2016-05-30, 12:09
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majoris
Okej, det är svårt att bedöma hur många som spelar så eftersom det aldrig syns för övriga spelare. Vet du något sätt som man kan se det på? Jag har inga som kör så på friend's list heller.

Håller med, någon wardrobe-funktion vore uppskattat. Och att man kan uppgradera gems som andra karaktärer har på sig eller i inventory.

Klart att de bryr sig, men de saknar resurser. När spelet väl är köpt så får de ju inga inkomster.

Det är en uppenbar exploit, som man måste aktivt försöka utnyttja för att dra fördel av den. Precis som med HF-necks och Sever-exlopiten. Sånt bannas det för.

Den ligger tio grift-levlar under FB archon och TR archon, och den har en maxcap eftersom om man har för mycket dmg så fungerar inte exploiten.

Att "fixa" den är rätt krångligt, de måste skriva om väldigt mycket kod, ingen hög prioritet på sånt.

Okej fast du påstod faktiskt att Blizzard gått ut med att det inte fixar buggen pga resurser när de aldrig gjort det utan det är ju bara en gissning från din sida

Men ja självfallet handlar det om resurser, kolla på wow till exempel, där har de ju en stadig inkomst men det talas fortfarande om resurser till att göra dittan och dattan. Det är ju inte så heller att Blizzard har särskilda konton för "wow", "diablo" etcetera utan de fördelar ju ut pengar de tjänar överlag, pengar de spenderar på Diablo behöver alltså inte nödvändigtvis vara "diablo-pengar" från början. Att fördela resurser är viktigt oavsett vilken typ av verksamhet man driver, alltså blir det till att fixa uppenbara saker först. Saker som att spelare kanske konstant blir disconnectade får hög prioritet, medan en bortglömd spell ingen bryr sig ett skit om eller nämner har lägre. Sedan har du saker som verkar irrelevanta men är lätta att fixa, typ typos i spelet.

Alla spelare vill ha mer och alla vill ha olika saker så svårigheten ligger till stor del i vad de ska fokusera på. Skulle de t.ex lägga absolut alla resurser de har på att nästa säsong fixa till balansen och leaderboards, låtsas att det finns ett flertal viable builds per klass och de är balanserade till 98%. Metan består av 3 DPS/1 support eller 4 DPS. Blizzard har fått bukt med fuskare och bots existerar inte längre. Men de har inte spenderat några resurser på annat, inga nya items eller sånt med andra ord, bara siffror som optimerats. Hur tror du den patchen hade sett ut i form av popularitet? Jag är alltså uppriktig intresserad av vad du tror här jag försöker inte vara dryg

Jag tror iaf att det gått dåligt för jag tror att majoriteten av spelarna inte bryr sig om vad eliten gör och de kommer tillbaka för att det kommit några nya coola vapen eller någon ny build de vill testa något som gör att spelet liksom blir lite nytt igen. Cosmetics är också något som bevisligen drar stor publik och då räcker det egentligen med att kolla på hur stort det blivit i alla möjliga spel överlag.

Jag tror det är svårt att veta hur många som spelar. Jag skulle gissa att det är väldigt många som spelar solo då diablo ju är ett perfekt spel för "nu har jag 20 minuter över". Sedan är det ju många som spelar i grupp som dig men inte public. Vad du ser i din klan/friendlist eller vad jag ser i min motsvarande är ju en piss i havet så det säger absolut ingenting. Tror Blizzard är de enda som vet faktiskt, vi får väl trösta oss med att hade det gått dåligt hade D3 nog inte fått så mycket uppdateringar och så som det gör just nu
Citera
2016-05-30, 12:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Okej fast du påstod faktiskt att Blizzard gått ut med att det inte fixar buggen pga resurser när de aldrig gjort det utan det är ju bara en gissning från din sida

Men ja självfallet handlar det om resurser

Det har de ju, men i finare ord.

Citat:
, kolla på wow till exempel, där har de ju en stadig inkomst men det talas fortfarande om resurser till att göra dittan och dattan. Det är ju inte så heller att Blizzard har särskilda konton för "wow", "diablo" etcetera utan de fördelar ju ut pengar de tjänar överlag,

Självklart är de separerade, vet du inte hur stora företag fungerar? Dock kan man skicka över resurser.

