2014-09-11, 21:32
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Man gissar att KJ mördade VB i sin bostad. Man gissar att KJ bar ut den döda kroppen via en loftgång oupptäckt till sin bil. Man gissar att KJ gömde kroppen på en oupptäckt plats. Man gissar att KJ placerade ut benen i ödehuset under den tid han bodde i föräldrahemmet och pappan vittnar om att han hade uppsikt över sonen. Vem är man? Jo, HR.

Jo, visst finns det brister I utredning, men man gissar åtminstone med rätt person, den sist kände som såg henne, I den rollen, han med blodet I bilen.
Citera
2014-09-11, 21:35
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Jaha, och det som försvagar åtalet göms undan... Var det någon som sa Olle Möller?

Inte alls, det har förvisso skett i ett speciellt fall kring en speciell person, men i de fallen var advokaten helt säker på att hans klient var skyldig och ville inte rota för mycket i det hela.

Det som inte har med fallet att göra, förhör av personer, personutredningar och liknande kommer inte till allmänhetens kännedom, då dessa personer inte är misstänkta eller åtalade. Dock har advokaten och hans klient rätt att ta del av all denna information och även rätt att använda den i domstol, om denne finner att det finns saker som talar emot hans klients skuld.
Citera
2014-09-11, 21:37
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Det var visst två åklagare och en hel poliskår som gissade en hel del också...

Visst, det finns luckor i utredningen och därför har vi inte kunnat få en helhetsbild av vad som egentligen hände denna kväll, men det förändrar inte att KJ var den enda kända som hade möjlighet att mörda VB.
Citera
2014-09-11, 21:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Inte alls, det har förvisso skett i ett speciellt fall kring en speciell person, men i de fallen var advokaten helt säker på att hans klient var skyldig och ville inte rota för mycket i det hela.

Det som inte har med fallet att göra, förhör av personer, personutredningar och liknande kommer inte till allmänhetens kännedom, då dessa personer inte är misstänkta eller åtalade. Dock har advokaten och hans klient rätt att ta del av all denna information och även rätt att använda den i domstol, om denne finner att det finns saker som talar emot hans klients skuld.
Nej, Möllers advokat var inte alls säker på klientens skuld.

KJ:s och Möllers fall är lika vad beträffar polisens tillvägagångssätt.

1. Mordet måste klaras upp.
2. KJ/OM är skyldig.
3. Hitta bevis.
Citera
2014-09-11, 21:44
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Nej, Möllers advokat var inte alls säker på klientens skuld.

KJ:s och Möllers fall är lika vad beträffar polisens tillvägagångssätt.

1. Mordet måste klaras upp.
2. KJ/OM är skyldig.
3. Hitta bevis.

Nej, jag tänkte på TQ, där åklagaren skickade alla bevis som talade emot hans skuld i slasken.

Möller är jag tyvärr inte så påläst på, även om jag känner till fallet.

I det här fallet så skyndade polisen långsamt, alldeles för långsamt. Jag tror att läget varit annorlunda, och bättre, om de hade tagit in KJ direkt och gjort husrannsakan i samband med att de fick kännedom om att han var den sist kände som såg henne i livet.

Jag är inte heller helt nöjd med polisutredningen i detta fall.
Citera
2014-09-11, 21:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej, jag tänkte på TQ, där åklagaren skickade alla bevis som talade emot hans skuld i slasken.

Möller är jag tyvärr inte så påläst på, även om jag känner till fallet.

I det här fallet så skyndade polisen långsamt, alldeles för långsamt. Jag tror att läget varit annorlunda, och bättre, om de hade tagit in KJ direkt och gjort husrannsakan i samband med att de fick kännedom om att han var den sist kände som såg henne i livet.

Jag är inte heller helt nöjd med polisutredningen i detta fall.
När polisen hittade så få bevis mot den säregne mannen som borde ha lämnat massor av bevis efter sig skulle de ha tittat åt annat håll. Fanns det någon annan i VB:s omgivning som kunde vara skyldig? Så skedde inte i KJ:s fall, ej heller i OM:s, eller i FS:s fall, om vi ska dra in det fallet också.
Citera
2014-09-11, 21:55
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
När polisen hittade så få bevis mot den säregne mannen som borde ha lämnat massor av bevis efter sig skulle de ha tittat åt annat håll. Fanns det någon annan i VB:s omgivning som kunde vara skyldig? Så skedde inte i KJ:s fall, ej heller i OM:s, eller i FS:s fall, om vi ska dra in det fallet också.

Men, nu glömmer du bort att polisen faktiskt hade span på MB och om jag inte missminner mig så var det fler dagar än de hade span på KJ.

Under samma tid så utredde de MB, jag antar att de plockade ut samtalslistor på han och hans fru, kartlade var han befann sig under de kritiska tiderna och förhörde personer runt omkring MB.
Citera
2014-09-11, 22:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Men, nu glömmer du bort att polisen faktiskt hade span på MB och om jag inte missminner mig så var det fler dagar än de hade span på KJ.

Under samma tid så utredde de MB, jag antar att de plockade ut samtalslistor på han och hans fru, kartlade var han befann sig under de kritiska tiderna och förhörde personer runt omkring MB.
Jag glömde inte det, span på MB och KJ skedde under ungefär lika lång tid. Det framgår ingenstans att det togs fram samtalslistor på hans fru. Det fanns alltså en person som kunde misstänkas, men så fort benen hittades så glömdes den andre mannen bort, sånär som på några förhör med dem. De förhören med honom och hans fru har vi diskuterat. Ingen teknisk bevisning söktes. Skygglappar på, sätt dit den misstänkte!
Citera
2014-09-11, 22:24
Medlem
varför gick polisen inte igenom ANs telefon, tror det kan finnas en del information där....
denna utredningen är ju under all kritik!!
Citera
2014-09-11, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
varför gick polisen inte igenom ANs telefon, tror det kan finnas en del information där....
denna utredningen är ju under all kritik!!

Man får inte gå igenom en mobil hur som helst. Hon var inte misstänkt.
Citera
2014-09-11, 22:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av satansidiot
Man får inte gå igenom en mobil hur som helst. Hon var inte misstänkt.
Det var inte MB heller...
Citera
2014-09-11, 22:40
Medlem
Citat:
Det var inte MB heller...

Jag tror nog att de ansåg att MB kunde misstänkas, gjorde en utredning, skapade en laglig grund för att ta in telefonen. Resultatet var att han kunde avskrivas.
Har man avlyssnat hans fasta telefon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in