Citat:
Ursprungligen postat av
LaPearl
Läste att det var någon som hade lite koll i köp- och säljgrupperna på FB. Hittat något misstänkt?
Nej, inget som verkar vara hon iaf.
Däremot hittade jag och avslöjade en som "roat" sig med att lura folk på postfriska frimärken billigt men han drog snabbt som en avlöning och många hörde av sig och tackade för de var nära att föra över pengar. Den här har tydligen tjänat en hel del på sina frimärken som aldrig kommer trots förskottsbetalning så snart får vi kanske se en ny tråd.
En sak som inte många tänker på som är intresserade av att köpa saker av "falska" försäljare på FB är att om man klickar upp deras sida så kan man läsa originalnamnet i adresslänken. Och om det inte stämmer med "säljarens" namn så bör man nog dra öronen åt sig.
Det är en sak att varna för redan begångna brott, som det görs här tex, men ibland saknar jag lite tips och råd på HUR man kan skydda sig INNAN man blir lurad.
För egen del; Jag betalar aldrig någonting i förväg till någon som är obekant. Jag har handlat av en del på nätet men bara om jag kan på något sätt se att de är seriösa. Har fungerat bra hittills.