Citat:
Ursprungligen postat av
zero73
Som sagt tidigare; jag har visat att det krävs en ytterst liten mängd blod för att producera den sorts bilder polisen presenterat i FUP. En tuss papper som jag blött lite näsblod på - lite vatten - gnida tussen mot ytan som ska besudlas. Om någon tvivlar på hur enkelt det är, uppmanar jag dem att testa själva.
Det behövde du inte visa. Går bra att läsa på BlueStar Forensic hemida hur extremt bra medlet är för att visa såväl utspätt som borttvättat blod.
http://www.bluestar-forensic.com/gb/bluestar.php
Citat:
BLUESTAR® FORENSIC allows the naked eye to detect bloodstains down to 1:10,000 dilutions, like minute traces or droplets that have been washed off, with or without detergent.
Citat:
Ursprungligen postat av
zero73
Kontexten är att DL gör en gissning av blodmängden, måhända en kvalificerad sådan, men trots allt en gissning.
Kontexten är att synligt blod hittats på bagagelisten/kanten och stämplats av på luckans insida samt en osynlig enligt DL mindre mängd på bagagerumsmattan.
DL gör en kvalificerad uppskattning att det är mer än vad som kan orsakas av en vanlig näsblödning, men betydligt mindre än från en icke emballerad kropp. Fynden är förenliga med de förväntade vid läckage från ett emballage.
Citat:
Ursprungligen postat av
zero73
En gissning + en manipulerad, sammansatt och överdriven bild gav det underrätterna ett intryck av ett blodbad, vilket förmodligen var syftet.
Konstigt syfte då teknikern under ed i rätten är tydlig med att det inte rör sig om något blodbad utan snarare säger att det är oväntat lite blodfynd.
Jag har själv erfarenhet av personer som blött över en halvliter näsblod (patologisk blödning) och då lovar jag att det ser ut som ett blodbad, men även folk som trott sig nästan förblöda för någon milliliter blod så uppskattade mängder sitter till stor del i betraktarens ögon och erfarenheter.
Vi kommer inte längre och jag släpper det här, men förundras över att du så i sten vägrar acceptera att fynden kan vara förenliga med transport av VBs kropp samtidigt som du stödjer planteringsteorin som rimligvis måste haft som syfte att ge exakt det intrycket....