2017-04-28, 22:09
Medlem
Wounderingtwos avatar
Jag har följt det här kvinnan ett tag nu och har så otroligt svårt att finna ord. Det hela känns som ett socialt experiment, som att hon bara spelar en karaktär för att visa någon form av poäng. Intelligensbefriade människor, empatilösa människor, naiva människor och rent ut sagt idioter har jag stött på många gånger i livet men för den här tjejen finner jag inga ord.

Hon är mytoman och har ljugit så länge hon har kunnat prata. Detta gör hon till och med offentligt, om och om igen. Själv vill jag sjunka genom golvet och försvinna från jordens yta om jag blir påkommen med en vit lögn men hos den här tjejen verkar det helt saknas gränser.

Jag tänker som så att okej då, kanske, om hon levde ensam och inte hade barn men nej då, hon har två. Två barn som hon kommer att såra djupt om hon döms till fängelse. Hon exponerar dessutom dessa barn offentligt vilket är fullständig avskyvärt. Om mitt barn hade gått på samma förskola eller skola så hade han ju aldrig fått leka med hennes barn, inte för att barnen i sig utgör någon skada utan för att jag inte skulle vilja ha henne i mitt barn närhet. Det hon utsätter sina barn för är total försummelse.

Ovanstående känns i helhet som en jädra massa svammel men ja, som sagt. jag blir stum..
Citera
2017-04-28, 22:13
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wounderingtwo
Jag har följt det här kvinnan ett tag nu och har så otroligt svårt att finna ord. Det hela känns som ett socialt experiment, som att hon bara spelar en karaktär för att visa någon form av poäng. Intelligensbefriade människor, empatilösa människor, naiva människor och rent ut sagt idioter har jag stött på många gånger i livet men för den här tjejen finner jag inga ord.

Hon är mytoman och har ljugit så länge hon har kunnat prata. Detta gör hon till och med offentligt, om och om igen. Själv vill jag sjunka genom golvet och försvinna från jordens yta om jag blir påkommen med en vit lögn men hos den här tjejen verkar det helt saknas gränser.

Jag tänker som så att okej då, kanske, om hon levde ensam och inte hade barn men nej då, hon har två. Två barn som hon kommer att såra djupt om hon döms till fängelse. Hon exponerar dessutom dessa barn offentligt vilket är fullständig avskyvärt. Om mitt barn hade gått på samma förskola eller skola så hade han ju aldrig fått leka med hennes barn, inte för att barnen i sig utgör någon skada utan för att jag inte skulle vilja ha henne i mitt barn närhet. Det hon utsätter sina barn för är total försummelse.

Ovanstående känns i helhet som en jädra massa svammel men ja, som sagt. jag blir stum..

Hon spelar inte. Utan lider av en allvarlig störning.
Citera
2017-04-28, 22:49
Medlem
husbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamelfittan
Det var bara en gissning baserat på omständigheten att GM återfallit i precis likadan brottslighet som hon blev dömd för första gången. Hon hämtade inte ens andan utan fortsatte bara sina bedrägerier trots dom och skyddstillsyn. Att hon dessutom hotat sina offer, kontaktat minst ett offers arbetsgivare, och på så sätt försökt göra livet än jävligare för sina offer bör vägas in i straffbedömningen. Det blir fängelse, och GM kommer inte ha någon större möjlighet att påverka sina barns vardag då det högst sannolikt blir fädrerna som får ansvar om barnen. Fädrerna har dessutom möjlighet att ansöka om enskild vårdnad under GM's fängelsetid och om straffet blir tillräckligt långt hyfsade chanser att få det beviljat.

Det fetade!!! Det är så jävla pissigt gjort av Catrin. Vilken människa med ett uns av samvete gör så?
Och att hon sen själv gråter ut i sin blogg om att andra har kontaktat hennes arbetsgivare och gjort samma sak, med enda skillnaden att det var för att berätta om ett brott hon faktiskt har begått. Och hon inser inte själv skillnaden.

Karma is a evil mean bitch, Catrin.

Är för övrigt också ganska sugen att hänga på rättegången men har så svårt att ta ledigt från jobbet. Ni som ska gå, hur tänkte ni göra rent praktiskt. Mötas upp innan eller efter..?
Har ni nån grupp det går att anmäla sig till. Nån organisering eller så?
Citera
2017-04-28, 23:29
Medlem
Bolennarts avatar
Hej jag är ny och har skapat ett konto här enbart flr denna tråden. Jag är nästintill besatt av stt följa den. Fattar inte varför då jag inte är en av hennes offer men så fascinerad av denna människa. Järna är väl inte jättestort? Hur kan Catrin klara av att bo kvar i en liten stad där hon bör va ökänd? Hur bemöter hon folk på tex dagis, krogen och liknande ? Nån som vet
Citera
2017-04-29, 00:26
Medlem
RonHowards avatar
Läste precis FUP för första gången. Den här personen behöver vård.

