Citat:
Ursprungligen postat av
Sisoedaersoet
Fast att "jimpan" eller någon annan i ledningen skulle vara dålig är ju hittills bara något vi hört från SVP:are eller prepubertala SDU:are. Det blir lite svårt att inte ta ert gnäll med en nypa salt.
Men kan vi få höra nu då äntligen, för av någon anledning får vi aldrig höra svaret, vem ska ta över? Är det kasselstrand och hans metrosexuella stockholmsflicka till sidekick hahne som är denna spetskompetens ledningen behöver? Vad får dig att tro att dessa veklingar som var svaga nog att låta sig kastas ut och sedan lipa som små barn skulle få någon respekt av väljarna? Hur många skånskar (som utgör största väljarskaran) tror du skulle rösta på några bölande flickebarn från Stockholm? Patetiskt.
Jag skulle vara mer orolig nu inför den "interna" kritik som nu växer. Kanske har kritikerna faktiskt rätt? Hade SD varit mindre sektlik hade man under den tid man har haft på sig släppt fram ett antal talanger som vid det här laget kunde fått känna på rampljuset. Det finns säkert talanger som inte har närts eller uppmuntrats tillräckligt. Du vet vad jag tycker om moderater, men titta hur många professionella talespersoner de har jämfört med SD.
Vilka är det då man har släppt fram, jo, den jag kommer på på rak arm är det Bieler man har satsat på, som ren identitetspolitik. Jag vet inte om det var rätt att kasta ut SDU, men gör man sig ovän med tillräckligt många får man till slut problem. Och jo, jag är missnöjd, jag tycker inte att SD utvecklas åt rätt håll. Man sitter som fast i den förra verkligheten. Och som vanligt handlar det mer om personfrågor än om partiprogrammet, som jag trots allt kan leva med.