Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-05-21, 03:50
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twodifferentscents
200 grams hamburgaren på Jensen's Böfhus på Vasagatan i Stockholm kan vara en av de mest prisvärda hamburgarna i Svea rike. För blott 94 kr går det att köpa en 200 grams riktigt god cheese och bacon burgare med hyfsat mycket pommes frites, ketchup och majonnäs till. Jag trodde först inte på att det kunde vara så billigt med en såpass stor restaurang hamburgare, men jag hade fel.

Mvh

Twodifferentscents
Bra pris, och kul om man går efter storleken på burgaren allena. Men god - det är den verkligen inte. Anser jag. Dina smaklökar är givetvis din ensak, så för dig förstår jag att det är toppen.

För mig har Drygeskogs McDonaldsvarianter nästan fått mig att tröttna på hamburgare för första gången i livet. Men när äckelkänslan släpper efter hans illa kombinerade Signature med för mycket tråkigt kött och fett, så ska jag gå tillbaka till BMB. Där blir jag aldrig besviken, och den ligger efter noga övervägande etta på MIN lista av de ställen jag har testat.
Citera
2016-05-27, 21:38
Medlem
Nån från Jönköpingstrakten som vet lite mer om Munchies? Hade ju grymt goda burgare på ett us-inspirerat krypin för nåt år sen. Passerade där häromveckan, ny trist lokal, burgare som jag inte åt upp ens. Ägarbyte? Eller hade jag bara otur och det var en tillfällig dipp? Kändes inte värt omvägen längre tyvärr.
Citera
2016-05-27, 21:41
Medlem
Jag lagar mina egna hamburgare - ofta på fyllan. Sveriges godaste hamburgare: Mina!
Citera
2016-05-28, 03:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bacto
Jag lagar mina egna hamburgare - ofta på fyllan. Sveriges godaste hamburgare: Mina!

Dela med dig av recept då!
Citera
2016-05-31, 19:24
Medlem
Hur ser er lista på burgarställen i Stockholm ut nu för tiden?

Testade Prime på Folkungagatan för en stund sen och blev glatt överraskad. Brödet var inte alls torrt och köttet var bra.

Grannen Burger Schack håller jag dock högre.

Barrels och Flippin ännu ett steg högre. Bun meat bun i Söderhallarna var faktiskt en besvikelse. Nåt påminner för mycket om McDonalds över den. Har inte testat den i Farsta. Skiljer den sig något?

The Border var jag inte överförtjust i, men ska ge den en andra chans nån gång, har inte testat deras burritos heller. Lilys på söder tycker jag serverar torra burgare?

Sörjer att foodtrucken Frick & Hagberg lagts ned. Hann bara äta på den en gång, den var i klass med Flippin.

Låt mig höra om era omdömen och listor! Framför allt vad gäller Södermalm.
Citera
2016-06-01, 07:55
Medlem
syke555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnidBlyton
Hur ser er lista på burgarställen i Stockholm ut nu för tiden?

Testade Prime på Folkungagatan för en stund sen och blev glatt överraskad. Brödet var inte alls torrt och köttet var bra.

Grannen Burger Schack håller jag dock högre.

Barrels och Flippin ännu ett steg högre. Bun meat bun i Söderhallarna var faktiskt en besvikelse. Nåt påminner för mycket om McDonalds över den. Har inte testat den i Farsta. Skiljer den sig något?

The Border var jag inte överförtjust i, men ska ge den en andra chans nån gång, har inte testat deras burritos heller. Lilys på söder tycker jag serverar torra burgare?

Sörjer att foodtrucken Frick & Hagberg lagts ned. Hann bara äta på den en gång, den var i klass med Flippin.

Låt mig höra om era omdömen och listor! Framför allt vad gäller Södermalm.

Jag är partisk, så jag lämnar BMB helt ute ur diskussionen. Jag håller nog Flippin', Franky's och Barrels (dock bara testat en gång) högst. Käk ger jag inte mycket för. Prime tycker jag är bra men inte fantastiskt. Burger Shack har jag faktiskt inte provat, det måste ju göras. Råkade äta burgaren på Bistro Usine, och den var över förväntan, men inte lika bra som de "riktiga" burgarhaken.

Ang. skillnader mellan Farsta och Söder på BMB så nej, det är ingen skillnad i ingredienser och ska inte vara någon skillnad i tillagning / presentation, men det är olika personal på de olika restauranger så det kan hända att de skiljer sig, men överlag ska det vara samma lika.
Citera
2016-06-01, 08:06
Medlem
Tunnan.och.Morotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bacto
Jo bara slänga på massa lök och ost så har man en go burgare 🍔 + en tomat.
Citera
2016-06-01, 15:49
Medlem
Sjveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tunnan.och.Moroten
Jo bara slänga på massa lök och ost så har man en go burgare 🍔 + en tomat.
Är det på restaurangen du slänger på detta?
(FB) Den stora tråden om hamburgare
Citera
2016-06-01, 15:51
Medlem
Big mac och så lägger man på extra grejer som man gillar. Brukar ha ketchup och någon cheddar sås toppat med några jalapenos.
Citera
2016-06-01, 22:23
Medlem
Drullknulls avatar
Jag fastnade i Boden på vägen hem efter en vandring i höstas, tåget ner mot södra Sverige gick inte den kvällen så det blev att ta in på hotell. Jag passade på att äta på Suzies Q Café and Dinner (långt och pretentiöst namn).
Det var inte "billigt", men hamburgaren var så stor att jag knappt mäktade med den, hemmagjord naturligtvis, snäppet bättre än en överdådiga hamburgare på Joe´s Beerhouse i Windhoek Namibia som är världskända.
De gjorde en flottig version med bacon, ost, rå lök och dressing för mig som gått ner sex kilo på tio dagar. De flesta snålar så jag köpte dubbel pommes frites, det kunde jag inte äta upp, knappt lökringarna heller. Ett glas rödvin till.

Det är enda gången jag ger ett hamburgerhak fem ståkukar av fem möjliga .i.i.i.i.i.
För 150 kr skiter du på dig!
Citera
2016-06-01, 22:26
Medlem
Shine_s avatar
Frankys ostburgare tycker jag var bättre än flippin burgers. Men bäst är AG:s barburgare med Gruyere...
Citera
2016-06-02, 12:59
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shine_
Frankys ostburgare tycker jag var bättre än flippin burgers. Men bäst är AG:s barburgare med Gruyere...

AG:s har väl svarta sara på sina burgare? Iaf senast jag var där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in