2016-05-27, 08:42
Medlem
Cambijaos avatar
Jag värderar alltid ligan högre än CL. Det är den största värdemätaren i mina ögon och alltid roligast att vinna. Så det är såklart tråkigt att Ronaldo ser ner på dem så mycket.
Citera
2016-05-27, 13:16
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Gud vilket tråkigt ämne. Klart Ronaldo måste försvara sitt lag, och Barcelona måste göra desamma.

Men för byta ämne lite. Vad tror ni Madrid måste göra för att vinna ligan och vara det bättre laget än Barcelona? Är det ens möjligt i era ögon sålänge Messi&Co spelar?

Jag hade bara byggt för framtiden och långt tills Messi, Iniesta och Busqets slutar och då se till att man har ett bättre lag. Om det går.

Tror alltid Real kommer bara sämre sålänge dom spelarna spelar i Barca iallafall.
Citera
2016-05-27, 13:37
Medlem
Prio4s avatar
Typiskt Ronaldo-uttalande, sånt som får en att inte gilla honom. Tror att han innerst inne att han hellre tar ligan och cupen alla dagar i veckan. De åtta senaste säsongerna har Barca kommit före Real i ligan hela sju gånger. Det säger ändå något om vem som dominerar Spanien.
Citera
2016-05-27, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Han verkar låtsas om som att han inte blivit upptäckt & väntar på att spelet ska sättas igång. Det framgår inte vilken väg in på planen han tog, men det hade varit intressant om han lyckats undvika upptäckt något längre tid så att spelet satts igång. Kanske om han haft mer slimmad fysik & strukit runt i utkanten av straffområdet istället.

EDIT: Hade kanske funkat bättre i rugby där man är fler spelare & man kan smyga in i klungan när alla står med huvudet nedåt.

Det hade också funkat bättre där med den kaggen han har och en klunghjälm på det.
Citera
2016-05-27, 14:50
Medlem
NirvanAs avatar
Busquets förlänger också till 2021, option med 2 år till.. .200M utköpsklausul... Neymar up next
Citera
2016-05-28, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Busquets förlänger också till 2021, option med 2 år till.. .200M utköpsklausul... Neymar up next

Härligt med Busquets, får ofta inte den cred han förtjänar.

Neymar skriver väl självklart på, tror han stannar under en lång tid framöver i Barcelona.
Citera
2016-05-28, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SHH88
Härligt med Busquets, får ofta inte den cred han förtjänar.

Neymar skriver väl självklart på, tror han stannar under en lång tid framöver i Barcelona.

Individuellt så tycker jag att han är en riktig medelmåtta, men han spelar efter sin egen förmåga och gör det perfekt, är den bästa defensiva innermittfältaren i världen, trots hans brister.

Doc så vet jag inte om han är så underskattad som folk ger ett sken utav, inför varje match i princip så lyfts han fram med ordet att han är underskattad men otroligt nyttig och viktig för barca.
Citera
2016-05-28, 17:15
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Individuellt så tycker jag att han är en riktig medelmåtta, men han spelar efter sin egen förmåga och gör det perfekt, är den bästa defensiva innermittfältaren i världen, trots hans brister.

Doc så vet jag inte om han är så underskattad som folk ger ett sken utav, inför varje match i princip så lyfts han fram med ordet att han är underskattad men otroligt nyttig och viktig för barca.

Hmm vet inte hur jag ska tolka ditt inlägg, menar du att hans passningar och blick för spelet är medelmåttigt? Det är ju högsta världsklass, han ser saker hända långt innan de faktiskt händer och lägger riktigt tunga passningar hela tiden... ?

Sen kan jag tycka att hans fysik är undermålig för positionen han spelar, hans snabbhet är undermålig, men han kompenserar allt detta med tidigare nämna egenskaper.
Citera
2016-05-28, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Hmm vet inte hur jag ska tolka ditt inlägg, menar du att hans passningar och blick för spelet är medelmåttigt? Det är ju högsta världsklass, han ser saker hända långt innan de faktiskt händer och lägger riktigt tunga passningar hela tiden... ?

Nej, menade att hans förmågor överlag är det, inte alla förmågor.
Passningarna och bollvinnandet är han ju bra på och det som indirekt hör till som speluppfattning och spelförståelse; en grej jag kunde nämnt som kanske inte är lika förknippad med de två jag sa är ju hans spel utan boll, att han alltid visar sig för sina medspelare.
Citera
2016-05-28, 18:25
Medlem
Zog Ruless avatar
Att kalla Busquets för medelmåttig visar på stora kunskapsbrister inom den här sporten. En av de viktigaste pjäserna för Barça men även spanska landslaget.
Citera
2016-05-28, 18:50
Medlem
Busquets är riktigt nyttig för Barca, Visst han är slö & inte den mest tekniska i laget men han är oerhört viktig i defensiven, hur han läser spelet & vinner boll.

Angående Neymar, många tycker att han oftast inte spelar för att vinna utan istället för att underhålla. Vad tycker ni?
Citera
2016-05-28, 18:56
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SHH88
Busquets är riktigt nyttig för Barca, Visst han är slö & inte den mest tekniska i laget men han är oerhört viktig i defensiven, hur han läser spelet & vinner boll.

Angående Neymar, många tycker att han oftast inte spelar för att vinna utan istället för att underhålla. Vad tycker ni?

Jag tror Neymar spelar för att vinna eftersom det är det som hans yrke består av (och vad som gör att han får lön) och han värderas efter titlar (och i viss mån av mål-assist).

Sen är han lite omogen och inte sällan börjar "showa" och försöka förnedra motståndaren när laget leder med bekväma siffror mot slutet av matchen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in