Citat:
Alla spelare vill ha mer och alla vill ha olika saker så svårigheten ligger till stor del i vad de ska fokusera på. Skulle de t.ex lägga absolut alla resurser de har på att nästa säsong fixa till balansen och leaderboards, låtsas att det finns ett flertal viable builds per klass och de är balanserade till 98%. Metan består av 3 DPS/1 support eller 4 DPS. Blizzard har fått bukt med fuskare och bots existerar inte längre. Men de har inte spenderat några resurser på annat, inga nya items eller sånt med andra ord, bara siffror som optimerats. Hur tror du den patchen hade sett ut i form av popularitet? Jag är alltså uppriktig intresserad av vad du tror här jag försöker inte vara dryg

Det skulle vara den överlägset bästa säsongen genom hela D3s historia, det skulle öka D3s popularitet mer än något annat och spelet skulle växa.

Citat:
Jag tror iaf att det gått dåligt för jag tror att majoriteten av spelarna inte bryr sig om vad eliten gör och de kommer tillbaka för att det kommit några nya coola vapen eller någon ny build de vill testa något som gör att spelet liksom blir lite nytt igen. Cosmetics är också något som bevisligen drar stor publik och då räcker det egentligen med att kolla på hur stort det blivit i alla möjliga spel överlag.

Det du väljer att kalla "Eliten" är ingen elit, utan 90% av alla aktiva spelare. Att det finns en minoritet som hoppar in 1 timma varannan vecka och lirar solo spelar noll roll för spelet.

Citat:
Jag tror det är svårt att veta hur många som spelar. Jag skulle gissa att det är väldigt många som spelar solo då diablo ju är ett perfekt spel för "nu har jag 20 minuter över". Sedan är det ju många som spelar i grupp som dig men inte public. Vad du ser i din klan/friendlist eller vad jag ser i min motsvarande är ju en piss i havet så det säger absolut ingenting. Tror Blizzard är de enda som vet faktiskt, vi får väl trösta oss med att hade det gått dåligt hade D3 nog inte fått så mycket uppdateringar och så som det gör just nu

Tycker du att spelet får mycket uppdateringar? Lol. Vad var skillnaden mellan denna patchen och förra? På 3 månader så ändrade de godtyckligt värden på sets, ingen balance utan bara arbiträra siffror.
Citera
2016-05-30, 13:31
Medlem
Opilus5500s avatar
Börjar bli måttligt less på spelet, finns ingenting göra efter tag!! Dem här Rift kartorna, fy fan vad enformiga de blir efter ett tag.. De inte mycket till variation tyvärr.
Tänk om blizzard la in en "Rift map editor som tillåter oss spelare skapa maps, så begränsar man att de just kartor vi kan bygga inget annat. Sen väljer blizzard ut 50 bästa kartorna som fansen gjort för varje Seasons =)...
Citera
2016-05-30, 15:22
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majoris
Det skulle vara den överlägset bästa säsongen genom hela D3s historia, det skulle öka D3s popularitet mer än något annat och spelet skulle växa.

Det du väljer att kalla "Eliten" är ingen elit, utan 90% av alla aktiva spelare. Att det finns en minoritet som hoppar in 1 timma varannan vecka och lirar solo spelar noll roll för spelet.

Tycker du att spelet får mycket uppdateringar? Lol. Vad var skillnaden mellan denna patchen och förra? På 3 månader så ändrade de godtyckligt värden på sets, ingen balance utan bara arbiträra siffror.

Du tycker att det skulle vara den bästa säsongen i spelets historia, jag tycker det skulle vara skit och helt ointressant så uppenbarligen råder delade meningar här. Att 90% av spelarbasen skulle spela för att placera sig på leaderboards är befängt, för att nå topplaceringarna behöver du dessutom spela på heltid, något de flesta inte kan och det är ju tillräckligt få för att det i princip ska vara samma handfull spelare som dyker upp säsong efter säsong.

Enligt den här sidan så "A tiny percentage of dedicated players are over the soft cap of 800 softcore Paragon Levels" det säger ganska mycket om hur mycket de flesta spelar.

Förra patchen var större, vi fick både nya områden och en massa nya bounties. Cosmetics den här säsongen är väldigt mycket gameplay om man tycker sånt är roligt, jag har redan lagt ner mer tid än vad jag gjorde hela förra säsongen och har fortfarande långt ifrån alla grejer jag vill ha, dessutom är jag inte färdig med journey än heller.

