Karl Svensson, Viktor Elm och Rasmus Elm. Inga namn som känns direkt självklara startspelare istället för Taco.
Citera
2016-06-07, 15:52
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag har tittat igenom trupperna 2002, 2006 och 2010. De som dyker upp då är Daniel Andersson, Mattias Jonsson, Samuel Holmén, Magnus Svensson, Karl Svensson, Viktor Elm och Rasmus Elm. Inga namn som känns direkt självklara startspelare istället för Taco.

Nej, jag tycker sågningen av Anders Svensson är lite samma som sågningen av Isaksson.

Ja, tråkiga spelare kanske, men vi har inte direkt haft några alternativ som varit bättre.

Ett tag var Kim Källström väldigt aktuell för en plats på mitten, kanske före Anders Svensson, men i takt med att Kim Källström gick ner sig och kanske aldrig blev sådär extremt bra som man trodde så fortsatte ju faktiskt Anders Svensson att prestera rätt bra i typ 10 år.
Citera
2016-06-07, 16:59
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Du kommer med en träningsmatch emot slovenien där halva laget saknades som bevis för din tes, och jag kommer med VM brons, U23 EM guld som bevis för min tes.

Om du tror att det bevisar din tes så tycker jag ärligt talat synd om dig. Det är Cherry Picking du ägnar dig åt. Cherry picking, suppressing evidence, or the fallacy of incomplete evidence is the act of pointing to individual cases or data that seem to confirm a particular position, while ignoring a significant portion of related cases or data that may contradict that position. It is a kind of fallacy of selective attention, the most common example of which is the confirmation bias.[1][2] Cherry picking may be committed intentionally or unintentionally. This fallacy is a major problem in public debate.
https://en.wikipedia.org/wiki/Cherry_picking

Zlatan var inte med i VM 90 heller, inte heller i kvalen på 80- talet. Därmed faller din teori pladask.

Citat:
Du vet väl att det var 94 gänget som spelade i kvalet 96 och 98, de 94 gänget som ni försöker ge sken av var ett lag fullt av världsstjärnor. Så du verka inte förstå att det argumentet talar emot dej snarare än för dej.

Och så är vi där igen. Laget är statiskt. Brolin var en stjärna 94, året därpå fotbollsinvalid. Sådan är fotbollen. Det här förstår en lågstadieelev, varför förstår inte du?

Citat:
Med jämn menar jag främst spelarmaterial inte nödvändigtvis resultat. Man ska dock komma ihåg att det var betydligt svårare att ta sig till mästerskapen förut, så det påverkar ju de tillsynes lite ojämna resultaten.

Det var svårare att ta sig till EM ja, inte till VM. I VM 82 deltog 12 Europeiska lag, i VM 2014 deltog 13. Det är en obetydlig skillnad.
Senast redigerad av Sodomizer- 2016-06-07 kl. 17:02.
Citera
2016-06-07, 17:02
Medlem
Stivalis avatar
Citat:

Skulle ju vara Marcus Lantz i så fall bland samtida (född 1975). Jävligt bra i Hansa Rostock. Hade det funnits några ännu mera självskrivna så skulle man nog inte ens behövt fundera utan namnet hade poppat upp direkt. De jämnåriga klubbikonerna Daniel Tjernström & Henrik Rydström var ju just klubbikoner snarare än landslagsmaterial. Anders Svensson var ju en toppspelare.

Ska du kolla efter spelare som valts bort så är det väl inte VM-trupper du bör titta på utan snarare allsvenska trupper från ca 1998-2004. Martin Ericsson var tex ganska bra, men knappast bättre än Svensson.
Senast redigerad av Stivali 2016-06-07 kl. 17:04.
Citera
2016-06-07, 18:50
Medlem
chran508s avatar
Citat:

Vilken fakta?
Du har fortfarande inte sagt vilka alla dessa talanger är som blev åsidosatta pga Anders.
Citera
2016-06-07, 20:33
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891PoonStreet
Fakta är av tradition zlatanisternas värsta fiende. Här har du lite mer fakta: Zlatan har inte tagit Sverige längre än till kvartsfinal i EM och åttondelsfinal i VM.

Och det säger exakt vad? Är fotboll en individuell sport? Kan det inte finnas bra spelare i dåliga lag?

Hur bra man lyckas i ett mästerskap handlar i första hand om:

- Hur bra lag man har.
- Hur bra motståndarna är (lottningen).
- Hur bra förbundskaptenen är.
Citera
2016-06-07, 23:06
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Man struntar inte i en bronsmatch (om man inte är Brasilien och är van att vinna guld)...

Man kan argumentera för att alla alltid vill vinna alla matcher. Att man inte struntar i någon match överhuvudtaget. Alla gör ju ändå en viss kraftansträngning när man spelar en fotbollsmatch. Men uppträder man så oseriöst som Bulgarien gjorde där många spelare dök upp praktiskt taget bakfulla, så har man ju tagit väldigt lätt på det sett till matchens betydelse. Ska man någon gång spela en bronsmatch så är ju bakfulla bulgarer en absolut idealmotståndare.
Citera
2016-06-07, 23:12
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Hur är det relevant att Ukraina är dåliga på att producera talanger? Schevcenko förde dem till stora framgångar för vara Ukraina och det spelarmatrial de hade. De har ju inte nått större framgångar utan han, som sverige har gjord utan zlatan, både bara några år innan zlatan debuterade och under hans tid i landslaget.

Fattar inte vad det här Ukraina-snacket handlar om. Shevchenko spelade i landslaget 1995-2012. Det är ungefär den tiden som Ukraina deltagit som nation. Landet debuterade i EM-kvalet till EM-96. Innan dess var de inte med. Hur vet vi att dom är dåliga? Det finns inget track record.
Senast redigerad av Stivali 2016-06-07 kl. 23:14.
Citera
2016-06-07, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale

Det uppenbara svaret är Daniel Andersson, men jag har inte riktigt hängt med i diskussionen.

Jag ser ingen anledning att kritisera Anders Svenssons insatser i landslaget. Ingen gigant, men bra. Han har absolut motiverat sin plats.
Citera
2016-06-07, 23:17
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Karl Svensson var mittback. Osäker på hur han hade kunnat peta Anders Svensson i landslaget. Samma sak med Mattias Jonson som spelade forward och/eller ytter.

Men håller helt med dig i övrigt. Det har inte funnits någon bättre innermittfältare än Anders Svensson i landslaget under 2000-talet. Folk har väl i regel mest försökt tjata in unga spelare som är heta för stunden men sen visar sig vara medelmåttor (typ Dusan Djuric, Labinot Harbuzi, och allt vad de heter).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in