2016-06-08, 16:10
Medlem
Torpedullas avatar
Vad är det för fel på män?
Citera
2016-06-08, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Jag har inga döttrar, men det hade Hagamannen (som är uppenbart empatistörd). Det är extremt svårt att se helheten redan från början. De flesta psykopater är både älskade och hatade av sin omgivning, helt enkelt eftersom att många inte kan se igenom falskheterna och bortförklarar allt det dåliga.

Det finns inget som säger att en trevlig juriststudent inte är psykopat. Advokat är ett mycket populärt yrke bland psykopater, givet att de klarar utbildningen.

Att avslöja en psykopat kräver mer än bara ytliga kännetecken. Att en person är trevlig och kommer med blommor säger ingenting, inte heller att de är välutbildade eller välbetalda. Du gör det extremt enkelt för dig genom att göra den där uppställningen. Notera att nästan alla manliga psykopater som haft livet av sina partners här på ABoK är helt översvallande och "jättegulliga" till en början, för att sedan "förvandlas" när kvinnan är under kontroll.

Naturligtvis har du delvis rätt, MEN det förändrar INTE faktumet att den här killens attribut och utseende får medelklassen att rygga tillbaka. Det fanns inga/få uppenbara tecken på Hagamannens störning (mer än att min sambo faktiskt fick konstiga vibbar när bilen lämnades in till honom) men det här??? Det här är ju något utöver det vanliga och givetvis är det bra att lära sina barn att den typen av fördomar (arbetslös, outbildad, övertatuerad, hårtränad med kamphund osv) KAN stämma vad gäller strulighet/våldsamhet. Kärleken FÅR inte förblinda.
Citera
2016-06-08, 16:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldGimp
Det är fan underhållning på hög nivå att läsa vissa kommentarer.. i synnerhet de som frågar sig hur fan hon, "som är så snygg", kunde bli ihop med en kille som honom

Är man hyfsat vuxen så vet man att utseende är långt ifrån allt.
Han gav henne det hon ville ha - rent mentalt. Då spelar utseende mindre roll.
Världen översvämmas av omaka par - inget ovanligt alls.

Jag tror heller inte att det första man gör när ,man träffat en ny partner är att börja forska om ev släktningar haft problem med rättvisan tidigare. Sedan vet vi knappast vad han hade berättat om sitt förflutna till henne - eller hur? Slutligen gjorde hon ju slut relativt snabbt, efter 3 mån - tyvärr var det inte snabbt nog. Man ska veta att många går i flera år i sådana här destruktiva förhållanden.

Enligt uppgift träffades de via FB - för de som undrade.

Ja, det är därför sådana förhållanden "håller", därför att det allra farligaste att göra är just som BO här gjorde, det vill säga gå. Oftast förenat med för kvinnan döden, det.
Citera
2016-06-08, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flamsan
Jag måste bara fråga en sak.

Ni som säger att ni skulle springa åt andra hållet.
Om ni sett bilderna på GM utan att veta vem han var eller gjort skulle ni då sagt att "man kan ju se vad han är för typ av människa, psykopat och allt annat"?

Och brukar ni be om utdrag ur belastningsregistret när ni träffar nya bekantskaper?

Hur skulle Lotta kunna veta vad han gjort tidigare?

Ni som skriver vet hans historia, det gjorde inte hon.

Ge faan i att skylla på offret.

Och skyll inte på att tjejer/kvinnor vill ha bad boys när ni sk snälla killar inte får napp. Vet ni hur oatraktivt det är med bittra gnälliga killar som tror de är guds gåva till kvinnor.

Personligen så sätter jag mig inte ens i närheten av en sån man på tunnelbanan. Har sett såna där rakade tatuerade muskelknuttar börja gapa och skrika för smågrejer och vara aggressiva mitt på ljusa dan. Undviker dem av självbevarelsedrift, precis som jag avlägsnar mig när vissa andra sorters personer är i närheten. Har jag fördomar? Ja.
Citera
2016-06-08, 16:16
Avslutad
Finns väl inget starkare varningstecken än en tatuerad skalle. Ni kan prata om insidan och manipulation och bla bla men kom igen nu, ALLA normala människor ryggar tillbaka vid en sådan åsyn.....
Citera
2016-06-08, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Döma någon efter det yttre är väl fel när det gäller medfödda saker som hudfärg, längd. Men här har vi en kille som väljer att ta anabola och gymma upp sig till Mr Muscle, raka skallen, tatuera hela huvudet, fota sig i brottarlinne etc etc. Honom skulle iallafall jag ha dömt efter det yttre redan på 100 meters håll.

