2016-05-28, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jag tror Neymar spelar för att vinna eftersom det är det som hans yrke består av (och vad som gör att han får lön) och han värderas efter titlar (och i viss mån av mål-assist).

Sen är han lite omogen och inte sällan börjar "showa" och försöka förnedra motståndaren när laget leder med bekväma siffror mot slutet av matchen.

Tror givetvis med att han vill vinna, vem vill inte det?

Ja, visst kan de bli lite överdrivet ibland, men vart går gränsen när man inte ''får'' showa? När börjar det bli förnedrande egentligen? & är det en oskriven regel som spelare att inte showa när man inte behöver?
Citera
2016-05-28, 19:14
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SHH88

Ja, visst kan de bli lite överdrivet ibland, men vart går gränsen när man inte ''får'' showa? När börjar det bli förnedrande egentligen? & är det en oskriven regel som spelare att inte showa när man inte behöver?
När man äntrar Europas landområde... det är okej i Brasilien och Sydamerika men det är en annan kultur bland oss Européer där man inte ska förödmjuka ett lag mer än nödvändigt.
Citera
2016-05-28, 19:30
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
När man äntrar Europas landområde... det är okej i Brasilien och Sydamerika men det är en annan kultur bland oss Européer där man inte ska förödmjuka ett lag mer än nödvändigt.

Man ska väl inte förnedra motståndaren över huvud taget. Tycker att det blir lite löjligt ibland när motståndare tar år sig och attackerar spelare som bjuder på något extra. Snarare de som behöver växa upp lite och inte ta saker personligt.
Citera
2016-05-29, 13:12
Medlem
Skranks avatar
Samspelet mellan Torres, Griezmann och resten av laget verkade inte fungera överhuvudtaget igår. Så många bollar som förlorades på mitten efter missförstånd och misstag av de båda anfallarna. Överlag kom inte Atlético riktigt upp i nivå men mycket av det tror jag berodde på att Real gjorde första målet vilket alltid är en obekväm situation, men speciellt för Atlético då de inte är bekväma med att tvingas jaga.

Gabi och Carrasco bäst på planen för Atlético. Casemiro, Bale och Ramos bäst för Real Madrid. Hela laget känns så extremt mycket säkrare när man spelar med Casemiro emellan Kroos och Modric.

Att förlora två Champions League finaler mot sina värsta rivaler är ju ett fruktansvärt grymt öde. Men Atlético har fortfarande ett ungt lag. Om bara Simeone stannar så kan jag se Atlético vara med och utmana om Champions League för flera år framöver. Bayern förlorade ju två finaler på tre år men kom tillbaka och vann den på tredje försöket. Skulle verkligen unna Atlético ett liknande scenario.
Citera
2016-05-29, 14:08
Medlem
Cambijaos avatar
Tycker det var lite ödets ironi att planens bästa spelare missade straffen. Juanfran var totalt dominant igår och jag trodde verkligen han skulle vara liemannen.
Citera
2016-05-29, 14:57
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Tycker det var lite ödets ironi att planens bästa spelare missade straffen. Juanfran var totalt dominant igår och jag trodde verkligen han skulle vara liemannen.

Alltid någon som måste bränna sin straff, jobbigt läge att behöva kliva fram.

Grattis till CL-titeln.
Citera
2016-05-29, 15:18
Medlem
NirvanAs avatar
Vem ligger bäst till i Ballon do'r racet just nu tror ni? Borde stå mellan Messi, Suarez och Ronaldo?

Visst är kommande Ballon do'r för kalenderåret 2016, alltså det spelarna presterat sen 1 januari 2016?

Messi bästa spelaren + Liga+Cup

Suarez european golden shoe och pinchichi + liga+cup

Ronaldo, flesta mål i CL + CL-titel (dock en massa mål mot dåliga lag som malmö osv, plus väldigt osynlig i finalen)

Messi kan stärka oddsen i Copa America.. Suarez kanske inte kan delta pga skada... Ronaldo kan stärka oddsen i EM
Citera
2016-05-29, 15:28
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrank
Samspelet mellan Torres, Griezmann och resten av laget verkade inte fungera överhuvudtaget igår. Så många bollar som förlorades på mitten efter missförstånd och misstag av de båda anfallarna. Överlag kom inte Atlético riktigt upp i nivå men mycket av det tror jag berodde på att Real gjorde första målet vilket alltid är en obekväm situation, men speciellt för Atlético då de inte är bekväma med att tvingas jaga.