En ny patch med ny säsong och nytt content med några månaders mellanrum tycker jag är bra uppdaterat för ett spel du inte betalar kontinuerligt för och som inte har några microtransactions, hur mycket nytt content tycker du det är rimligt att de ska producera utan att du ska behöva betala mer?
Citera
2016-05-30, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Enligt den här sidan så "A tiny percentage of dedicated players are over the soft cap of 800 softcore Paragon Levels" det säger ganska mycket om hur mycket de flesta spelar.

Blev väldigt förundrad över den där charten, men sedan ser jag att det är alla account (med plvl 1 eller högre) från starten av RoS, så det är väldigt många inaktiva account. Skulle vara väldigt intressant att se akiva accounts, typ de som varit inne sen senaste säsongen.

Sorry om jag lät barsk förut btw, det var inte meningen.
Citera
2016-06-02, 17:08
Bannlyst
Så jävla drygt att man inte kan göra en build med Frenzy som barbarian att nöta med på torment 8+...
Citera
2016-06-02, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DougLee
Så jävla drygt att man inte kan göra en build med Frenzy som barbarian att nöta med på torment 8+...

Klart du kan, finns frenzy build(s) som är kapabla till grift 85+ at least.
Citera
2016-06-02, 22:34
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Lirat hardcore varje season fram till nu. Jag kan lova dig att serverlagg-guden kommer ta din karaktär snart. Så jävla tråkigt.

Jag fick känna på långt laggg mitt i 2 Elite pack, och efter var man död!! 25 timmar åt helvete ....

Ursssh nej nu är min D3 slut, känner jag, skall bli skönt göra någonting annat döda monster samla gear....

Blir troligen HC säsong 7 =))...
Citera
2016-06-07, 19:10
Medlem
Ska man öka torment nivån eller GR nivå först? Är helt färsk och har noll koll.

Gjorde någon GR20 på torment 6 för delar och det gick väl bra. Ska man öka torment för bättre loot då?
Citera
2016-06-07, 21:01
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Derper
Ska man öka torment nivån eller GR nivå först? Är helt färsk och har noll koll.

Gjorde någon GR20 på torment 6 för delar och det gick väl bra. Ska man öka torment för bättre loot då?

GR ändras inte av vilken Torment du kör på.

I kort så gäller:

Citat:
Greater Rift Level 1 = Hard
Greater Rift Level 4 = Expert
Greater Rift Level 7 = Master
Greater Rift Level 10 = Torment 1
Greater Rift Level 13 = Torment 2
Greater Rift Level 16 = Torment 3
Greater Rift Level 19 = Torment 4
Greater Rift Level 22 = Torment 5
Greater Rift Level 25 = Torment 6
Greater Rift Level 30 = Torment 7 (Torment 7-10 added in Patch 2.4.)
Greater Rift Level 35 = Torment 8
Greater Rift Level 40 = Torment 9
Greater Rift Level 45 = Torment 10
Greater Rift Level 46+ = higher than Torment 10.

Så, du kan starta ett normal game och köra GR45, och den GR kommer fortfarande vara lika svår som en Torment 10.

Dock, du vill kunna slöfarma Torment 10 för att sen pusha GR, samtidigt är GR ett bra sätt att få gear då du mer eller mindre (beroende på nivå) är garanterad legendary loot på bossen om du iaf kör halvsvår istället för att vara beroende av RNG.
Citera
2016-06-08, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
GR ändras inte av vilken Torment du kör på.

I kort så gäller:

Så, du kan starta ett normal game och köra GR45, och den GR kommer fortfarande vara lika svår som en Torment 10.

Dock, du vill kunna slöfarma Torment 10 för att sen pusha GR, samtidigt är GR ett bra sätt att få gear då du mer eller mindre (beroende på nivå) är garanterad legendary loot på bossen om du iaf kör halvsvår istället för att vara beroende av RNG.

Oh i see Tack.

Trodde man mixade både torment + rift level.
Citera
2016-06-08, 08:26
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DougLee

http://www.diablofans.com/builds/79103-2-4-1-lon-frenzy-barbarian-solo-group
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in