Dessutom har han "livets hårda skola" som fb, kamphundar osv. Ja jag säger då det. Missförstå mig rätt jag tycker inte brottsoffer förtjänade något av det som hänt, men om man inte kan lista ut att en sådan snubbe är trubbel direkt så torde det föreligga viss form av förnekelse alternativt klent intellekt(nu pratar jag inte om BO då jag absolut tror hon insåg vad för typ av människa han är, om än inte i vilken utsträckning).
Citera
2016-06-08, 16:26
Medlem
Finns det fler bilder på Lotta (BO) ?
Citera
2016-06-08, 16:29
Medlem
Jesusandmes avatar
Kan någon insatt sammanfatta det hela åsså får moderatorn klistra d på första sidan? Typ hans misshandelsdomar , hur han försörjde sig, släktingar som oxå är på samma nivå mm. .
Citera
2016-06-08, 16:36
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torpedulla
Vad är det för fel på män?
Hade det varit så att denne snubbe flippat från ingenstans, hade din fråga vart legitim.
I detta fall har killen en historik av idiotbeteende. Då måste man våga fråga sig hur denna kvinna kunde hamna där hon gjorde.
Ungefär som om jag skulle bli ihop med Leila K och hon pantsätter hela mitt hem.
Borde jag inte ha förstått att risken skulle vara överhängande att en sån sak skulle kunna inträffa?
Citera
2016-06-08, 16:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Personligen så sätter jag mig inte ens i närheten av en sån man på tunnelbanan. Har sett såna där rakade tatuerade muskelknuttar börja gapa och skrika för smågrejer och vara aggressiva mitt på ljusa dan. Undviker dem av självbevarelsedrift, precis som jag avlägsnar mig när vissa andra sorters personer är i närheten. Har jag fördomar? Ja.
Ja och sannolikt en väldig jobbig vardag som tydligen aktar dig för allt som inte passar in i din bild av "bra" människor.

Måste vara ett helsicke att åka kommunalt i rusningstid.

Edit:
Det blir dock minst lite skrattretande när man inser vem av dessa två du hade känt dig "trygg" med på tunnelbanan ...

http://w.cdn-expressen.se/images/a0/c9/a0c96e8bcfbf474d9e883217245b4973/540.jpg
Senast redigerad av micro113 2016-06-08 kl. 16:40.
Citera
2016-06-08, 16:39
Medlem
Vilken tingsrätt häktar honom?
Citera
2016-06-08, 16:42
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldGimp
Det är fan underhållning på hög nivå att läsa vissa kommentarer.. i synnerhet de som frågar sig hur fan hon, "som är så snygg", kunde bli ihop med en kille som honom

Är man hyfsat vuxen så vet man att utseende är långt ifrån allt.
Han gav henne det hon ville ha - rent mentalt. Då spelar utseende mindre roll.
Världen översvämmas av omaka par - inget ovanligt alls.

Jag tror heller inte att det första man gör när ,man träffat en ny partner är att börja forska om ev släktningar haft problem med rättvisan tidigare. Sedan vet vi knappast vad han hade berättat om sitt förflutna till henne - eller hur? Slutligen gjorde hon ju slut relativt snabbt, efter 3 mån - tyvärr var det inte snabbt nog. Man ska veta att många går i flera år i sådana här destruktiva förhållanden.

Enligt uppgift träffades de via FB - för de som undrade.
Vad har han att ge henne mentalt? Är han PhD i något?.. GMs insida torde vara helt genomrutten, bara titta på brottshistorik och facebookinlägg.. finns inget "mentalt" hos denna att ge till en kvinna.. isf har ju kvinnan något fel nånstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in