Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-01-29, 08:42
Medlem
Amazonites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naggy
Var på Thebarn två gånger förra veckan, prövade "Prästen" och "Grisen". Trevligt ställe, ett av det bättre jag prövat i Göteborg. Mysigare lokal än Burgersson och Butcher's market. Var inte mycket större portioner än på Burgersson, som har rätt små burgare, men kände ändå att jag fick mer för pengarna på Barn än Burgersson.

De enda ställena jag inte prövat än är väl The Rover och Caleo möjligtvis, får bli nästa gång.
Om du inte jämför lokalen utan burgarna, hur ställer sig The Barn mot Burgersson och Butcher's Market? Något dåligt förutom storleken?

Du har inte missat de bästa ställena i alla fall...
Citera
2014-02-10, 13:09
Medlem
Big Bosss avatar
Åt en Prime Rib burger på John Scotts Pub på avenyn i lördags. Rätt bra för att vara en "pub-burgare", enda som var dåligt var brödet som var lite kallt och tråkigt men köttet smakade bra, likaså osten och dressingen. I priset på 185 kr ingick även pommes och dressing, god parmesan dressing dessutom.

Gick dessutom att äta med händerna vilket är ett mått jag använder när jag bedömer en burgare, fick ta bort tomatskivorna bara.
Citera
2014-02-11, 02:22
Medlem
Naggys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazonite
Om du inte jämför lokalen utan burgarna, hur ställer sig The Barn mot Burgersson och Butcher's Market? Något dåligt förutom storleken?

Du har inte missat de bästa ställena i alla fall...

Upplevde att burgaren på Butchers var dränkt i dressing, brödet blev därför lite mjukt och föll isär väldigt lätt.
Burgersson och The Barn än snarlika i smakväg men upplevde The Barn som det bättre. Prästen, med olika sorters ostar, hade mycket karaktär jämfört med burgaren på Burgersson.
Citera
2014-02-13, 15:36
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Upplevde att burgaren på Butchers var dränkt i dressing, brödet blev därför lite mjukt och föll isär väldigt lätt.
Burgersson och The Barn än snarlika i smakväg men upplevde The Barn som det bättre. Prästen, med olika sorters ostar, hade mycket karaktär jämfört med burgaren på Burgersson.

Ja man känner väldigt tydligt smak på de olika påläggen på The Barn, osten o löken passade ihop extremt bra och osten smakade mycket. Väldigt bra ställe även om det var hipster invaderat som fan så klart. Varför är hamburgare så trendigt bland dessa?

Är det för att det erbjuds IPA o annan craft beer på dessa ställen?
Citera
2014-02-13, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Ja man känner väldigt tydligt smak på de olika påläggen på The Barn, osten o löken passade ihop extremt bra och osten smakade mycket. Väldigt bra ställe även om det var hipster invaderat som fan så klart. Varför är hamburgare så trendigt bland dessa?

Är det för att det erbjuds IPA o annan craft beer på dessa ställen?

Anledningen till att 'hipsters' (jag kallar dom fåntrattar) äter hamburgare är att credeliten i Sthlm ledd av Jon på Flippin Burgers fick för sig att det är det hetaste i matväg. Trenden har spridit sig till alla relativt stora städer i Sverige. Har man sotarmössa och hornstullmustasch så måste man äta burgare till middag, hur oduglig den än må vara. Och gärna dricka handpumpat öl (craft) trots att det inte är så gott. (IPA finns väldigt sällan som craft).

Alla vill vara Virtanen!

Hade jag serverat en bajskorv med kiss-sås, tagit 400 spänn för det och mutat hororna på Nöjesguiden (som alla andra krögare gör) så hade varenda jävla sotarmössa med cykel utan växlar varit på krogen...
Citera
2014-02-14, 03:28
Medlem
Amazonites avatar
Citat:
Själv tyckte jag att brödet på Butcher's var jävligt torrt. Verkar vara olika mängd dressing varje servering. Burgersson är den bästa i Göteborg som jag har testat men det börjar närma sig ett besök hos The Barn. Vad tog du för tillbehör hos The Barn? Berätta gärna om dem.

EDIT: Rover's bröd är ett skämt btw. Har nog skrivit det tidigare i tråden tror jag men det måste nog påpekas två gånger.
Citera
2014-02-14, 08:19
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Själv tyckte jag att brödet på Butcher's var jävligt torrt. Verkar vara olika mängd dressing varje servering. Burgersson är den bästa i Göteborg som jag har testat men det börjar närma sig ett besök hos The Barn. Vad tog du för tillbehör hos The Barn? Berätta gärna om dem.

EDIT: Rover's bröd är ett skämt btw. Har nog skrivit det tidigare i tråden tror jag men det måste nog påpekas två gånger.

Rovers bröd är inget o ha nej, går helt bort. Räknas inte som hamburgare om man inte kan äta den med händerna enligt mig också, blir något annat då, så dom kött med bröd då eller något...

Om jag minns rätt så tog jag deras pommes som har riven parmesan och gräslök över sig och vitlöksdipp till det. Tillbehören är bäst hittills i staden http://www.thebarn.se/menu-category/meny/
Citera
2014-02-14, 18:03
Medlem
Naggys avatar
Citat:

Kanske fått tillsägelser pga mängden dressing, I don't know.