Gabi och Carrasco bäst på planen för Atlético. Casemiro, Bale och Ramos bäst för Real Madrid. Hela laget känns så extremt mycket säkrare när man spelar med Casemiro emellan Kroos och Modric.

Att förlora två Champions League finaler mot sina värsta rivaler är ju ett fruktansvärt grymt öde. Men Atlético har fortfarande ett ungt lag. Om bara Simeone stannar så kan jag se Atlético vara med och utmana om Champions League för flera år framöver. Bayern förlorade ju två finaler på tre år men kom tillbaka och vann den på tredje försöket. Skulle verkligen unna Atlético ett liknande scenario.

Torres var så otroligt dålig igår. Jag själv hade spelat bättre. Gjorde han ens något av värde förutom att bli fälld av Pepe och fixa straff?

https://twitter.com/BarcaLens/status/736645985569476608?ref_src=twsrc%5Etfw
Citera
2016-05-29, 19:03
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Individuellt så tycker jag att han är en riktig medelmåtta, men han spelar efter sin egen förmåga och gör det perfekt, är den bästa defensiva innermittfältaren i världen, trots hans brister.

Doc så vet jag inte om han är så underskattad som folk ger ett sken utav, inför varje match i princip så lyfts han fram med ordet att han är underskattad men otroligt nyttig och viktig för barca.

Det beror väl på att han har profilerat sig ganska starkt som en spelare som har massa fula tricks för sig. Guardiola var på sin tid en spelare med liknande spelstil men han hade mycket gott rykte. Därför fanns inget behov av att lyfta fram honom som underskattad eftersom han var högt skattad.

Generellt sett brukar ju de som har rykte om sig att spela fult antingen vara råa backar, skrupelfria mittfältskrigare eller luriga forwards med fula tricks. Busquets historia som bov är inte direkt förknippat med hans spelstil & blir därför mer framträdande.

Citat:
Ursprungligen postat av SHH88

Undrar hur folk ser på det omvända. Att man showar när man ligger under stort & matchen redan är körd. För då borde det ju vara på sin plats att försöka kompensera det dåliga resultatet med lite sköna läckerheter för publiken. Men det ses kanske som nonchalant & oproffsigt då?
Citera
2016-05-29, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Undrar hur folk ser på det omvända. Att man showar när man ligger under stort & matchen redan är körd. För då borde det ju vara på sin plats att försöka kompensera det dåliga resultatet med lite sköna läckerheter för publiken. Men det ses kanske som nonchalant & oproffsigt då?

Jaadu, tveksamt som publik att man uppskattar det på samma sett när man ligger under (?). Men vad vet jag..
Citera
2016-05-29, 20:39
Medlem
Citat:
Vem ligger bäst till i Ballon do'r racet just nu tror ni? Borde stå mellan Messi, Suarez och Ronaldo?

Visst är kommande Ballon do'r för kalenderåret 2016, alltså det spelarna presterat sen 1 januari 2016?

Messi bästa spelaren + Liga+Cup

Suarez european golden shoe och pinchichi + liga+cup

Ronaldo, flesta mål i CL + CL-titel (dock en massa mål mot dåliga lag som malmö osv, plus väldigt osynlig i finalen)

Messi kan stärka oddsen i Copa America.. Suarez kanske inte kan delta pga skada... Ronaldo kan stärka oddsen i EM

Tror att Messi ligger först just nu, 2a Ronaldo & 3a Suarez.
Messi & Ronaldo lever lite på gamla meriter med förstås därav tror jag Suarez säker 3a.

Neymar har inte varit lika bra nu i vår/sommar så han är nog utesluten.

Ska bli väldigt intressant att följa dessa i både EM & Copa America!
Citera
2016-05-29, 22:09
Medlem
NirvanAs avatar
Alaves klart för Primeran nu, leganes eller gimnastic tar andra direktplatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in