2016-06-08, 22:03
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av husby
Det skulle ju inte vara första gången CH skriver kommentarer där hon utger sig för att vara någon annan.
Här är från Blondinbellas blogg för två år sedan:
http://i64.tinypic.com/15x8uwh.png

Så uppenbart att det är hon själv!

Haha, jag såg den! Typ det första som kommer upp när man söker, dessutom!? Säkert mycket därför det där bedrövliga ryktet om DN lever kvar...

I vilket fall som helst blir jag nyfiken på det du säger om instagramkontot. Nu har hon ju generande lågt antal följarantal. När började raset? Varför (borde säga sig självt, men något speciellt måste ju ha hänt eftersom det blev en sådan massavföljning)?
Citera
2016-06-08, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDunajewskan
Haha, jag såg den! Typ det första som kommer upp när man söker, dessutom!? Säkert mycket därför det där bedrövliga ryktet om DN lever kvar...

I vilket fall som helst blir jag nyfiken på det du säger om instagramkontot. Nu har hon ju generande lågt antal följarantal. När började raset? Varför (borde säga sig självt, men något speciellt måste ju ha hänt eftersom det blev en sådan massavföljning)?

Hon startade väl ett nytt konto? Hennes gamla finns ju kvar (låst) med ca 4000 följare..
Citera
2016-06-08, 22:29
Medlem
husbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritstag
Hon startade väl ett nytt konto? Hennes gamla finns ju kvar (låst) med ca 4000 följare..

Nej det här plötsliga följardroppet hände för bara någon månad sedan. Och då hade hon kvar samma konto. Jag gissar att det kanske var nån form av prenumeration som hon slutade betala för? Vet inte riktigt hur det fungerar när en köper följare på instagram men jag antar att du måste betala för följare för att det ska fungera.

Hon har dock säkert köpt följare till båda sin konton, det skulle nog inte förvåna någon.

Tänkte länge också att det var skumt med någon som har över 4000 följare men sådär 10 likes och två kommentarer på varje inlägg. Det går liksom inte ihop.. Så ja, hon måste ha köpt följare i vilket fall.
Citera
2016-06-08, 22:39
Medlem
CH har enligt sin blogg, fått ett jobb av en gammal kompis....

Kanske en kompis som behöver hjälp sälja biljetter till EM.

Nej, så illa kan det ju inte vara !
Citera
2016-06-08, 22:49
Medlem
Citat:
Nej det här plötsliga följardroppet hände för bara någon månad sedan. Och då hade hon kvar samma konto. Jag gissar att det kanske var nån form av prenumeration som hon slutade betala för? Vet inte riktigt hur det fungerar när en köper följare på instagram men jag antar att du måste betala för följare för att det ska fungera.

Hon har dock säkert köpt följare till båda sin konton, det skulle nog inte förvåna någon.

Tänkte länge också att det var skumt med någon som har över 4000 följare men sådär 10 likes och två kommentarer på varje inlägg. Det går liksom inte ihop.. Så ja, hon måste ha köpt följare i vilket fall.

Har förstått det som att både Instagram och Twitter (och säkert andra sociala medier som jobbar med följare) jobbar ganska hårt med att rensa bort fejkföljare. Det finns ju inga verkliga personer bakom fejkföljarkontona så gissar att de tar bort kontona?
Citera
2016-06-08, 22:54
Medlem
Citat:

Ja hon hade definitivt köpt följare när hon hade 4000. Att dessutom bara få ett fåtal likes jämförelsevis med antal följare talar oftast för att följarna är köpta men inte aktiva. Instagram jobbar ganska hårt med att radera uppenbara konton som endast är skapta för att användas som köpta följare. Min gissning är att detta är orsaken till följardroppet.

Edit: Tvåa på pucken, UnicornMeat var först med förklaringen
Senast redigerad av milajk 2016-06-08 kl. 22:56.
Citera
2016-06-08, 23:26
Medlem
husbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnicornMeat
Har förstått det som att både Instagram och Twitter (och säkert andra sociala medier som jobbar med följare) jobbar ganska hårt med att rensa bort fejkföljare. Det finns ju inga verkliga personer bakom fejkföljarkontona så gissar att de tar bort kontona?

