2016-05-26, 10:44
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Twitter-cornu:

"Hattråd"? Inte "förtalstråd", "skitsnacket" eller "smörjan". Utan "hattråd". D.v.s. ordet "hat" vilket används av gräddsimmarna på de politiskt korrekta allfarvägarna. Ett slags ställningstagande av Wilderäng. Eller lojalitetsförklaring mot hans politiskt korrekta kunder. Äckligt.

Wilderäng vet naturligtvis mycket väl vad flashback är. Han läser här och inte bara om sig själv. Förmodligen skriver han här. Kanske "hatar" han. D.v.s. uttalar sig negativt om andra människors karaktär.

Han sköt sig i foten med den beskrivningen. Hans twitterföljare klickar småskrattande upp vad de tror är en s.k. "hattråd" fylld av bittra och avundsjuka "untermench" men möts istället av ganska tama inlägg från läsare som i flera fall uppskattar bloggen som sådan men finner honom som person vara i bästa fall knepig, i värsta fall frånstötande. Den rövslickande delen av hans twitterfans sätts i kognitiv dissonans, resten konstaterar att det nog ligger en hel del i vad som lyfts här.

Lars barnslighet är hans egna värsta fiende.
Citera
2016-05-26, 14:02
Medlem
godhetsapostelns avatar
Ja, för jag hatar ju honom när jag skriver att killen har klart drag av autism (alla artiklar om varför inte alla andra gör samma livsval som han själv och flyttar till marks kommun t.ex.).
För jag hatar ju verkligen alla som har drag av autism. Jag är antagligen nazist också och vill igentligen gasa lilla lars.
Citera
2016-05-26, 14:07
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Fast nu har inte exporten peakat och priset kan inte sjunka på en bristmarknad, så du och Wilderäng har fel. Så fort brist uppstår stiger priset så ny produktion tillkommer osv.
När ny produktion inte kan tillkomma så fortsätter priset stiga, det gör alternativ alt mer attraktiva och konkurrenskraftiga.
Sverige tittar redan på elmotorvägar mm och uran och vattenkraft har vi så det räcker.

Wilderäng har haft tokfel i 7-8 år.
Så för att bubblan fortsatt växa och inte spruckit annu så har vi inte en bubbla? Tvärtemot vad t.ex. vår förre finansminister säger.
Korrekt svenska är : "Lars Wilderäng har inte fått rätt hittills"
"priset kan inte sjunka på en bristmarknad" ....hörru åsnan....borde du inte diskutera på något mer ytligt forum?
Citera
2016-05-26, 16:07
Medlem
Drozds avatar
Wilderäng verkar betrakta sig själv som någon slags modig sanningssägare och visionär visselblåsare. Samtidigt är alla hans käpphästar (SD-hat, peak oil, bostadsbubbla, Putin diktator osv.) så main stream i media som det bara går. Är denna maniska besatthet att år ut och år in sparka in vidöppna dörrar något slags symptom på hans autism? Kanske Don Quixote vore ett mer passande namn på bloggen?

Vore f.ö. intressant att höra vad Wilderäng i egenskap av slöseriombudsman har att säga om det svarta hålet (massinvandringen) som suger i sig hundratals miljarder årligen ur det offentliga ymnighetshornet. Är detta månne ett område där principen om effektiv allokering av ändliga resurser inte gäller?
Citera
2016-05-26, 17:20
Medlem
Hur mycket pengar får han av Skattebetalarnas förening för att agera som Slöseriombudsman?
https://www.facebook.com/sloseriombudsmannen/videos/1097341283637726/
Citera
2016-05-26, 17:29
Medlem
Lars Olofsson skriver på Twitter att tråden är särskilt underhållande för honom som sitter på facit. Det är ett intressant uttalande. Mig veterligen är ju kritiken som framförs mot honom här i tråden inte avhängig av något "facit" annat än vad gäller påståendet om separationen från frugan samt de på hans blogg rapporterade knullresorna till Oslo. Skall hans uttalande om "sitter på facit" tolkas som ett avståndstagande från att han dumpat frun och att han numera knullar en mycket yngre kvinna i Oslo?
Citera
2016-05-26, 18:34
Medlem
1001PSs avatar
Följer hans blog, ämnena är roliga och vinklingarna också ibland.

Men det är mycket repetitivt och han har ju rådgivit folk fel i snart ett decennium om bopriserna.
Förvisso har det skett gratis, och till viss del har han säkert rätt. En dag får han säkert rätt, kul för honom om det händer.

Hans böcker...spännande ämnen, men han är en rätt usel skrivare vars personbeskrivningar suger.
Rymdgrejen...kul, men nej.

Han älskar att trigga SD-folk, och verkar tror att alla som röstar på SD också älskar Ryssland.
En rejäl mina.
Citera
2016-05-26, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Lars Olofsson skriver på Twitter att tråden är särskilt underhållande för honom som sitter på facit. Det är ett intressant uttalande. Mig veterligen är ju kritiken som framförs mot honom här i tråden inte avhängig av något "facit" annat än vad gäller påståendet om separationen från frugan samt de på hans blogg rapporterade knullresorna till Oslo. Skall hans uttalande om "sitter på facit" tolkas som ett avståndstagande från att han dumpat frun och att han numera knullar en mycket yngre kvinna i Oslo?

Jaså, han har erkänt att han knullar nån brud i Oslo? Där ser man. Då är jag beredd att säga att jag till 99,9% litar på PM:et jag fick. Tänker inte hänga ut henne här dock. Kan ge hennes initialer så kanske Wilderäng inte anklagar mig för att trolla
LP
Citera
2016-05-26, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Han verkar vara en miljöpartistisk sverigedemokrat med vissa moderata inslag.

Låter faktiskt vettigt jämfört med etablerade babbelmajor i riksdagen om du frågar mig.
Citera
2016-05-26, 20:45
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Hans böcker däremot är klart läsvärda. Midvintermörker och dess uppföljare är ingen stor litteratur, men ett välskrivet inlägg i försvarsdebatten. Sci-fi-trilogin verkade lovande i början men kantrade helt. Icke desto mindre ett intressant tankeexperiment i survivalism.

Böckerna är framförallt läsvärda på grund av ämnesvalen, som är ovanliga i svensk litteratur. Stilistiskt så får de Dan Brown att framstå som en gudabenådad ordsmed.
Citera
2016-05-26, 20:56
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Så för att bubblan fortsatt växa och inte spruckit annu så har vi inte en bubbla? Tvärtemot vad t.ex. vår förre finansminister säger.
Korrekt svenska är : "Lars Wilderäng har inte fått rätt hittills"
"priset kan inte sjunka på en bristmarknad" ....hörru åsnan....borde du inte diskutera på något mer ytligt forum?
Du har lite otur när du tänker uppenbarligen, olja är en konsumtionsvara som förbränns inom några månader till något år. Fastigheter står i årtionden till hundratals år.
Förstår du inte skillnaden är du bortom räddning.
Om oljan inte räckte till skulle priset skjuta i höjden tills konsumtionen av olja skulle sjunka så ett jämviktsläge uppstod.
Enligt Wilderäng skulle USA's importberoende vara ett av skälen till peak oil, det som skedde var att fracking på mindre än ett årtionden gjorde USA till exportör.

PS. Ser du många tältläger av svenskar som inte har tak över huvudet ds.
Citera
2016-05-26, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HansVonPerkele
Låter faktiskt vettigt jämfört med etablerade babbelmajor i riksdagen om du frågar mig.

... men han har långt kvar till verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in