2016-06-08, 16:43
Medlem
Badios avatar
De kan ha träffats på ett gym. Lotta har på sin linkedinsida skrivit sina intressen. Dessa var friskvård, hälsa & träning. Kanske komma denna biff fram och pratar där, sen har de gemensamma saker som träning och hundar att prata om. Bara en teori.

Lotta har bytt arbetsgivare åtta gånger på sju år, det är väldigt mycket. Sånt kan få den bäste att känna sig osäker på sin tillvaro.
Citera
2016-06-08, 16:43
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Hade det varit så att denne snubbe flippat från ingenstans, hade din fråga vart legitim.
I detta fall har killen en historik av idiotbeteende. Då måste man våga fråga sig hur denna kvinna kunde hamna där hon gjorde.
Ungefär som om jag skulle bli ihop med Leila K och hon pantsätter hela mitt hem.
Borde jag inte ha förstått att risken skulle vara överhängande att en sån sak skulle kunna inträffa?
Om du inte visste om Leila K:s historik -- så nej, hur skulle du ha kunnat förstått det?
Citera
2016-06-08, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flamsan
Jag måste bara fråga en sak.

Ni som säger att ni skulle springa åt andra hållet.
Om ni sett bilderna på GM utan att veta vem han var eller gjort skulle ni då sagt att "man kan ju se vad han är för typ av människa, psykopat och allt annat"?

Och brukar ni be om utdrag ur belastningsregistret när ni träffar nya bekantskaper?

Hur skulle Lotta kunna veta vad han gjort tidigare?

Ni som skriver vet hans historia, det gjorde inte hon.

Ge faan i att skylla på offret.

Och skyll inte på att tjejer/kvinnor vill ha bad boys när ni sk snälla killar inte får napp. Vet ni hur oatraktivt det är med bittra gnälliga killar som tror de är guds gåva till kvinnor.

Ja det hade jag(och alla normalbegåvade människor) sagt, ser du inte att han är trubbel så är du(ursäkta) en idiot. Han har för fan vidriga avskrädeshundar till att börja med, man SER att han tryckt bola, huvudtatueringar osv. Alltså är du på riktigt? Det är klart människor kan ha ett yttre som inte speglar insidan men om du inte kan se att det är lite väl många varningstecken så misstänker jag att du bör omyndigförklaras, det är liksom inte en varningsindikation han prickar av samtliga(och troligen upphovsman till ytterligare några).

Detta innebär självklart inte att det är BO:s fel MEN om du inte kan se att han är problem är du duktigt naiv, alternativt umgås i liknande kretsar själv och inte vill se verkligheten.
Senast redigerad av Sultan 2016-06-08 kl. 16:49.
Citera
2016-06-08, 16:44
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja och sannolikt en väldig jobbig vardag som tydligen aktar dig för allt som inte passar in i din bild av "bra" människor.

Måste vara ett helsicke att åka kommunalt i rusningstid.

Edit:
Det blir dock minst lite skrattretande när man inser vem av dessa två du hade känt dig "trygg" med på tunnelbanan ...

http://w.cdn-expressen.se/images/a0/c9/a0c96e8bcfbf474d9e883217245b4973/540.jpg
Något säger mig att att någon här själv tillhör skaran, "tatuerad, arbetslös hundfantast"?
Citera
2016-06-08, 16:46
Medlem
Citat:
Om du inte visste om Leila K:s historik -- så nej, hur skulle du ha kunnat förstått det?

Historik? Du menar att Leila K är frisk nu?

Det senaste jag såg av Leila var att hon vandrade runt i solglasögon, konstiga kläder och talade i tungor för sig själv och gjorde små skutt. Personligen inte ett beteende som hade attraherat mig, jag hade fått konstiga vibbar och dragit mig undan, inte lagt in en stöt.
Citera
2016-06-08, 16:46
Medlem
En enda sökning på Lexbase hade räckt för henne. Tänk, Lexbase kan rädda liv. Nu vet man iofs inte om det hade hjälpt, det hade kanske varit försent ändå.
Citera
2016-06-08, 16:47
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Du, några av oss besitter något som kallas vanligt sunt förnuft. Det avhåller oss från minsta lilla kontakt med uppenbart störda personer som pundaren Leila eller som svärmorsdrömmen som Lotta föll för.
Citera
2016-06-08, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
De kan ha träffats på ett gym. Lotta har på sin linkedinsida skrivit sina intressen. Dessa var friskvård, hälsa & träning. Kanske komma denna biff fram och pratar där, sen har de gemensamma saker som träning och hundar att prata om. Bara en teori.

Lotta har bytt arbetsgivare åtta gånger på sju år, det är väldigt mycket. Sånt kan få den bäste att känna sig osäker på sin tillvaro.

Dom träffades enligt uppgift på FB.
Citera
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldGimp
Det tycks obegripligt, men det är psykologi bakom det hela. Han ger vad hon behöver - mentalt. Därav blir hon "fast".

Lägg av. De allra flesta kvinnor gillar "farliga" killar med stora muskler, så är det bara.
Kvinnor som faller för det "mentala" och mjukisar är en försvinnande liten andel.

Detta fallet Borde vara ett varnande finger för kvinnor, killar som lyfter för mycket skrot är ofta mentalt svaga och gärna svartsjuka. Lägg till det lite dålig barndom och narkotika så har vi plötsligt en tickande bomb.

Men... kvinnor går ej att ändra, ej heller män. Det är genetiskt, och tyvärr inte sista gången något liknande händer..
Senast redigerad av fluffypuffy 2016-06-08 kl. 16:51.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vad har han att ge henne mentalt? Är han PhD i något?.. GMs insida torde vara helt genomrutten, bara titta på brottshistorik och facebookinlägg.. finns inget "mentalt" hos denna att ge till en kvinna.. isf har ju kvinnan något fel nånstans.

Måste vara sexet eller att han var kramig som lockade. Men folk som går på anabola brukar vara mer eller mindre impotenta, så vi får förmoda att kramighet lockade då. Att han är korkad kanske uppvägdes av att han "precis som hon", var "snäll" (till en början).
Citera
2016-06-08, 16:49
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filippasol
En enda sökning på Lexbase hade räckt för henne. Tänk, Lexbase kan rädda liv. Nu vet man iofs inte om det hade hjälpt, det hade kanske varit försent ändå.
Tvivlar faktiskt på att det hade förändrat nåt. Det räcker ju med en snabb blick på fanskapet så borde hela världens varningsklockor ha ringt hos Lotta.
Citera
2016-06-08, 16:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
Något säger mig att att någon här själv tillhör skaran, "tatuerad, arbetslös hundfantast"?
Nope, inte en tatuering någonstans, vare sig på mig, maken eller fyra av fem barn ...

Hundfantast - ja, som gammal hundförare så gillar jag hund - korrekt. Jag gissar dock att den gissningen mer landar i min avatar än i din goda människokännedom.

Dock har jag arbetat inom kriminalvården och vet att utseendet för den "typiske" kvinnomördaren inte är det du ser i den här GM. Jag uppfattar det som en kriminell-look - ja, men kvinnomord är inte det första som kommer upp i tankarna bara av att se honom.

Att kvinnor faller för män som till synes är intresserad av kropp/hälsa (han ser ju rätt tränad ut) och som dessutom verkar snälla och vettiga är väl inte så konstigt. Att de sedan vid närmare bekantskap kan vissa sig vara en dåre med förmåga att charma -- det är faktiskt en risk vi kvinnor tar varje gång vi inleder en relation med en man. Till och med män man känner kan visa sig vara en djävul i fårakläder när relationen väl inletts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in