Flashback bygger pepparkakshus!
2016-10-16, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Nu håller han på och reser jorden runt för "research" inför sin nästa bok. Grönland, Georgien mm. Snacka om slöseri med pengar och resurser. Gubben kan ju inte skriva och det största problemet med hans miljöbeskrivningar, eller avsaknad därav, är knappast bristen på autencitet utan snarare bristen på stilistisk förmåga.

Nu har väl i och för sig böckerna sålt jävligt bra och flera har väl legat på olika topplistor över mest sålda....
Citera
2016-10-16, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luftvatten
Men herregud. Tror du på fullaste allvar att han skulle köpa en Mensa-pin utan att vara medlem? Det skulle ju uppdagas direkt.

Du som verkar vara initierad i ordensväsendet;
hur står sig en Mensa pin gentemot Vasatrissan?
Citera
2016-10-16, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Nu har väl i och för sig böckerna sålt jävligt bra och flera har väl legat på olika topplistor över mest sålda....

Menar du att det finns ett samband mellan litterär kvalitet, stilistisk förmåga och placeringar på topplistor? Själv ser jag dock inget sådant samband. Och när jag läser Wilderängs alster ser jag bara skräp. Ren skit. Gubben kan inte skriva.
Citera
2016-10-16, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Menar du att det finns ett samband mellan litterär kvalitet, stilistisk förmåga och placeringar på topplistor? Själv ser jag dock inget sådant samband. Och när jag läser Wilderängs alster ser jag bara skräp. Ren skit. Gubben kan inte skriva.

"Litterär kvalitet" är ju bara godtyckligt åsiktsbajsande på kultursidorna, svenska akademin och diverse proffstyckare.

Låt läsarna avgöra.
Citera
2016-10-16, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
"Litterär kvalitet" är ju bara godtyckligt åsiktsbajsande på kultursidorna, svenska akademin och diverse proffstyckare.

Låt läsarna avgöra.

Så skriver bara en obildad pajas. Självklart är det skillnad i kvalitet mellan t ex Stig Larsson och Lars Wilderäng. Wilderäng säljer fler böcker, Larsson är ett geni. Om din huvudsakliga litterära konsumtion utgörs av kiosklitteratur bör du överhuvudtaget inte uttala dig i denna fråga.
Citera
2016-10-16, 20:02
Medlem
IdiAminsKusins avatar
Citat:
Jag fattar mer än dig iaf. Kan med 99% säkerhet säga att det där inte är den riktige LW.

Han skrev i tråden att han skulle ha mensa-pin på nästa porträttbild, och sedär, på nästa porträttbild har han en mensa-pin. Det räcker för att övertyga mig om att det är han som skrev.
Citera
2016-10-17, 13:55
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ok. Svara på var du fått informationen ifrån om du inte vill skämma ut dig fullständigt. Tills du uppvisat bevis kommer jag naturligtvis att utgå från att pinnet är äkta och att LW är medlem. Och att du är en patetisk jävla loser.
Wilderängs mensapinn hjälper inte upp hans skitanalyser eller hans förutsägelser om peak oil eller bostadskrasch.
Båda borde ha inträffat för åratal sedan enligt Wilderäng. Peak oil redan för 7-8 år sedan.
Spännande hur en resurs som stadigt minskar även kan sjunka i pris, mensaklass på den logiska motsägelsen.
Gällande bostadskraschen så skulle även den inträffa för flera år sedan, ännu inte en skymt av någon krasch, även om jag också tror att den kommer.
Till skillnad från Mensaiten så trodde jag inte självsäkert att den skulle inträffa redan för 4-5 år sedan.

Wilderäng är och förblir en pajas.
Citera
2016-10-17, 20:51
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
[/b]

Må så vara men jag hoppas att du håller med om att han med 99,999 sannolikhet faktiskt är medlem i Mensa?
Inte en susning och inget jag bryr mig om.
Hans blogg är lika kass oavsett.
Citera
2016-10-21, 08:15
Bannlyst
Börjar få viss respekt för Wilderäng faktiskt. Nedan skriver han att IS-hemvändare bör fängslas och utvisas:
http://cornucopia.cornubot.se/2016/10/lat-kriminalvarden-ordna-bostad-och.html
Givetvis vet jag om att han hatar SD men detta tyder ju åtminstone på att hatet kan vara genuint och inte en del av en agenda.
Citera
2016-11-10, 00:21
Medlem
Han hade fel angående valet i usa. Han lyckades även avfärda och schasa iväg flertalet läsare som hade invändningar mot Lars beskrivning om valet och usa:s framtid.

Väldigt otrevlig är han.
Citera
2016-11-10, 17:08
Medlem
Lite kul att han nu pekar ut Göran Persson som betald av Putin för att sprida defaitistiska åsikter. Foliehatt på. Mår han verkligen bra?
Citera
2016-11-10, 18:06
Medlem
LW verkar vara mera debattglad än påläst.
http://www.ja.se/artikel/52152/fnys-inte-at-den-enskilda-firman.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in