2016-06-08, 12:34
Medlem
Fy fan vad hemskt. Svartsjuka är allvarligt problem.

Han ser så jävla glad ut på sina foton. Vill bara slå till det flinet på honom.

Hoppas det finns någon man på fängelset som inte gillar att andra män slår på kvinnor och gör slarvsylta med honom.
Citera
2016-06-08, 12:38
Medlem
TheOldGimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filippasol
Ja. En dödsmisshandel ses som en misshandel i första hand. Som råkade sluta med att en person dog. Han kommer förmodligen inte bli dömd för mord. Mer sannolikt blir han dömd för grov misshandel och vållande till annans död.

Ja, det blir intressant att se vad det rättsliga kommer fram till.
Vållande till annans död, tror jag inte på, handlar om oaktsamhet - vilket jag inte skulle påstå i detta fallet. Inte helt osannolikt att han blir fälld för mord. För mord krävs avsiktsuppsåt eller minst likgiltighetsuppsåt.
Citera
2016-06-08, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trillan72
Men jag fattar fortfarande inte...

Hon anmäler honom för Gud vet vad, söker sedan skydd hos en väninna där han lyckas hitta henne...
för att sedermera släppa in honom i lägenheten efter att han brutit sig in i trapphuset??

Att han inte var vid sina sinnes fulla bruk visste hon ju redan sedan tidigare, men framförallt när han bryter sig in och slår sönder porten....eller han kanske alltid gjorde så när han ville ta en fika och porten var låst?

Någonstans i allt det här har hon ju inte fattat hur illa ställt det var med snubben. Nog för att jag älskar min hund, men är jag i behov av skydd så går mitt liv före. Det finns säkert någon vänligt sinnad själ som kan hjälpa mig med jycken....

Vi kvinnor har en skyldighet också. Att sätta gränser för hur andra individer får bete sig. Den gränsen överträdde han för länge sedan. Att då tacka nej till ett skyddat boende enbart pga en hund låter lite...naivt? Inte erbjuds man ett skyddat boende om det inte finns synnerliga skäl till det? Eller?

Jag har googlat lite om fallet och hamnade på en sida som heter exponerat. En användare hade sammanställt fakta om fallet och tydligen hade de träffats i februari och setts sedan dess. I maj hade han misshandlat henne så hon bröt två revben och det var då hon fick erbjudande om skyddat boende. Denna psykopat hade alltså redan varit våldsam mot henne, vad gjorde han ute undrar jag. Är misshandel inte ett brott längre?
Citera
2016-06-08, 12:40
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Tänkte just på det, att kvinno-brottsoffer är 8 år äldre än sin mördare.

Som jag sagt tidigare. En relation mellan äldre kvinna och yngre man faller sällan ut väl.

Det naturliga är äldre man yngre kvinna. Det är det som fungerar bäst i alla lägen.

Kanske stämde mer förr ?
Citera
2016-06-08, 12:40
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Kvinnomisshandlare ser generellt kvinnan som sin egendom - och även om man gärna vill se det som ett tecken på ynklig självkänsla är det dessvärre långt ifrån sant att det är grunden för alla.
Du har tagit upp just detta ett par gånger nu, att kvinnomisshandlare ser kvinnan som sin egendom.
Några nyfikna frågor om detta.

Varifrån kommer den tanken/åsikten/faktan?
Varför skulle det på något sätt ha med misshandel att göra - slår du sönder din egendom?

Inte misshandlar du din katt? Att man äger något betyder väl ändå för de flesta att de är mer rädda om det?

Är det inte snarare så att de flesta som vandaliserar och förstör inte alls gör det på sina ägodelar och egna saker. Att kvinnomisshandlare inte alls ser kvinnorna som sina utan som egna varelser med en egen vilja - exempelvis förmåga att lämna dem - och därför blir så frustrerade eller galna att de tar till våld?

Jag har svårt att tänka mig att du menar att dessa misshandlare ser på sin partner som Bibi Johns gör när hon med kärlek och romantik i rösten sjunger "Du är bara min" någon gång på 60-talet och att det är detta som gör dem till misshandlare.
Citera
2016-06-08, 12:41
Medlem
TheOldGimps avatar
Citat:
Men jag fattar fortfarande inte...

Hon anmäler honom för Gud vet vad, söker sedan skydd hos en väninna där han lyckas hitta henne...
för att sedermera släppa in honom i lägenheten efter att han brutit sig in i trapphuset??

Att han inte var vid sina sinnes fulla bruk visste hon ju redan sedan tidigare, men framförallt när han bryter sig in och slår sönder porten....eller han kanske alltid gjorde så när han ville ta en fika och porten var låst?

