Citat:
Ursprungligen postat av
Fnysington
Damage control? Får ni betalt också?
Även om vi skulle tro på tramset SCB så är drygt 17 % ett hyfsat lyft från valresultatet.
Nu behöver vi inte tro på tramset SCB då andra institutet ger betydligt högre stöd och sammanvägt så bör SD ligga runt 20-21 %, dvs 7-8 % över sitt valresultat.
Media gick samfällt ut med att SD SJUNKER och att det beror på att M blivit SD copycats. Ser vi till hur andra opinionsinstitut ser ut så är det rena lögner, SD har stoppat fallet och visar tendenser på att börja växa igen i opinionen, M mfl. visar tydligt för sina väljare att man inte är intresserade av att peta bort S + Mp från grytorna.
Är det fallet så kan Åkesson & co obstruera och krångla hur mycket de vill, det kommer inte ske något konkret tills valet 2018, personligen tror jag SD gör rätt analys som inte obstruerar för obstruerandets skull i det fallet.
Vist kan man ha synpunkter på Åkessons karisma och debattteknik, men jag har i dagsläget svårt att se någon som kan ta över och göra det bättre.
Vidare är jag övertygad om att SD kommer sätta ny fart uppåt och göra ett betydligt bätte valresultat än dagens 20-21%. Jag tror dessutom att M mfl inser att det kommer bli fallet och att man redan har börjat fundera hur man skall göra efter valdagen 2018.