Citat:
Ursprungligen postat av
Ixxen
Haha inga problem, följde dock ditt tips som inte va till mig, hände inte as mycket i skillnad förutom att jag levlat 8 levels sedan igår haha, men men..
Så rifts är det bästa sättet att försöka få bra dropps?
Vad är vitsen med att spela kampanjen egentligen? Jag menar, får ju inte ett skit av "first-time-boss-dropps" känns meningslöst när jag byter svårighetsgrad och börjar om för att just få schyssta grejer av första boss-droppen

Ökar looten till betydligt bättre ju högre svårighetsgrad där med?
(Hej jag är inte alls bäst och kan alls därav alla extremt smådåliga frågor men frågar man inte får man inga svar heller)

Haha, att dra några paragonlevels kan ju faktiskt hjälpa lite också. Även om det är ens gear som står för de stora skillnaderna.
Ja jag skulle vilja påstå att rifts och bounties är det bästa sättet att farma gear. Man kan som du säger återställa sina quests och få drops från bossarna. Men det är så mycket tid man spenderar innan man kommer fram till bossarna så det blir inte så tidseffektivt. Bossarna kan man dessutom spela i Adventure Mode om man vill, och då teleporteras man nästan direkt till bossen när man väljer att ta sig dig. Så det går mycket snabbare.
Jag tror att looten följer samma mönster på kampanjen som det gör i Adventure Mode. Normal - Master har samma loot. Det är din level som bestämmer hur bra sakerna ska rulla, så allt gear och alla vapen har samma item level (70) på såväl normal som på master. Detta gäller även på T1 - T6. Så ett vapen du lootar i normal har samma chanser att bli bra som om du hade lootat vapnet i T6.
Kort sagt så spelar det ingen roll om du spelar på normal eller på master, det enda som skiljer är XP och Gold Find. Den stora skillnaden är att vid T1 och uppåt så kan du även hitta klass-specifika set items. Det kan du inte göra på normal - master. Men det är ingenting du egentligen behöver tänka på förrän du känner att du är tillräckligt bra för att lira T1.
Något som är värt att notera, klarar du av att köra en rift lika snabbt på hard/expert/master som du gör på normal. Då är det självklart värt att kliva upp och köra rifts där. Det ger en liten ökning vad gäller legendary drops. Men den är så liten så man brukar generellt säga att man ska stanna på normal tills man kan köra T1 effektivt, men om du som sagt klarar av det på samma tid så har du inget att förlora på att köra på en högre svårighetsgrad.
Självklart ska du inte vara rädd för att fråga. Ingen av oss kunde allting om spelet från början. Man måste lära sig på något sätt, och att ställa frågor på ett forum är ett utmärkt sätt att lära sig!
Edit: Eftersom Prixm inte kikat in och svarat på hur du ska göra med din Crusader så tog jag mig en snabbkik. Jag är som sagt inte bra på Crusader, men jag har lite koll på hur man generellt sett får sin karaktär bättre.
Jag noterade att du har väldigt lite Critical Hit Chance och Critical Hit Damage. Det är någonting jag skulle satsa på att försöka uppgradera, samtidigt som du försöker öka din STR lite också. STR kan du ju öka lite genom att byta ut några av dina diamanter du har i din bröstrustning samt byxorna.
Sen efter det är det väl nästan läge att börja kika på elemental damage, men det kanske vi ska vänta lite med tills framtiden. Jag vet inte heller hur mycket elemental damage gör för en Crusader, så det kanske någon annan får hjälpa till med.