Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-01-11, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DogShitEater
På 90-talet fanns det en enkel grill som drevs av en invandrare som gjorde riktigt goda hamburgare. Hans special var en 200g med potatismos och räksallad tillsammans med valfria grönsaker.

Ett annat ställe hade hamburgare med stekt ägg på. Inte helt fel den heller.

Nån som vet om det finns något ställe som gör en sådana hamburgare idag?

Du kan nog få det i vilken korvkiosk som helst om du ber om det?
Citera
2016-01-22, 12:23
Medlem
Tänkte banka i mig en burgare på Djurgården idag. Har hört snack om att Big Shark ska vara ett kanon-hak som erbjuder hela baletten.

Är det Djurgårdens bästa burgare?
Citera
2016-01-22, 12:36
Avstängd
dacks avatar
Falkenberg och ett ställe med trekantiga tak på uteplatsen. Har tyvärr glömt namnet på shappet men goda burgare och kanonbra ägare.
Citera
2016-01-23, 00:39
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpenkaHojen
Tänkte banka i mig en burgare på Djurgården idag. Har hört snack om att Big Shark ska vara ett kanon-hak som erbjuder hela baletten.

Är det Djurgårdens bästa burgare?
Nej, det är det inte.
Är det ens öppet nu på vintern?

Jag har inte ätit där på decennier, men de får inte höga betyg av andra.
fb - https://www.facebook.com/pages/Big-Shark-Djurg%C3%A5rden/184423648236063
"Dålig service och äcklig mat."
"Oätligt och usel service"
"Riktigt värdelöst!"

http://www.yelp.se/biz/big-shark-djurg%C3%A5rden-stockholm
"Detta ställe har funnits så länge jag kan minnas, dvs 20 år tbx sisådär. Och de har alltid varit usla. Förtjänar knappt att få vara med här.
Men man måste ju varna för sådana här ställen.
Inget som är bra här, undrar du kanske då?
Nä... Eller vänta.. Vattnet smakar ju faktiskt gott men det är ju inget de kan få credd för."

Haha.

Det finns en liten korvkiosk snett framför BS, som jag tror har bättre snabbmatsburgare om du är ute efter det. Om den nu är öppen.

Annars kan du väl promenera mot Östermalm till, och slinka in på Eriks bakficka på andra sidan Djurgårdsbron? Jag vet inte om den är Sveriges bästa burgare, men den är en klassiker, och därtill rätt god. Dock är den i en annan prisklass än snabbmatsburgarna.
Senast redigerad av Softis... 2016-01-23 kl. 00:43.
Citera
2016-01-23, 06:01
Avstängd
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Falkenberg och ett ställe med trekantiga tak på uteplatsen. Har tyvärr glömt namnet på shappet men goda burgare och kanonbra ägare.

http://www.burgerinn.se/

Bodde granne med dom i nagra ar,dar har man svullat nagra Gorgonzola/Bacon.
Var dar i Juli och dom har bra burgare fortfarande men inte bast i Svedan
Citera
2016-01-23, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
Nej, det är det inte.
Är det ens öppet nu på vintern?

Jag har inte ätit där på decennier, men de får inte höga betyg av andra.
fb - https://www.facebook.com/pages/Big-Shark-Djurg%C3%A5rden/184423648236063
"Dålig service och äcklig mat."
"Oätligt och usel service"
"Riktigt värdelöst!"

http://www.yelp.se/biz/big-shark-djurg%C3%A5rden-stockholm
"Detta ställe har funnits så länge jag kan minnas, dvs 20 år tbx sisådär. Och de har alltid varit usla. Förtjänar knappt att få vara med här.
Men man måste ju varna för sådana här ställen.
Inget som är bra här, undrar du kanske då?
Nä... Eller vänta.. Vattnet smakar ju faktiskt gott men det är ju inget de kan få credd för."

Haha.

Det finns en liten korvkiosk snett framför BS, som jag tror har bättre snabbmatsburgare om du är ute efter det. Om den nu är öppen.

Annars kan du väl promenera mot Östermalm till, och slinka in på Eriks bakficka på andra sidan Djurgårdsbron? Jag vet inte om den är Sveriges bästa burgare, men den är en klassiker, och därtill rätt god. Dock är den i en annan prisklass än snabbmatsburgarna.

Har hört snack om att de löder på generöst med dressing och ost. Generösa pottar med pommes och hela baletten där hela klabbet läggs i ett papperspaket man kan hugga in i med gaddarna. Det är väl hög-klassiga Sibylla-grejer som ligger bakom sommarkalaset? Gröna Lund måste ju ligga på som grillhanar att hålla kommersen igång i grillhaket. Det är väl flera tusen käfter som går in där och hugger på haj-haket varje säsong. Måste vara landets mest kända hamburgerhak ute i världen. Super-star måste ju vara en basic för hela haket?
Senast redigerad av SpenkaHojen 2016-01-24 kl. 00:22.
Citera
2016-01-25, 22:15
Medlem
Venators avatar
Vill passa på att slå ett slag för Churchill Arms i Uppsala! Var där i förra veckan senast och deras burgare var som vanligt bland de absolut bästa jag ätit. Skön stämning också och bra uppsättning öl såvitt jag kan bedöma (men jag är långt ifrån expert).
Citera
2016-01-26, 14:03
Medlem
blowns avatar
Bästa burgaren jag ätit (på restaurang, mina är ju bättre) var på Bada Bing Burger i Jönköping. Mycket bra hamburgare.

Även om det inte påverkar smaken så var det dock lite stressig miljö. Lokalen var nog inte jättebra på att dämpa ljud, och man spelade ganska hög musik.
Citera
2016-03-17, 22:55
Medlem
nu efter många år utav snabbmat och även finare ställen har jag äntligen hittat min burgare!
street friends i göteborg är ett måste. det är en liten kedja. har bara ätit på den i göteborg men herrej*vlar vad gott. helst medium rare eller rare.
Citera
2016-03-17, 23:12
Medlem
Tycker den godaste är den man gör hemma själv, då blir den lite som på Sibylla, fast bättre eftersom man tar en variant gjort på svampprotein så man slipper allt brosk och benbitar man får annars i burgaren.
Citera
2016-04-17, 03:06
Medlem
locmans avatar
Bullseye Saloon Karlskoga 5/5
Finns en enhet i Lidköping jag inte testar än men öppnar snart en i Örebro... Dit kommer jag ofta
Citera
2016-05-19, 22:16
Medlem
Twodifferentscentss avatar
200 grams hamburgaren på Jensen's Böfhus på Vasagatan i Stockholm kan vara en av de mest prisvärda hamburgarna i Svea rike. För blott 94 kr går det att köpa en 200 grams riktigt god cheese och bacon burgare med hyfsat mycket pommes frites, ketchup och majonnäs till. Jag trodde först inte på att det kunde vara så billigt med en såpass stor restaurang hamburgare, men jag hade fel!

Nackdelen med detta är att läsk till målet kostar 39 kr för en vanlig stor, men tar man vatten till kommer man undan riktigt billigt och nyttigt (för att vara hamburgare ).

Mvh

Twodifferentscents
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in