Någonstans i allt det här har hon ju inte fattat hur illa ställt det var med snubben. Nog för att jag älskar min hund, men är jag i behov av skydd så går mitt liv före. Det finns säkert någon vänligt sinnad själ som kan hjälpa mig med jycken....

Vi kvinnor har en skyldighet också. Att sätta gränser för hur andra individer får bete sig. Den gränsen överträdde han för länge sedan. Att då tacka nej till ett skyddat boende enbart pga en hund låter lite...naivt? Inte erbjuds man ett skyddat boende om det inte finns synnerliga skäl till det? Eller?

Jag tror hon var livrädd helt enkelt. Inte bara för sin egen skull utan för alla andra han hotade att döda (vänner, familj, m fl.) om hon inte gjorde som han sa. Hon släppte nog in honom för hon inte vågade vägra, alt trodde hon att hon kunde lugna ned honom.
Citera
2016-06-08, 12:42
Medlem
Trillan72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Jag har googlat lite om fallet och hamnade på en sida som heter exponerat. En användare hade sammanställt fakta om fallet och tydligen hade de träffats i februari och setts sedan dess. I maj hade han misshandlat henne så hon bröt två revben och det var då hon fick erbjudande om skyddat boende. Denna psykopat hade alltså redan varit våldsam mot henne, vad gjorde han ute undrar jag. Är misshandel inte ett brott längre?

Precis. Om en man har brutit två revben på mig skulle jag varken vilja eller våga ha med fanskapet att göra. Så hur kom han in i bostaden??
Citera
2016-06-08, 12:46
Medlem
Citat:
Precis. Om en man har brutit två revben på mig skulle jag varken vilja eller våga ha med fanskapet att göra. Så hur kom han in i bostaden??

Hon öppnade, som jag förstår det.
Hon måste ha varit rädd att han skulle börja krossa rutor eller något.

Konstigt att hon inte låste in sig på toa och ringde polisen, eller smet in till en granne och ringde polisen.
Citera
2016-06-08, 12:48
Medlem
Men om det stämmer att han bröt sig in i porten: var var grannarna? Varför ringde ingen av dem polisen? Om en tatuerad muskelknutte med rakad skalle bryter sig in i min port så ringer jag polisen med varenda telefon jag har..!
Citera
2016-06-08, 12:53
Medlem
Trillan72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Hon öppnade, som jag förstår det.
Hon måste ha varit rädd att han skulle börja krossa rutor eller något.

Konstigt att hon inte låste in sig på toa och ringde polisen, eller smet in till en granne och ringde polisen.

Det är ju här jag menar att ens egna ansvar tar vid. Jag menar inte att hon på något vis är skyldig för vad han har gjort, men det ligger ju i hennes ansvar att se till att han inte får den möjligheten.

Har han redan brutit två revben på henne så är det kört.
Att öppna dörren enbart för att man är rädd att han ska föra liv är ju helt idiotiskt? Ju fler som hör desto bättre! Det innebär ju att fler ringer farbror blå.....

Du kan inte resonera med/mot dumhet.

Jag menar, kolla på aset, stor som ett hus och hon? Typ två skitar hög. Det hade räckt med att han blåst på henne så hade hon åkt in i väggen....
Citera
2016-06-08, 12:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hallongrottan
Man kan ju undra vad han tycker det var för nytta att misshandla henne till döds???! VARFÖR???! Fyfan
Han är ju uppenbarligen en stolle, med en diagnostiserad sinnessjukdom. Han borde ha det iaf.

Om någon av mina barn blivit sexuellt antastade av en pedofil när de var små. Då hade det tagit hus i helvete, och tveksamt om jag kunnat svara för mina handlingar då. Hade kanske inte tagit personen av daga, men en minnesbeta, för livet, så idioten inte skulle göra om dylika handlingar hade denne med råge fått.

Mina barn är vuxna idag, 20-25 år.

Detta är OT så bara att skicka i papperskorgen, men det får ju fan finnas gränser på idioti.
Citera
2016-06-08, 13:03
Medlem
Jag förstår dig fullt ut!
Men det han gjorde har inga grunder bara helt jävla störd. Kommer aldrig förstå dessa kvinnohatare 😡

Citat:
Ursprungligen postat av Forestman
Han är ju uppenbarligen en stolle, med en diagnostiserad sinnessjukdom. Han borde ha det iaf.

Om någon av mina barn blivit sexuellt antastade av en pedofil när de var små. Då hade det tagit hus i helvete, och tveksamt om jag kunnat svara för mina handlingar då. Hade kanske inte tagit personen av daga, men en minnesbeta, för livet, så idioten inte skulle göra om dylika handlingar hade denne med råge fått.

Mina barn är vuxna idag, 20-25 år.

Detta är OT så bara att skicka i papperskorgen, men det får ju fan finnas gränser på idioti.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in