Citat:
Ursprungligen postat av
ulvvf
Du kommer med en träningsmatch emot slovenien där halva laget saknades som bevis för din tes, och jag kommer med VM brons, U23 EM guld som bevis för min tes.
Om du tror att det bevisar din tes så tycker jag ärligt talat synd om dig. Det är Cherry Picking du ägnar dig åt.
Cherry picking, suppressing evidence, or the fallacy of incomplete evidence is the act of pointing to individual cases or data that seem to confirm a particular position, while ignoring a significant portion of related cases or data that may contradict that position. It is a kind of fallacy of selective attention, the most common example of which is the confirmation bias.[1][2] Cherry picking may be committed intentionally or unintentionally. This fallacy is a major problem in public debate.
https://en.wikipedia.org/wiki/Cherry_picking
Zlatan var inte med i VM 90 heller, inte heller i kvalen på 80- talet. Därmed faller din teori pladask.
Citat:
Du vet väl att det var 94 gänget som spelade i kvalet 96 och 98, de 94 gänget som ni försöker ge sken av var ett lag fullt av världsstjärnor. Så du verka inte förstå att det argumentet talar emot dej snarare än för dej.
Och så är vi där igen. Laget är statiskt. Brolin var en stjärna 94, året därpå fotbollsinvalid. Sådan är fotbollen. Det här förstår en lågstadieelev, varför förstår inte du?
Citat:
Med jämn menar jag främst spelarmaterial inte nödvändigtvis resultat. Man ska dock komma ihåg att det var betydligt svårare att ta sig till mästerskapen förut, så det påverkar ju de tillsynes lite ojämna resultaten.
Det var svårare att ta sig till EM ja, inte till VM. I VM 82 deltog 12 Europeiska lag, i VM 2014 deltog 13. Det är en obetydlig skillnad.