2016-05-29, 17:14
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvosladd
Linderoth hade också bättre fysik och var starkare i Kroppen. Lewickis gula trasiga tänder visar ju att han inte är hälsan själv direkt.
Oscar Lewicki är en renlevnadsmänniska. Han har t ex inte druckit en endaste droppe alkohol i sitt liv.
Citera
2016-05-29, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Oscar Lewicki är en renlevnadsmänniska. Han har t ex inte druckit en endaste droppe alkohol i sitt liv.
Om den faktan stämmer så är han en utmärkt förebild.
Citera
2016-05-29, 17:52
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Om den faktan stämmer så är han en utmärkt förebild.
Och du dricker ingen alkohol?
- Det var så när man var ung att kompisarna gick ut och drack och festade lite, men det var inget jag tyckte var så intressant. Jag tänkte redan då att det inte var bra om man skulle lyckas i fotbollen. Sedan har det hängt kvar.
- Jag fattar att man kan dricka öl och lyckas med fotbollen ändå, men det har blivit en grej att jag inte dricker. Nu är jag så pass gammal, så varför skulle jag börja nu?
- Jag gillar inte lukten av öl heller.

http://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/det-har-blivit-en-grej-att-jag-inte-dricker/
Citera
2016-05-29, 18:07
Medlem
mishimas avatar
Citat:
- Det var så när man var ung att kompisarna gick ut och drack och festade lite, men det var inget jag tyckte var så intressant. Jag tänkte redan då att det inte var bra om man skulle lyckas i fotbollen. Sedan har det hängt kvar.
- Jag fattar att man kan dricka öl och lyckas med fotbollen ändå, men det har blivit en grej att jag inte dricker. Nu är jag så pass gammal, så varför skulle jag börja nu?

http://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/det-har-blivit-en-grej-att-jag-inte-dricker/

Det där har ju blivit en grej hos några i den generationen. Det är ju likadant med Augustinsson och Guidetti. Kanske någon till. Jag gillar det.
Citera
2016-05-29, 18:09
Medlem
Citat:

Föredömligt. Tänk om fler hade den inställningen att man faktiskt kan ha roligt utan alkohol.
Citera
2016-05-29, 20:27
Medlem
Fjodorovs avatar
Jag är orolig för valet av Janne Andersson. Han skriker smålagstränare för mig, en Tom Prahl-typ. Grym med små medel men inte när det kommer till lag som ändå förväntas vinna matcher och ha viss framgång.

Och man får väl hoppas Zlatan pensionerar sig snart. Gudabenådad spelare men han har blivit större en laget. Det fungerar inte, har aldrig fungerat och kommer aldrig fungera. Utöver detta så har vimsepellen Hamrén gett Zlatan än större roll än vad han behövde, och i sin inkompetens satsat på helt fel spelare i landslaget, misslyckats med att hjälpa till med att spela in ordentliga A-landslagsspelare i truppen och själva historien om defensiven är något helt annat. (Kort och gott fungerar det inte att hamna i frysboxen för ett misstag i en match, kan inte hålla på så om man ska bygga förtroende och genomföra en generationsväxling).

Kort och gott, Erik Hamrén har varit värdelös för svensk fotboll. Visst var det väl kul första landskamperna man spelade offensiv fotboll och vann stort mot Moldavien men det var som att pissa i havet, skönt först men kallare sedan.
Citera
2016-05-29, 20:44
Medlem
Citat:
Zlatan har betytt massor för svensk fotboll och det verkar folk inte förstå.
Rent konkret har Zlatan gett oss:

- En åttondelsfinal i VM
- En kvartsfinal i EM

Är det verkligen så imponerande? Jag tycker inte det.
Citera
2016-05-29, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891PoonStreet
Rent konkret har Zlatan gett oss:

- En åttondelsfinal i VM
- En kvartsfinal i EM

Är det verkligen så imponerande? Jag tycker inte det.
Vad kräver du av honom då? Skulle snarare säga att det är tack vare honom vi ens är i EM. Menar du att Henke Larsson inte heller betytt speciellt mycket för svensk fotboll?
Citera
2016-05-29, 20:54
Medlem
Citat:
Vad kräver du av honom då? Skulle snarare säga att det är tack vare honom vi ens är i EM. Menar du att Henke Larsson inte heller betytt speciellt mycket för svensk fotboll?
Jag kräver ingenting, jag tycker bara att ni ska det lite lugnt med hyllningarna med tanke på de ganska klena mästerskapsresultaten. Åttondelsfinal i VM och kvartsfinal i EM, så jäkla bra är det inte.
Henke Larsson har ju faktiskt varit med om att spela hem ett VM-brons.
Citera
2016-05-29, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891PoonStreet
Jag kräver ingenting, jag tycker bara att ni ska det lite lugnt med hyllningarna med tanke på de ganska klena mästerskapsresultaten. Åttondelsfinal i VM och kvartsfinal i EM, så jäkla bra är det inte.
Henke Larsson har ju faktiskt varit med om att spela hem ett VM-brons.
Fast vad mer ska Zlatan bevisa egentligen? Jag menar 10 guldbollar är jag ytterst tveksam om någon kommer vara i närheten av. Må vara att han inte alltid levererar i stora matcher men utan honom hade vi varit mediokra.
Citera
2016-05-29, 21:06
Medlem
Citat:
Fast vad mer ska Zlatan bevisa egentligen? Jag menar 10 guldbollar är jag ytterst tveksam om någon kommer vara i närheten av. Må vara att han inte alltid levererar i stora matcher men utan honom hade vi varit mediokra.
Varför ska jag bry mig om hans guldbollar? Hans individuella priser är det väl bara Zlatan själv som kan glädjas åt. Jag blir glad om han tar Sverige riktigt långt nu i EM.
Det har ju gått bra tidigare utan Zlatan. Kvalvinster mot Spanien och Holland.
Citera
2016-05-29, 21:07
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det där har ju blivit en grej hos några i den generationen. Det är ju likadant med Augustinsson och Guidetti. Kanske någon till. Jag gillar det.
Simon Tibbling med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in