2016-06-04, 04:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Mentalist-
Simon verkar inte må bra

Jag tror, helt ärligt, att Simon inners inne mår jättebra. En mediehora som får göra gratisreklam för sin bok, som han garanterat knåpat ihop under arbetstid istället för att jaga tjyvar. Win-win för honom - knega lite halvdant för våra skattepengar, samtidigt som han diktar ihop värsta feministpropagandan som ger honom lite royalties för varje Gudrun Schyman-anhängare som köper skiten.

Lose-lose för svenska folket, dock.
Citera
2016-06-04, 04:50
Medlem
Barkbitares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ludermassigneger
Får lite kapten klänning-vibbar över Simon. Undrar när det kommer ut att han själv köper avsugningar av tandlösa luder i Tyskland eller blir avrunkad av zigenare?

Tänkte också på en kaptenklänningpersonlighet.
Citera
2016-06-05, 05:59
Medlem
HappyHandsomes avatar
Känner igen han nu, när jag ser bilderna.

Han stormade in i min lägenhet med draget vapen.

Behandlade mig som ett djur, använde onödigt våld och tvingade mig att vara naken under hans påtvingade förhör.

Han hotade min familj med dödligt våld och lovade förstöra min mors lägenhet om jag inte samarbetade.

De tog alla datorer och telefoner, fick köpa nytt till ett värde av nästan 20k. Har inte orkat söka ersättning, då mardrömarna om poliser med vapen som kränker mig och mina nära knäckte mig helt.

Det tog ett år innan de kom på att jag var oskyldig, då fick jag tillbaka sakerna. Att de förstörde mitt liv fick jag ingen ursäkt för. Allt för ett enda stort misstag och ett ruskigt dålig förundersökningsarbete och en idiot åklagare som tyckte deras arbete var nog för en husrannsakan.

Jag hoppas att Simon får en god dos av Karma. Att någon tar av han kläderna, slänger omkull honom, skriker och hotar hans familj, totalförstör hans lägenhet och sedan tar allt av värde ifrån han. Skulle det vara helt rättvist blev han av med jobbet och fick återuppleva händelsen i sina drömmar resten av livet.

Har inte läst hans bok, men han skröt om hur många hushåll de bröt sig in i. Minns 600, och det var då. Över 6 poliser i fyra timmar var här och gjorde sönder saker, välte allt möjligt för att leta minneskort. I sitt eget högmod och självrättfärdighet gjorde de allt för att förstöra mitt hem. Mitt liv.

Inte ens om man är skyldig till ett sexköp finns det något värde att behandla människor såhär. Kände på en gång när de kom in att nu har nån gjort ett misstag, polisen har gått in i fel lägenhet, så när de skrek mitt namn så förstog jag ingenting. Det var mig de sökte, men jag har aldrig behandlat en annan människa så illa som de behandlade mig.

Simon förtjänar fängelse för detta. Jag tror många med mig känner likadant. Det vore intressant att höra från folk som också råkat ut för hans behandling, skyldiga eller inte.

Min mage knyter sig fortfarande som en sten när jag tänker tillbaka på det som hände. Hade de tagit mig på bar gärning hade jag kanske kunnat förlika mig med det. Skulle gärna vilja få tillbaka värdet av datorerna och telefonerna. Om nån vet reglerna när polis gör så grova fel och om det finns möjlighet till ersättning, kontakta gärna mig i PM, eller om nån som vet hur det känns som vill prata, hör av er.

Om du läser det här Simon, så känner du igen fallet. Du borde åtminstone be om ursäkt för ditt omotiverat grymma sätt nu när du vet att ni gjort så fel. Hur kan man ens behandla en skyldig som du gjorde? Att tvinga någon att vara naken under pistolhot kan väl inte vara normalt under några omständigheter? Att hota mina barn och kalla min flickvän för hora, det kan jag nog aldrig förlåta. Jag bor kvar i samma lägenhet, men min frihet är borta och mina minnen gör mig sjuk än idag.

