Flashback bygger pepparkakshus!
2016-06-08, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDunajewskan
14 mars 2014 berättar CH om sina skulder under rubriken "Livet är inte bara fest och glamour". Inlägget i sin helhet:

Det är inte mitt fel, det är att min post kommer till Sverige. Hört talat om eftersändning...? Fungerade utmärkt för mig i alla fall.

Samma mönster. Exakt samma snack. "Faktum är att de flesta på jorden har skulder". Åter igen jämför hon sin egen skit med att "alla andra" också gör så. Precis som hon alltid gör.

Nej alla har verkligen inte skulder. Och många som har skulder har det t ex för dom pluggat eller köpt en bostad INTE för att dom skiter i att betala hyra och räkningar eller får skadestånd.

"Snart är man skuldfri" När det här skrevs hade hon inte betalat hyran på ett halvår och fortsatte att inte betala den ytterligare månader och ändå skriver hon att hon har en hyra att betala
Citera
2016-06-08, 14:03
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filippasol
Samma mönster. Exakt samma snack. "Faktum är att de flesta på jorden har skulder". Åter igen jämför hon sin egen skit med att "alla andra" också gör så. Precis som hon alltid gör.

Nej alla har verkligen inte skulder. Och många som har skulder har det t ex för dom pluggat eller köpt en bostad INTE för att dom skiter i att betala hyra och räkningar eller får skadestånd.

"Snart är man skuldfri" När det här skrevs hade hon inte betalat hyran på ett halvår och fortsatte att inte betala den ytterligare månader och ändå skriver hon att hon har en hyra att betala

Ja, visst är det som du säger!

"De man inte såg fanns lixom inte."
"Jag samlade på mig en hel del vidriga räkningar under 2.5 års tid, som var små belopp, men som blivit stora tack vare den vidriga räntan."
"[...] men faktum är att de flesta här på jorden har skulder och avbetalningsplaner! Och det är inget fel med det."

De vidriga räkningarna, den vidriga räntan, alla har skulder... Bara att fylla på med "jag bodde med en kille som inte var så bra", "det var listerine", samt det som torde bli en klassiker:
"Ni lever i misär, kan inte försörja era barn, ni har ett flertal olika diagnoser och skyller då på att ni inte kan jobba men ändå har ni råd att förstora läppar, tuttar, botox och allt vad det heter.. Hur kommer det sig? Jo för ni lever på era män som antingen jobbar dygnet runt och ni ser inte röken av dem, eller så tvättar din man pengar och du bryr dig inte för du är pengarkåt… Jag har också varit pengarkåt – därför sålde jag biljetter som inte fanns för några år sen. Jag brydde mig lika mycket som du gör nu när du går hemma och skiter i om pengarna du har i din plånbok är kriminella pengar eller ärliga , sålänge du har pengar i plånboken så bryr du dig inte.."

Även om detta, som tidigare nämnts, handlar om en specifik person, behandlar CH ändå detta som om det vore normen. Och hon verkar tycka att det är bättre att sälja obefintliga biljetter hellre än "leva på sin man som jobbar dygnet runt".
Citera
2016-06-08, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDunajewskan
Ja, visst är det som du säger!

"De man inte såg fanns lixom inte."
"Jag samlade på mig en hel del vidriga räkningar under 2.5 års tid, som var små belopp, men som blivit stora tack vare den vidriga räntan."
"[...] men faktum är att de flesta här på jorden har skulder och avbetalningsplaner! Och det är inget fel med det."

De vidriga räkningarna, den vidriga räntan, alla har skulder... Bara att fylla på med "jag bodde med en kille som inte var så bra", "det var listerine", samt det som torde bli en klassiker:
"Ni lever i misär, kan inte försörja era barn, ni har ett flertal olika diagnoser och skyller då på att ni inte kan jobba men ändå har ni råd att förstora läppar, tuttar, botox och allt vad det heter.. Hur kommer det sig? Jo för ni lever på era män som antingen jobbar dygnet runt och ni ser inte röken av dem, eller så tvättar din man pengar och du bryr dig inte för du är pengarkåt… Jag har också varit pengarkåt – därför sålde jag biljetter som inte fanns för några år sen. Jag brydde mig lika mycket som du gör nu när du går hemma och skiter i om pengarna du har i din plånbok är kriminella pengar eller ärliga , sålänge du har pengar i plånboken så bryr du dig inte.."

Även om detta, som tidigare nämnts, handlar om en specifik person, behandlar CH ändå detta som om det vore normen. Och hon verkar tycka att det är bättre att sälja obefintliga biljetter hellre än "leva på sin man som jobbar dygnet runt".

