2016-05-24, 16:09
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
För att Alm kanske vill fortsätta karriären som tränare? Den här rivaliteten det snackas om är ju bara skitsnack. Som tränare spelar det ingen roll. Det är massvis med tränare som har gått mellan rivaler.
Alm som hos gemene bajare går under titeln Horan är persona non grata i Bajen!
Citera
2016-05-24, 16:30
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Falsk dikotomi, det är bättre att ligga i botten i Allsvenskan men det betyder inte att man har en sportslig framgång. Feldgrau förklarade våra publiksiffror ifjol med sportslig medgång, trots runt 10(-ish) raka matcher utan vinst. För mig kan det aldrig vara en sportslig framgång om man inte vinner fotbollsmatcher, en ståndpunkt som flera stycken argumenterade för ifjol. Det bet dock aldrig och därför vill jag gärna fortsätta att peka på hur fåniga hans påståenden ifjol var.

Vi är riktigt jävla dåliga och har bara enstaka vinster i en lååång rad oavgjorda och förluster. Det är en riktigt tung period rent sportsligt men trots det hoppas jag vi kan dubbla Göteborgs gårdagssiffra mot Gefle på söndag. Bara leksingar och japaner såklart.
Efter fem år i superettan är det medgång om ni så skulle va i Falkenbergs sits oavsett om du vill det eller inte. Alltså är han mer långsiktig i sin analys och det är ett under hur du och ett fåtal andra bajare inte förstår det.

-

AIK + SvFF= Sant. Eller hur var det nu ni brukar skriva? Otroligt jävla löjligt agerande från förbundets sida.
Citera
2016-05-24, 16:33
Medlem
MrSkargards avatar
http://fogis.se/arkiv/tavling/besvarsnamnden/beslut-i-besvarsnamnden-den-24-maj-2016/

Frank Andersson gick alltså ut dagen efter "skandalmatchen" och sa sig ha förståelse för Sanas agerande. En kort tid senare försöker han få Sana bestraffad för exakt samma agerande. Vill sosse-Frank framstå som en pajas eller är han helt enkelt efterbliven?
Citera
2016-05-24, 16:56
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Efter fem år i superettan är det medgång om ni så skulle va i Falkenbergs sits oavsett om du vill det eller inte. Alltså är han mer långsiktig i sin analys och det är ett under hur du och ett fåtal andra bajare inte förstår det.

-

Om jag är mer långsiktig i min analys så gör vi just nu en ganska normal säsong, allsvensk jojo som vi är historiskt. Ungefär som att ni skulle sluta femma. På vilket sätt är det en sportslig framgång?

Vi ligger längre ned i tabellen än i maratontabellen. Vi har ligans sjätte dyraste trupp och Nordens överlägset högsta publiksiffror. Vi har inte vunnit på 7 matcher, gjorde igår första målet på Gbg sen 2007 (enda avslutet på mål?) och blir bara sämre för varje match som går. På vilket sätt är det en sportslig framgång?

Blir fånigt provocerad av att proffstyckare ska förklara för en att det ju faktiskt går finemang för ditt lag, samtidigt som man vill stänka syra i ansiktet på sig själv efter ännu en tröstlös torsk mot ett lag utan supportrar och halva lönebudgeten.

Men ja, vi blir inte våldtagna av Äckelholm längre. Vilken framgångssaga..
Citera
2016-05-24, 17:01
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
http://fogis.se/arkiv/tavling/besvarsnamnden/beslut-i-besvarsnamnden-den-24-maj-2016/

Frank Andersson gick alltså ut dagen efter "skandalmatchen" och sa sig ha förståelse för Sanas agerande. En kort tid senare försöker han få Sana bestraffad för exakt samma agerande. Vill sosse-Frank framstå som en pajas eller är han helt enkelt efterbliven?

Var det finans-gubben som rya om att det var skandal att de blev bestraffade. Pengar är ju makt så han ligger kanske bakom överklagandet?
Citera
2016-05-24, 17:10
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Om jag är mer långsiktig i min analys så gör vi just nu en ganska normal säsong, allsvensk jojo som vi är historiskt. Ungefär som att ni skulle sluta femma. På vilket sätt är det en sportslig framgång?
Ska inte tala för feldgrau men räkningen börja väl nu när ni kom upp i allsvenskan och drog mer publik? Så har jag tolkat debatten. Då är detta framgång, så enkelt är det med det.
Citat:
Vi ligger längre ned i tabellen än i maratontabellen. Vi har ligans sjätte dyraste trupp och Nordens överlägset högsta publiksiffror. Vi har inte vunnit på 7 matcher, gjorde igår första målet på Gbg sen 2007 (enda avslutet på mål?) och blir bara sämre för varje match som går. På vilket sätt är det en sportslig framgång?
Ni stormar inte planen efter att ha klarat er kvar i superettan, exempelvis. Har du glömt bort hur djupt nere i skiten ni har varit?
Citat:
Blir fånigt provocerad av att proffstyckare ska förklara för en att det ju faktiskt går finemang för ditt lag, samtidigt som man vill stänka syra i ansiktet på sig själv efter ännu en tröstlös torsk mot ett lag utan supportrar och halva lönebudgeten.