Hur kan du vara så stolt över dina handlingar att du skriver en bok?

Det gäller även dig, Zanna Tvilling, som borde skämmas för att du bara tittar på och låter din kollega göra allt detta helt godtyckligt. Jag såg hur du skämdes, men du sa inget. Jag önskar karma når dig med en vacker dag. Nu när jag googlar ditt namn så inser jag att även du missbrukar ditt förtroende rejält och att även du är en rutten människa.
Citera
2016-06-05, 07:06
Medlem
WordWarriors avatar
Happy Handsome:

Exakt därför vi inte ska ha lagar som öppnar upp för maktmissbruk. I Sverige har medborgaren obefintligt skydd från myndigheters godtycke.

Det finns ju många flera exempel på missbruk av sexköps- och kopplerilagarna. En kvinna som drev thaimassagesalong i Solna satt oskyldigt häktad för koppleri i månader, innan hon släpptes i brist på bevis.

Det verkar för övrigt (enligt de förundersökningar som länkats här på forumet) finnas hur mycket resurser som helst att bränna på brott utan brottsoffer. Men riktig brottslighet kan man inte klara av.

Nu den 9 juni öppnar regeringen upp för ännu mer godtycke i prostitutionslagarna. Det kommer att leda till ännu mer maktmissbruk och övergrepp från berörda svenska myndigheter, som på ett mycket tydligt sätt begår upprepade brott mot grundläggande mänskliga rättigheter.

Zanna Tvilling är ju en annan do-gooder polis som vill göra karriär på att kränka individers integritet och förstöra deras liv.

Hoppas ni känner er stolta!
Senast redigerad av WordWarrior 2016-06-05 kl. 07:10.
Citera
2016-06-05, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisalit

Det finns också alla jag nämnde i mitt förra inlägg. Sköra eller starka män men nästan alla med goda hjärtan som aldrig velat mig mer än väl.

Jag skulle gärna vilja veta vad dessa män för som vill dig så väl?

Vad tar det sig för uttryck?
Citera
2016-06-05, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisalit
Absolut men Häggströms påstådda erfarenhet stämmer inte riktigt med verkligheten. Som jag skrev så är de allra flesta (om inte alla) insatser polisen gör välgrundande och skulle säkerligen passa sig bättre under lagen om människohandel. I de flesta fall kan köpare se att säljaren inte är riktigt med på noterna men väljer att fullfölja ändå. Jag har läst om massvis med köpare som inte ens träffat i närheten samma tjej som på bilderna i annonsen i en lägenhet endast inredd med madrasser och ändå valt att ligga med tjejen. Jag upprepar detta ofta men VARNINGSKLOCKOR. Vissa verkar skita i dem och ärligt talat borde inte köpare komma undan med detta när det är så uppenbart skumt.

En lag Häggström kan få förespråka är en där sexköpare kan bli dömda OM de utan rimligt tvivel köpt sex av någon som var offer för trafficking eller koppleri. Ungefär som en köpare av stöldgods kan åtalas. God tro är bullshit även i sexbranschen.

Men ja, du har förstås rätt. Jag blir fortfarande arg när jag ens tänker på Schymans tal om hur det inte existerar sexarbetare som inte är offer. Vem utnyttjar vem egentligen om båda parter är villiga? Då är det väl en överenskommelse som alla andra där vi får vad vi vill ha (sex <-> pengar).

Med risk för upprepning så tror jag faktiskt att Häggström någonstans fattar detta men han jobbar med sensationsjournalism och vill göra en massa hjärntvättade svenskar tårögda för att sälja en jävla bok. HAN är en hora. Och så vågar han kritisera mina kunder. Hyckleri utan gränser. Fy fan.