Första gången tog jag Pommes på Sötpotatis med Tryffeldipp. Jävligt gott, ett måste för första besöket. Spröda pinnar med fina gyllenbrun nyans. Även parmesan och lite krydda på dessa. Farsan som jag käkade med blev helt lyrisk.
Kan uppleva pommesfritt som lite bukfylle känlsa när jag äter det, men blev behagligt mätt av dessa.
Fick smaka på de vanliga Pommesen av min kompis vid mitt andra besök, och upplevde de som standard, inget speciellt.

Mitt andra besök tog jag lökringarna, utan någon dipp. Har inget att jämföra med egentligen, men de var väldigt spröda. Likt sötpotatis pommesen var det fin färg och väldigt gott. Inte för torrt heller och absolut så mycket bättre än de lökringar man får på diverse snabbmatsrestaurang. Också värda att pröva, efter att ha tagit sötpotatis pommesen. En av mina kamrater tog även en majskolv och det var också gott, men ta hellre pommesen om du inte får smaka av någon annan i sällskapet.

Edit: Någon som prövat det här stället? http://www.holycowburgers.se/
Senast redigerad av Naggy 2014-02-14 kl. 18:05.
Citera
2014-02-15, 00:04
Medlem
Amazonites avatar
Citat:

Första gången tog jag Pommes på Sötpotatis med Tryffeldipp. Jävligt gott, ett måste för första besöket. Spröda pinnar med fina gyllenbrun nyans. Även parmesan och lite krydda på dessa. Farsan som jag käkade med blev helt lyrisk.
Kan uppleva pommesfritt som lite bukfylle känlsa när jag äter det, men blev behagligt mätt av dessa.
Fick smaka på de vanliga Pommesen av min kompis vid mitt andra besök, och upplevde de som standard, inget speciellt.

Mitt andra besök tog jag lökringarna, utan någon dipp. Har inget att jämföra med egentligen, men de var väldigt spröda. Likt sötpotatis pommesen var det fin färg och väldigt gott. Inte för torrt heller och absolut så mycket bättre än de lökringar man får på diverse snabbmatsrestaurang. Också värda att pröva, efter att ha tagit sötpotatis pommesen. En av mina kamrater tog även en majskolv och det var också gott, men ta hellre pommesen om du inte får smaka av någon annan i sällskapet.

Är lökringarna hemgjorda och likaså de andra tillbehören? Pommes på sötpotatis med Tryffeldipp var det jag hade planerat och med dina fina ord om de tillbehören så lär det bli dem jag beställer.

Jag var på Holy Cow innan julafton. Servitrisen pratade engelska, lite kul. Servicen var bra förutom att hon glömde min Coleslaw som jag fick påminna om. Det jag inte gillade var att köttet var väldigt kompakt och inte heller var det grovt malt. Mätt blev man i alla fall. Coleslawen serverades i en liten skål så man fick väldigt mycket med andra ord. Deras milkshake var inte speciell och samma sak med pommesen trots att jag tog "CHEDDAR CHEESE FRIES WITH CRISPY BACON". Osten smakade såndär billig cheddar som man kan få tag på i vilken mataffär som helst.

Allt som allt så skulle jag säga att Holy Cow är snäppet sämre än Butcher's Market. Inget ställe man ska vallfärda till men helt okej ställe om man befinner sig nära Liseberg och vill bli ordentligt mätt.
Citera
2014-02-15, 10:44
Medlem
Memnoks avatar
Citat:

Jag körde alumettes, finstrimlad och friterad potatis och lökringar. Måste säga att tillbehören på the barn är bäst i stan. Otroligt väl genomtänkta och bra tillagade.
Citera
2014-02-15, 23:33
Medlem
Dongles avatar
Holy Cow tyckte jag var bättre än förväntat.
Trots att burgaren var överstekt var den väldigt god.
Vuxenshaken var ok och hade bättre storlek än smurfportionen på Butchers men inte fan smakade den någon alkohol. Det var ett stort minus eftersom den ändå är rätt dyr.
Pommesen var knappt godkända.

The Barn är fortfarande bäst i Göteborg på min lista.
Citera
2014-03-24, 16:50
Medlem
Naggys avatar
Var på Holycow för några veckor sen och fick kanske inte ett jätte bra helhetsintryck. Atmosfären var kall och tråkig, trots att stället var knökfullt. Burgaren var det enda på pluskontot, god och härlig med precis lagom mängd dressing. Kommer inte exakt ihåg alla smakupplevelser so bare with me. Såvitt jag kommer ihåg tog jag den klassiska Bacon/Cheese burgaren. Inga kulinariska smaker, och om jag får rangordna hamnar den längst ner på listan bland diverse nya hamburgerrestauranger (The Barn, Burgersson, Butcher's, Holycow). Bra tillbehör både på burgaren och vid sidan av som kändes fräscha och väl utvalda. Till sidan av blev det pommes med Bea dipp, och det var O.K. inget speciellt. Priset var väl värt det och jag besöker gärna stället igen, men då tar jag enbart en burgare och inga tillbehör.

Nästa ställe blir nu The Rover och Barabicu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in