Men ja, vi blir inte våldtagna av Äckelholm längre. Vilken framgångssaga..
Är du ovanligt korkad eller rentav efterbliven? För bara nå fåtal år sedan var allsvenskan en avlägsen dröm samtidigt som lag man knappt hör talas om kör över er och nu är ni i allsvenskan, slagpåse eller ej spelar ingen roll. Då. Är. Det. Framgång.

Vem är det som har skrivit att det går finemang för Hammarby?
Citera
2016-05-24, 17:19
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Truppen är uppbyggd efter devisen att Jingblad hämtar in spelare från restlagret som han tidigare haft i HBK och Snoka. Plus Nannes KFF favoriter. Krydda med några brasilianer.

Men islänningarna och norrmännen är ju rätt bra.

Och vår kapten och legend är tredje val på sin position.

Good times.

Att Jingblad inte kan bygga en fungerande trupp är jag helt med på. Men om nu Nanne verkligen vill spela sin snabba fotboll, han har väl pratat om att spela likt lagen i Tyskland med mycket maxlöpningar osv? Varför väljer man då att plocka in de spelare man gjort? Khalili har väl aldrig satt hård press i hela sin karriär, han blir ju i princip skadad så fort han tar en maxlöpning. Sen är väl både Persson och Haglund för statiska för att spela på det sättet. Tycker inte värvningarna som gjorts motsvarar sättet Bajen förväntas spela på.
Citera
2016-05-24, 18:57
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shanklygates
Att Jingblad inte kan bygga en fungerande trupp är jag helt med på. Men om nu Nanne verkligen vill spela sin snabba fotboll, han har väl pratat om att spela likt lagen i Tyskland med mycket maxlöpningar osv? Varför väljer man då att plocka in de spelare man gjort? Khalili har väl aldrig satt hård press i hela sin karriär, han blir ju i princip skadad så fort han tar en maxlöpning. Sen är väl både Persson och Haglund för statiska för att spela på det sättet. Tycker inte värvningarna som gjorts motsvarar sättet Bajen förväntas spela på.
Ett av världens största mysterier varför vi tecknar ett långt kontrakt med Khalili. Jingblad kanske fick en dusör av hans agent?

Och jag håller med om att vår trupp inte motsvarar Nannes teorier. Men vi ska ju spela framtidens fotboll...men när det ska ske vet ingen. Någon gång i framtiden. Först ska vi kämpa för att klara oss kvar varenda säsong. Om vi klarar oss igen så blir det ju spännande vad som kommer ske.

Jag är ingen vän av att sparka tränare till höger och vänster, Nanne bör få sitta åtminstone till säsongens slut. Åker vi ur däremot...då går han nog självmant.

Men måste säga att jag är avundsjuk på hur väl ni lyckats i Norrköping. Både underhållande och vägvinnande spel. Och gott om egna talanger som slussas in i laget. Ungefär precis det man velat se i Bajen. Och det ryktades ju ett tag att Janne Andersson var på väg till oss. Vem vet hur det sett ut då.
Citera
2016-05-24, 18:59
Medlem
gato12s avatar
Och nu är Zengin ute och recenserar Bajens spel...kanske hade varit bättre om han höll käften och fokuserade på landslaget istället.
Citera
2016-05-24, 19:04
Avslutad
Sjukt att svff ej anmäler Andreas Johanssons filmning samt Sanas Spjutkastning mot läktaren. Säger att domaren ej ser något men det finns ju bild när domaren ej kan missa händelsen... SVFF=Fotbollsmördare Sjuka är att denna anmälning kom ut samma dag som Sanas och Cristiansens hån mot stryptaget. Man kan ju undra om de ligger bakom anmälningen?? Strandbergs sista match är väl MFF hemma??
Citera
2016-05-24, 19:18
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Sjukt att svff ej anmäler Andreas Johanssons filmning samt Sanas Spjutkastning mot läktaren. Säger att domaren ej ser något men det finns ju bild när domaren ej kan missa händelsen... SVFF=Fotbollsmördare Sjuka är att denna anmälning kom ut samma dag som Sanas och Cristiansens hån mot stryptaget. Man kan ju undra om de ligger bakom anmälningen?? Strandbergs sista match är väl MFF hemma??

AIK - MFF 17/7, när går kontraktet ut?
Citera
2016-05-24, 19:18
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91

Ja, anmäler man ett strypgrepp så måste man ju självklart också anmäla en filmning. För det är ju samma sak och fullt jämförbart...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in