2014-12-29, 23:37
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Även rörelser upptäcks med mobil. Varför kom AN hem en timme efter sin make, när de påstår att de åkte samma taxi? Var var hon mellan 20:28 och 21:30?
Planterar du lögner och trådsanningar igen?

Citat:
Inget svar här. Alltså försökte du att plantera en trådsanning. Aja-baja.
Jag lägger mig väl på samma nivå som dig .. sanning och fakta är inte så viktigt, bara vad du vill ha sagt...

Citat:
När försvann VB?
Det framgår i FUP. Du kanske skall prova läsa den.
Citera
2014-12-29, 23:38
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Även rörelser upptäcks med mobil. Varför kom AN hem en timme efter sin make, när de påstår att de åkte samma taxi? Var var hon mellan 20:28 och 21:30?

När försvann VB?

Varför förhördes dom inte igen och konfronteras med denna uppgift?

Har du en sidhänvisning?
Citera
2014-12-29, 23:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Planterar du lögner och trådsanningar igen?
Nej, jag återger FUP. Du kanske skall prova att läsa den.
Citat:
Jag lägger mig väl på samma nivå som dig .. sanning och fakta är inte så viktigt, bara vad du vill ha sagt...
Jaså, ligger du på den nivån. Bra att du medger det. Jag ligger dock inte på den nivån.
Citat:
Det framgår i FUP. Du kanske skall prova läsa den.
Jag har läst FUP. Tidpunkten preciseras inte. När försvann VB?
Senast redigerad av Quarrel 2014-12-29 kl. 23:45.
Citera
2014-12-29, 23:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Varför förhördes dom inte igen och konfronteras med denna uppgift?

Har du en sidhänvisning?
På sid 1007 anges taxins starttid från restaurangen. På sid 1104 berättar AN när de kom hem. På sid 1133 berättar taxiföraren inte att de åkte hem tillsammans.

Bra fråga, varför konfronterades de inte.
Citera
2014-12-29, 23:46
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Det kommer från en försmådd kvinna menar du ...

Hon avslutade relationen enligt utsago, det borde vara han som var "försmådd".

Menar du att hon ljuger? varför tror du det?

Efter 6 år så är dom flesta avundsjuka begravd eller tynat bort för dom flesta OM det nu va hon som blev avvisad.

Vad har hennes kön med saken att göra?
Citera
2014-12-29, 23:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Nej, AN hade ingen kontakt med VB således fanns inga skäl att undersöka hennes telefon .. Vad skulle de ta fram menar du - hennes samtal med sin dotter, mamma och gamla faster .. och varför då?

Var hittar jag information om att AN inte hade telefonkontakt med VB? VB mobil är försvunnen, AN mobil är inte undersökt såvitt jag känner till, så hur kan du påstå att AN inte har haft mobilkontakt med VB.

Nu är jag helt seriös, tagga ner nu och diskutera sakligt och styrk det du påstår, jag överväger att anmäla dig för trams och off topic för jag anser att dina påståenden är trams utan saklig grund.
Citera
2014-12-29, 23:54
Medlem
shponglads avatar
Citat:
På sid 1007 anges taxins starttid från restaurangen. På sid 1104 berättar AN när de kom hem. På sid 1133 berättar taxiföraren inte att de åkte hem tillsammans.

Jag tänkte mer på diskrepansen mellan deras telefoners uppkopplingar mot masterna.

Om dom var på middag tillsammans, satt i taxi tillsammans och kom hem tillsammans så borde dom koppla upp mot masterna väldigt nära varandra tidsmässigt.

Men du sa att ANs telefon kopplade upp sig 1 tim efter MB mot masten som täcker deras hem?

Har du en sidhänvisning för den uppgiften?

Detta är under mordkvällen och prick den timmen är då man tror att VB försvann

Om det stämmer så är det ju tjänstefel att inte göra en BP undersökning i alla fastigheter samt bilar dom förfogar över.
Citera
2014-12-29, 23:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Det kommer från en försmådd kvinna menar du ...

Vittnesmålet är inte mindre verklighet för det, hon säger det hon säger, allvarliga påståenden som inte bör viftas bort tycker jag. I kontrast mot utsagor om KJ temperament borde MB inte ha avfärdats lättvindigt tycker jag.
Citera
2014-12-30, 00:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag tänkte mer på diskrepansen mellan deras telefoners uppkopplingar mot masterna.

Om dom var på middag tillsammans, satt i taxi tillsammans och kom hem tillsammans så borde dom koppla upp mot masterna väldigt nära varandra tidsmässigt.

Men du sa att ANs telefon kopplade upp sig 1 tim efter MB mot masten som täcker deras hem?

Har du en sidhänvisning för den uppgiften?

Detta är under mordkvällen och prick den timmen är då man tror att VB försvann

Om det stämmer så är det ju tjänstefel att inte göra en BP undersökning i alla fastigheter samt bilar dom förfogar över.
Jag har inte sagt något om när AN:s telefon kopplar upp sig, för jag vet inget om det.

Men visst borde BPU ha gjorts på en viss fastighet i Sävast, om inte annat för att undanröja misstankar.
Citera
2014-12-30, 00:16
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Jag har inte sagt något om när AN:s telefon kopplar upp sig, för jag vet inget om det.

Men visst borde BPU ha gjorts på en viss fastighet i Sävast, om inte annat för att undanröja misstankar.

Ok, då har jag missuppfattat dig.

Men det markerade under, hur vet du att hon kom hem senare än MB?

Taxichaffisen minns ju inte körningen

Citat:

Inget svar här. Alltså försökte du att plantera en trådsanning. Aja-baja.

När försvann VB?
Citera
2014-12-30, 00:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ok, då har jag missuppfattat dig.

Men det markerade under, hur vet du att hon kom hem senare än MB?

Taxichaffisen minns ju inte körningen
Repeterar:
Citat:

"[AN] uppger att hon och [MB] åkte taxi från restaurangen någon gång vid 21.30–22.00".
Även sidan 1108: "Jag och [MB] och så åkte vi hem om kom hem kring nio eller halv tio eller något sådant".
Citera
2014-12-30, 00:21
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Nej, jag återger FUP. Du kanske skall prova att läsa den.Jaså, ligger du på den nivån. Bra att du medger det. Jag ligger dock inte på den nivån.Jag har läst FUP. Tidpunkten preciseras inte. När försvann VB?
Återigen gegga .. prova använda entertangenten..

Var i Fup skulle det framgå?
Var har de ens kartlagt hennes rörelser?

Om du läst FUP har du uppenbarligen inte förstått vad som står. Tidpunkten för när all kontakt med henne är förlorad framgår där..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in