Fast vem bryr sig om Schyman? Men så klart att man kan sälja sex utan att få men av det.
Citera
2016-06-05, 12:17
Medlem
Lisalits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wilker
Jag skulle gärna vilja veta vad dessa män för som vill dig så väl?

Vad tar det sig för uttryck?

Skulle du kunna fråga detta i (FB) En horas vardag så vi inte går OT i denna tråd? Jag svarar gärna där!
Citera
2016-06-05, 13:01
Medlem
En otroligt löjlig lag i mina ögon, hur kan man straffbelägge den ena parten som gör ett brott och fria den andra. I mina ögon är detsamma som att en man och en kvinna begår ett inbrott, mannen åker dit och kvinnan frias. sverige är fantastiskt! Vad händer om en man fattar tycke för en kvinna som prostituerar sig i sitt hem, hennes pojkvän besöker henne och blir tagen utanför när han kommer ut.

Vem kommer att tro på hans historia? Som någon skrev nu har lagar och poliser gjort de som är utsatta har blivit ännu mer utsatta. Polisen borde lägga sina resurser på att få fatt på och stoppa den organiserade trafficing från framförallt Moldavien och Rumänien etc men det vågar de väl inte då dessa personer inte skyr några medel.
Citera
2016-06-05, 13:08
Medlem
soligts avatar
Som det mesta så fungerar sexköp i många länder utom Sverige.
Om någon vill ha sex med en annan och sedan lämna en 500 sedel på ett bord och säga, Hej jag går nu..
Citera
2016-06-05, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anywhan
En otroligt löjlig lag i mina ögon, hur kan man straffbelägge den ena parten som gör ett brott och fria den andra. I mina ögon är detsamma som att en man och en kvinna begår ett inbrott, mannen åker dit och kvinnan frias. sverige är fantastiskt!

Du menar att vi inte ska fälla den som begår ett inbrott om vi inte fäller den som blir utsatt för ett inbrott?
Citera
2016-06-05, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wilker
Du menar att vi inte ska fälla den som begår ett inbrott om vi inte fäller den som blir utsatt för ett inbrott?

Om du läser vad jag har skrivit en gång till och koncentrerar dig så ser du att jag skulle vilja att man tar hårdare tag emot trafficing som är ett grovt brott.Jag kan inte förmå mig att se att en kvinna som av fri vilja väljer att sälja sex bli utsatt för ett brott.

Det skulle vara samma sak som en som är fattig som säljer till exempel arvegods utan att egentligen vilja det till en som är rik. Med andra ord utnyttjar den rike situationen.

Men det är klart med svenskt tankesätt har väl män, framförallt män med pengar en skyldighet att ge kvinnor pengar så att de kan bli rika utan att göra något tillbaka.

Personligen spelar det inte mig någon roll då jag aldrig har behövt att betala för sex, men det är principen jag är starkt emot, 2 människor är överens om en affär en köpare och en säljare. Den ena begår en brottslig handling den andra inte.

Om du hjälper en kvinna med en reparation på hennes hus och hon ger dig sex i utbyte mot din tjänst borde det ju i lagens mening vara olagligt att hjälpa henne?......... Eller?
Citera
2016-06-05, 14:02
Avslutad
Dock – de 200 män som polisen Simon Häggström och hans kollegor i Stockholms prostitutionsgrupp griper varje år lever alla med någon kontakt med omvärlden. De är alla söner, partners, har barn, grannar, vänner och arbetskamrater.

När vi nu får signaler om att polisen griper fler unga köpare så är det uppenbart att det kan behövas mer kunskap och information om den svenska sexköpslagen

Har nog aldrig sett en konstigare mening på Aftonbladet.
Alla lever med någon kontakt med omvärlden ?
Ja vad fan trodde han, bodde dom i grottor ?

Låter som en otroligt förlegad manssyn tycker jag.
Frågan är vad man samhällsmässigt tjänar på att sätta dit dessa män, det är hallickarna man borde rikta in sig på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in