Det kan vara årets citat
Citera
2016-06-08, 16:42
Bannlyst
innocence via association
Och vadan kan vi påräkna oss mer nudå?
Annat än en riktigt ädelsten, intecknad för evigt i den Eviga Eva´s vänsterarm. Som därmed också hunnit med att visas gylfen och bröna.
Jag vet inte om det är bara jag som ser något i ränder som aldrig går ur rent associativt. Men nått är det. Slipat kanske är fel ord.
Citera
2016-06-08, 18:58
Medlem
husbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
Jag skulle inte tro att hon har det, inlägget är ju inte märkt som sponsrat och hon har ju fått skit för det tidigare.

Jag tror helt enkelt hon skriver som andra bloggerskor gör, mest för att det är hela hennes identitet och för dom som inte vet så framstår hon ju då som en "sponsrad toppbloggerska".

Lite som den där Stureplans-wannabe-modellbruden för några år sedan som hyrde in fotograf för att ta "modellbilder" på henne i underkläderna, jag vet inte vad tråden om henne egentligen handlade om, men helt plötsligt dök en tjej upp i tråden och upplyste oss om att det var H&M's billigaste underkläder, och sminkbordet var fullt med billiga skräp-produkter och provförpackningar.

Alla killar gick dock på den bluffen eftersom vi inte besitter tillräckliga kunskaper i dom ämnena.

Tjejen i tråden analyserade vidare, och bakgrunderna vid fotograferingarna var oftast samma lakan som fanns i sängen för dagen, vidare var "modellfotografen" mer eller mindre okänd och helt kass på ljussättning och bildkomposition

På samma sätt tror jag CH försöker upprätthålla sin image som toppbloggerska genom att recencera produkter lite fritt, utan att få ett öre för det, för att det är vad som förväntas av en bloggerska.

Det skulle inte heller förvåna mig om Telias kommentar är skriven av henne själv

Det skulle ju inte vara första gången CH skriver kommentarer där hon utger sig för att vara någon annan.
Här är från Blondinbellas blogg för två år sedan:
http://i64.tinypic.com/15x8uwh.png

Så uppenbart att det är hon själv!
Citera
2016-06-08, 19:06
Medlem
husbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnicornMeat
Gjorde btw ett nytt försök att få följa Catrin på Instagram igår men är fortfarande blockad. Upptäckte dock ett (för mig) nytt konto. "Catrin_hedlund_bedragerskan". Har aldrig sett det innan när jag sökt på hennes namn. Kan vara värt att hålla koll på i vår lilla FRA-verksamhet.

Var tvungen att kolla upp det kontot och hittade även det här lilla gulliga instagramkontot.
http://tinypic.com/r/ojkvvk/9

Alltså.. hur patetisk är den här människan?
Citera
2016-06-08, 19:43
Medlem
chromacors avatar
Tack alla grävande Flashbackare för den här höjdartråden! Jag har följt den med stor behållning! Som någon beskrev det så är CH som en bilolycka, man vill egentligen inte titta men det är svårt att titta bort. Vilken märklig person, hon verkar trotsa alla normer för hur en normal människa ska uppföra sig. Mycket fascinerande!
Citera
2016-06-08, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husby
Var tvungen att kolla upp det kontot och hittade även det här lilla gulliga instagramkontot.
http://tinypic.com/r/ojkvvk/9

Alltså.. hur patetisk är den här människan?
Hahahahaha det där var snäppet bättre än videon där hon "spelar" basket 😂😂😂😂
Citera
2016-06-08, 19:54
Medlem
Att ha "fans" innebär väl att man är kändis av något slag som kräver en skapande/framförande prestation?!

CH har nog missuppfattat det där med kändis, hon är ju ÖKÄND! En helt annan sak som 99,99% av befolkningen hellre hade skämts över och försökt att dölja än att skryta med det.

Man upphör aldrig att förvånas över hur vissa människor har så lite i skallen.

Tomma tunnor skramlar mest, är vad jag tänker på när jag läser något om CH
Citera
2016-06-08, 20:23
Medlem
husbys avatar
Jag började följa CH för ungefär 2 år sedan. Har för mig att det faktiskt var när jag såg den där patetiska kommentaren på BlondinBellas blogg. Jag blev nyfiken på vem som är så pass desperat att få uppmärksamhet att den spammar i kommentarsfält under fingerat namn. Och ja, resten vet ni ju. jag blev INTE besviken.

Det är ju kanske lite konstigt men jag inser att jag har följt den här människan i TVÅ ÅRS TID. Har läst vartenda blogginlägg, i alla bloggar hon haft och har bara liksom väntat på när det skulle braka åt helvete. För ungefär ett år sedan (februari 2015) började det gå rykten om att CH hade en fejkad instamgramtävling där den lyckliga vinnaren kunde casha hem ett presentkort på 10.00 kr hos Ving. Och efter det började märkliga och arga kommentarer komma på hennes instagram och även om en klickade på de vanligaste hashtaggarna Catrin då använde sig av. #catrinhedlundresa för den som själv vill söka, tror det ligger kvar en del arga inlägg. Jag började då nysta ut hur det hela låg till och hittade fler och fler personer som hade blivit lurade av CH. Efter ett tag kunde jag inte hålla mig och kommenterade en gång på hennes instagram och blev såklart blockad.