Ah, såklart har det gått till så. Det tänkte jag inte på...

Vad tror ni om det nya jobbet hennes kompis har fixat då?
För mig är det gaaanska så uppenbart att det jobbet hon sa att hon skulle börja jobba på häromdan bara fanns i hennes fantasi. Antagligen för att återigen lajva "duktig slitande tvåbarnsmamma" och tysta de som kritiserat henne för att hon mest glassar runt på stulna pengar om dagarna.

Jag menar HUR kan man inte ha kollat upp innan vilka arbetstiderna är och lösa allt det praktiska med det när en har två barn att ta hand om?
Det är väl ändå det första en tar reda på under en intervju, eller nej det första du kollar upp innan du ens söker ett jobb och svarar på annonsen.

Men, det fanns ju aldrig något jobb så det blev väl svettigt för henne att hålla uppe den lögnen till slut.
Citera
2016-06-09, 08:22
Medlem
Jarnabos avatar
Kan inte låta bli att undra vad det är för klåpare som tatuerat henne? "Diamanten" är inte symmetrisk, det är "kladd utanför" osv. Definitivt INTE gjord av ett proffs, så inte undra på om den var "gratis"... 😜

Men jag är så himla glad ändå för CH:s skull (Obs! Ironi! OM nu någon skulle råka tro annat!), nu när hon från ena dagen till den andra fått ett nytt "jobb", som dessutom ger bättre betalt! Undrar om det är hennes "vän tatueraren" som hon ska "jobba" åt..? 😉
Citera
2016-06-09, 08:34
Medlem
Kodasks avatar
En av hennes bästa vänner jobbar på förskolan till hennes barn, kanske att hon blivit dagisfröken ..
Citera
2016-06-09, 09:02
Medlem
Fick inget grepp om den här kommentaren på Catrins blogg:

http://a63.tinypic.com/2uqlume.jpg

Trodde den handlade om att Catrin bett någon vän om ursäkt och blivit förlåten.

Visade sig att den var ett svar på en kommentar som Catrin skrivit under den andra personens blogginlägg om otrohet.

Blogginlägget:

http://a67.tinypic.com/2modmi9.jpg

Catrins kommentar:

http://a64.tinypic.com/242aftc.jpg

(Den kommentar på sin blogg Catrin börjar med att tacka för var den här: http://a67.tinypic.com/5djhhh.jpg)

Om det Catrin skriver stämmer så vet Kelians pappas fru om att hennes man var otrogen, och har förlåtit Catrin. Förhoppningsvis har hon även förlåtit mannen men det framgår inte.

Edit: det här är för övrigt det närmaste en dementi av att DN skulle vara Kelians pappa jag sett Catrin komma med.

Edit 2: smart av Catrin att ställa in det så att svar på hennes kommentarer på andra wordpress-bloggar automatiskt publiceras på hennes blogg. Får det att se ut som att folk gått in på Catrins blogg och kommenterat när de bara svarat på en kommentar på sin egen blogg.
Senast redigerad av UnicornMeat 2016-06-09 kl. 09:13.
Citera
2016-06-09, 09:26
Medlem
Jarnabos avatar
Dagens "Jag mötte Lassie":
K1 på utflykt till Södertälje med förskolan. Åkte nyss samma buss. 😜
Citera
2016-06-09, 09:45
Medlem
Jarnabos avatar
K2 kan omöjligt vara född 8 veckor för tidigt... Hon skrev den 3/4 2014 att hon var gravid... Rubrik "Gravid och flytt" (http://catrinhedlund.vimedbarn.se/2014/04/page/11/).
Om K2 fötts 8 veckor för tidigt, borde han ha blivit tillverkad i början av april, alltså typ när hon skrev inlägget... 😜
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in