Citat:
Okej, det är svårt att bedöma hur många som spelar så eftersom det aldrig syns för övriga spelare. Vet du något sätt som man kan se det på? Jag har inga som kör så på friend's list heller.
Håller med, någon wardrobe-funktion vore uppskattat. Och att man kan uppgradera gems som andra karaktärer har på sig eller i inventory.
Klart att de bryr sig, men de saknar resurser. När spelet väl är köpt så får de ju inga inkomster.
Det är en uppenbar exploit, som man måste aktivt försöka utnyttja för att dra fördel av den. Precis som med HF-necks och Sever-exlopiten. Sånt bannas det för.
Den ligger tio grift-levlar under FB archon och TR archon, och den har en maxcap eftersom om man har för mycket dmg så fungerar inte exploiten.
Att "fixa" den är rätt krångligt, de måste skriva om väldigt mycket kod, ingen hög prioritet på sånt.
Håller med, någon wardrobe-funktion vore uppskattat. Och att man kan uppgradera gems som andra karaktärer har på sig eller i inventory.
Klart att de bryr sig, men de saknar resurser. När spelet väl är köpt så får de ju inga inkomster.
Det är en uppenbar exploit, som man måste aktivt försöka utnyttja för att dra fördel av den. Precis som med HF-necks och Sever-exlopiten. Sånt bannas det för.
Den ligger tio grift-levlar under FB archon och TR archon, och den har en maxcap eftersom om man har för mycket dmg så fungerar inte exploiten.
Att "fixa" den är rätt krångligt, de måste skriva om väldigt mycket kod, ingen hög prioritet på sånt.
Okej fast du påstod faktiskt att Blizzard gått ut med att det inte fixar buggen pga resurser när de aldrig gjort det utan det är ju bara en gissning från din sida

Men ja självfallet handlar det om resurser, kolla på wow till exempel, där har de ju en stadig inkomst men det talas fortfarande om resurser till att göra dittan och dattan. Det är ju inte så heller att Blizzard har särskilda konton för "wow", "diablo" etcetera utan de fördelar ju ut pengar de tjänar överlag, pengar de spenderar på Diablo behöver alltså inte nödvändigtvis vara "diablo-pengar" från början. Att fördela resurser är viktigt oavsett vilken typ av verksamhet man driver, alltså blir det till att fixa uppenbara saker först. Saker som att spelare kanske konstant blir disconnectade får hög prioritet, medan en bortglömd spell ingen bryr sig ett skit om eller nämner har lägre. Sedan har du saker som verkar irrelevanta men är lätta att fixa, typ typos i spelet.
Alla spelare vill ha mer och alla vill ha olika saker så svårigheten ligger till stor del i vad de ska fokusera på. Skulle de t.ex lägga absolut alla resurser de har på att nästa säsong fixa till balansen och leaderboards, låtsas att det finns ett flertal viable builds per klass och de är balanserade till 98%. Metan består av 3 DPS/1 support eller 4 DPS. Blizzard har fått bukt med fuskare och bots existerar inte längre. Men de har inte spenderat några resurser på annat, inga nya items eller sånt med andra ord, bara siffror som optimerats. Hur tror du den patchen hade sett ut i form av popularitet? Jag är alltså uppriktig intresserad av vad du tror här jag försöker inte vara dryg

Jag tror iaf att det gått dåligt för jag tror att majoriteten av spelarna inte bryr sig om vad eliten gör och de kommer tillbaka för att det kommit några nya coola vapen eller någon ny build de vill testa något som gör att spelet liksom blir lite nytt igen. Cosmetics är också något som bevisligen drar stor publik och då räcker det egentligen med att kolla på hur stort det blivit i alla möjliga spel överlag.
Jag tror det är svårt att veta hur många som spelar. Jag skulle gissa att det är väldigt många som spelar solo då diablo ju är ett perfekt spel för "nu har jag 20 minuter över". Sedan är det ju många som spelar i grupp som dig men inte public. Vad du ser i din klan/friendlist eller vad jag ser i min motsvarande är ju en piss i havet så det säger absolut ingenting. Tror Blizzard är de enda som vet faktiskt, vi får väl trösta oss med att hade det gått dåligt hade D3 nog inte fått så mycket uppdateringar och så som det gör just nu
....
Tack.