Maken till världsfrånvänd människa har jag aldrig sett. Det är som hon på riktigt tror att hon bara har haft otur i livet. Allt negativt som hänt henne har ALLTID varit någon annans fel. Hon har aldrig kunnat inse själv sin delaktighet i de helt dåraktiga beslut som hon tagit. Och jag tror inte hon någonsin heller kommer kunna få någon insikt heller. Den här människan lever på att försöka få andra människor att avundas hennes liv, men det hon inte inser är att ingen fullt frisk person skulle vilja leva på det sättet hon gör. Och den som på något sätt kritiserar eller ifrågasätter de val hon gör är bara "haters" och lider av den svenska avundsjukan eller nåt annat trams.

Tyckte det var lite roligt för sådär ett år sedan när jag såg att CH helt plötsligt gick från att ha sådär 200 följare på instagram till 4000 bara över en natt. Ja, hon hade ju då självklart köpt följare via nån av alla dessa spamtjänster som finns kopplat till instagram. Måste kännas kul för de personer hon bedragit att hon använde pengarna hon stal för att köpa instagramföljare.
Citera
2016-06-08, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husby
Jag började följa CH för ungefär 2 år sedan. Har för mig att det faktiskt var när jag såg den där patetiska kommentaren på BlondinBellas blogg. Jag blev nyfiken på vem som är så pass desperat att få uppmärksamhet att den spammar i kommentarsfält under fingerat namn. Och ja, resten vet ni ju. jag blev INTE besviken.

Det är ju kanske lite konstigt men jag inser att jag har följt den här människan i TVÅ ÅRS TID. Har läst vartenda blogginlägg, i alla bloggar hon haft och har bara liksom väntat på när det skulle braka åt helvete. För ungefär ett år sedan (februari 2015) började det gå rykten om att CH hade en fejkad instamgramtävling där den lyckliga vinnaren kunde casha hem ett presentkort på 10.00 kr hos Ving. Och efter det började märkliga och arga kommentarer komma på hennes instagram och även om en klickade på de vanligaste hashtaggarna Catrin då använde sig av. #catrinhedlundresa för den som själv vill söka, tror det ligger kvar en del arga inlägg. Jag började då nysta ut hur det hela låg till och hittade fler och fler personer som hade blivit lurade av CH. Efter ett tag kunde jag inte hålla mig och kommenterade en gång på hennes instagram och blev såklart blockad.

Maken till världsfrånvänd människa har jag aldrig sett. Det är som hon på riktigt tror att hon bara har haft otur i livet. Allt negativt som hänt henne har ALLTID varit någon annans fel. Hon har aldrig kunnat inse själv sin delaktighet i de helt dåraktiga beslut som hon tagit. Och jag tror inte hon någonsin heller kommer kunna få någon insikt heller. Den här människan lever på att försöka få andra människor att avundas hennes liv, men det hon inte inser är att ingen fullt frisk person skulle vilja leva på det sättet hon gör. Och den som på något sätt kritiserar eller ifrågasätter de val hon gör är bara "haters" och lider av den svenska avundsjukan eller nåt annat trams.

Tyckte det var lite roligt för sådär ett år sedan när jag såg att CH helt plötsligt gick från att ha sådär 200 följare på instagram till 4000 bara över en natt. Ja, hon hade ju då självklart köpt följare via nån av alla dessa spamtjänster som finns kopplat till instagram. Måste kännas kul för de personer hon bedragit att hon använde pengarna hon stal för att köpa instagramföljare.
I ett inlägg från april är det en tjej som skriver att Catrin försökt boka flygbiljetter på en annan tjej kreditkort.
Kanske det hon menar när hon hittar sina super deals 😡

Edit: en kille påstår att Catrin även har hävdat att denna ska vara pappa till samma unge som DN fick göra faderskapstest för! Under samma period!
Senast redigerad av Liza1979 2016-06-08 kl. 20:49.
Citera
2016-06-08, 21:07
Medlem
husbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
I ett inlägg från april är det en tjej som skriver att Catrin försökt boka flygbiljetter på en annan tjej kreditkort.
Kanske det hon menar när hon hittar sina super deals 😡

Edit: en kille påstår att Catrin även har hävdat att denna ska vara pappa till samma unge som DN fick göra faderskapstest för! Under samma period!

Ja, det skulle liksom inte förvåna mig om det är så. Alltså hur är man funtad när man försöker göra en sån grej?!
Det är som hon helt saknar förmågan att känna skam.

Förvånar mig inte heller att flera har blivit utpekade som far till K2, antagligen för att försöka pressa ut så mycket underhållsbidrag som möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in