2016-05-21, 21:12
Medlem
Prodelins avatar
Många latmaskar i denna tråd och inte så många som kör bil.
Citera
2016-05-21, 21:19
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Det finns rätt många som anser att bilen är ett redskap, alltså något som utför mina befallningar och i övrigt inte besvärar mig.
Jag vill inte köra aktivt, jag vill komma fram helskinnad och bekvämt.
Citera
2016-05-21, 21:36
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveluda
Kommer att fortsätta köra manuell så länge jag har gamla bilar utan garanti. Körde förr en 940 med aut =underbart. Vill jag ha en dsg? Aldrig i helvete. Tillbaka till manuell med andra ord.
Alla nya automatlådor är inte av DSG typ.
Citera
2016-05-21, 22:34
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Alla nya automatlådor är inte av DSG typ.
Men fortfarande är det faktiskt så att automatlådor generellt sett håller sämre och är betydligt dyrare att reparera än manuella lådor.
Jag har antagligen påpekat det faktumet innan i tråden med, jag är inte negativ till automater, absolut inte, men man ska inte vara blind för nackdelarna med dem. En gammal bil med automat är dyrare och mindre pålitlig i drift än en manuell.
Citera
2016-05-21, 23:03
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Jävligt lat här. Är du sugen på att köpa ett sett lagom inkörda tvättstenar samt en inmutad plats i Stångån?
Jag var så jävla lat att jag drog till Elon o köpte mig en tvättmaskin förra veckan. Valde dem för att jag slapp installera själv.
Citera
2016-05-22, 08:48
Medlem
eternas avatar
Jag har inte orkat kolla alla svar men RÄTT svar ska va att automatväxellådan är den enda man kan köra med om man vill ha autonoma tillbehör såsom styrassist adaptiv farthållare och automatisk kö-körning där bilen bromsar och accelererar mot framförvarande bil etc
Citera
2016-05-22, 11:24
Medlem
Provocative2.0s avatar
Lite offtopic kanske.
Men tråden fyller snart tre år.
Under dessa år har marknaden för automatbilar exploderat.

Jag köpte min första automat 2010. Mest för att mitt totalmotstånd mot dem börjat vackla o jag ville bilda mig en egen uppfattning.
Men en sak som skulle vara intressant är om de som var totalmotståndare när tråden skapades har bytt till automat? Tre år är ändå den normala tiden att äga bil o vissa har kanske tänkt om.
Citera
2016-05-22, 11:25
Medlem
Sikkans avatar
Det lustiga är att nu börjar man nästan bli ifrågasatt när man har en kombi som är manuellt växlad.. :P
Citera
2016-05-22, 11:45
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
Det lustiga är att nu börjar man nästan bli ifrågasatt när man har en kombi som är manuellt växlad.. :P

Handlarna har tydligen problem med att bli av med bilar utan automat. Manuella är svårsålda som f-n.
Citera
2016-05-24, 18:24
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Lite offtopic kanske.
Men tråden fyller snart tre år.

Men en sak som skulle vara intressant är om de som var totalmotståndare när tråden skapades har bytt till automat? Tre år är ändå den normala tiden att äga bil o vissa har kanske tänkt om.
Tänkt om ?

Inte en chans, kommer aldrig att äga en automatväxlad bil.
Om jag inte blir handikappad.
Citera
2016-05-24, 18:33
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Tänkt om ?

Inte en chans, kommer aldrig att äga en automatväxlad bil.
Om jag inte blir handikappad.
Nu är inte du, de utan den.
Så ditt handikapp är storhetsvansinne.
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Handlarna har tydligen problem med att bli av med bilar utan automat. Manuella är svårsålda som f-n.
Det där märkte jag av redan för ett par år sedan. Reserverade en Saab med automat som såldes 25 mil bort. När jag kom dit stod tre familjer o trampade för att jag skulle bestämma mig. Pruta var rätt kört.
Samma sak nu när jag letade bil i höstas innan jag fick loss pengarna. De bilar jag bevakade rök väldigt fort vilket jag är glad över nu då min inte ens kommit ut på anonns när jag slog till.
Citera
2016-05-24, 20:16
Medlem
Inviciouss avatar
Jag vill ha en automatväxlad bil, men på något sätt är jag alltid så jävla paranoid att växellådan efter bara ett par år ger upp, jämfört med min manuella 17 år gamla Volvo som har en oerhört skön växellåda och fungerar utmärkt efter 30.000 mil.

Hur lång livsstid har en automatlåda egentligen sett till en manuell låda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in