Hon skriver att hon gjort fel och misstag tidigare men tar ju uppenbarligen inte ansvar för sina handlingar när hon förnekar samtliga brott?

Tror hon att folk inte ska se igenom hennes falskhet? Jösses. Hoppas på ett långt fängelsestraff samt regelbundna uppdateringar i tråden, gärna ljudupptagning!
Citera
2017-04-29, 01:10
Medlem
Hitmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonHoward

Tror hon att folk inte ska se igenom hennes falskhet? Jösses. Hoppas på ett långt fängelsestraff samt regelbundna uppdateringar i tråden, gärna ljudupptagning!

En person som Catrine tänker inte så, hon är van att manipulera sin omgivning. Vilket pågår just nu, se hur det såpass blev dags för KBT, ingen alkohol, sluta blogga lämpligt nog inför rättegången. Tingsrätter är generellt väldigt gillande om man pratar i ord om att förändra sitt liv/beteende. 50/50 ang fängelse säger jag.
Citera
2017-04-29, 10:14
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonHoward
Läste precis FUP för första gången. Den här personen behöver vård.

Hon skriver att hon gjort fel och misstag tidigare men tar ju uppenbarligen inte ansvar för sina handlingar när hon förnekar samtliga brott?

Läste också FUP och även om jag följt tråden så finner jag inga ord att beskriva det jag känner när jag fick allt presenterat i en sammanhängande läsning. Ja allt ska jag väl inte säga, det är säker mångdubbelt fler som blivit blåsta men inte vill synas och känna sig dumma.

Blåser någon och drar direkt till spy bar och drar i sig en massa drinkar, blåser en annan och drar iväg på en resa. Jag väntar på att Catrins mamman tar sitt ansvar och ser till att dottern hålls inlåst och fråntas sina barn annars har vi en ny Johanna Möller snart och vi ser ju hur illa det gick för hennes barn.
Citera
2017-04-29, 10:28
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av husby
Det fetade!!! Det är så jävla pissigt gjort av Catrin. Vilken människa med ett uns av samvete gör så?
Och att hon sen själv gråter ut i sin blogg om att andra har kontaktat hennes arbetsgivare och gjort samma sak, med enda skillnaden att det var för att berätta om ett brott hon faktiskt har begått. Och hon inser inte själv skillnaden.

Karma is a evil mean bitch, Catrin.

Är för övrigt också ganska sugen att hänga på rättegången men har så svårt att ta ledigt från jobbet. Ni som ska gå, hur tänkte ni göra rent praktiskt. Mötas upp innan eller efter..?
Har ni nån grupp det går att anmäla sig till. Nån organisering eller så?
Jag kan starta upp en Facebook-grupp om det finns intresse, en sluten sådan naturligtvis där man får PM:a mig för länk. Förstår dock om det är lite känsligt med namn o så. Men jag kan ta bort hela gruppen efter rättegången är över så kan fortsatta diskussioner tas här.

Men gör ju bara detta om det finns intresse bland er som ska gå. Jag ska det, eller försöka iaf. Är så sjukt kass på att planera så långt fram i tiden..
Senast redigerad av JaredLeto 2017-04-29 kl. 10:53.
Citera
2017-04-29, 11:48
Medlem
JaredLetos avatar
Gruppen är nu skapad så ni som är intresserade av att gå med, säg bara till så skickar jag PM till er. Observera att gruppen är endast för personer som har tänkt gå på förhandlingarna. Det är inget krav på att du måste ha ditt riktiga namn på Facebook. Dock så kommer jag kolla om du har visat något intresse på något sätt i den här tråden över att närvara vid förhandlingarna. Detta så att obehöriga inte ska kunna ta del av eventuell information som delas inom gruppen.
Citera
2017-04-29, 12:19
Moderator
blomvattnares avatar
Det tar onödig plats i tråden att posta inlägg av typen "kan du PM.a mig". Ett bättre alternativ är att helt enkelt skicka PM till den man vill kommunicera med.

/Mod
Citera
2017-04-29, 19:23
Medlem
Kriminellt, fegt, slödder. Hoppas hon åker dit så det sjunger om det.
Citera
2017-04-29, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Gruppen är nu skapad så ni som är intresserade av att gå med, säg bara till så skickar jag PM till er. Observera att gruppen är endast för personer som har tänkt gå på förhandlingarna. Det är inget krav på att du måste ha ditt riktiga namn på Facebook. Dock så kommer jag kolla om du har visat något intresse på något sätt i den här tråden över att närvara vid förhandlingarna. Detta så att obehöriga inte ska kunna ta del av eventuell information som delas inom gruppen.

Kommer vi som inte deltar att kunna följa er live någonstans? Antingen genom ljudupptagning eller live Twitter-session?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in