Citat:
Ursprungligen postat av
Moosky
Förmodade önskan? Vad yrar du om egentligen undrar jag. Det är väl uppenbart att kamraten ljuger och det gör han redan i förhör om man är uppmärksam dvs. Jag vet inte riktigt vad du ville säga i ditt inlägg?
Ja, då skulle man kunna påstå att det är uppenbart att kamraten ljuger när han talar om dödshoten.
Min uppfattning är att det kan vara sant och att bröderna på daglig basis sa saker som kan uppfattas som hot om misshandel och mordhot (att de kontinuerligt omsatt ord till handling, när det gäller misshandel, tidigare känner de flesta till).
Citat:
Ursprungligen postat av
Osynlige.Mannen
Enligt lag skall ammunition förvaras under säkert lås. Exakt vad det betyder har aldrig blivit fastställt. Jag och många med mig hävdar att det är lagligt att ha ammunition liggande framme i huset, förutsatt att huset är låst. I diskussionerna om ett nytt vapendirektiv finns förslag om att ammunition skall förvaras i någon form av säkerhetsskåp, men något dylikt regelverk finns som sagt inte idag.
Hur, bra eller dåligt, personer med vapenlicens tillåts förvara sin ammunition kan ses som de facto ej olagligt eftersom det inte beivras s.a.s. I övrigt brukar synen på enbart skarp ammunition vara nästan lika hårt som med enbart ett oladdat fungerande skjutvapen (läs olagliga vapen och ammunition).
Min poäng var dock inte de intressanta detaljerna du tar upp utan att jag anser att förvaringen inte var föredömlig och att K-G är en personlighet som anser att saker skall skötas föredömligt. Tycker att man redan ser det med hans föredömliga underhåll av sin fastighet.
Om jag inte minns fel gäller det enstaka hagelpatroner i en kökslåda och i en låda i hallen, samt mer ammunition i ett skåp i tvättkällaren.