Citat:
Ursprungligen postat av
Julinho
Om jag är mer långsiktig i min analys så gör vi just nu en ganska normal säsong, allsvensk jojo som vi är historiskt. Ungefär som att ni skulle sluta femma. På vilket sätt är det en sportslig framgång?
Ska inte tala för feldgrau men räkningen börja väl nu när ni kom upp i allsvenskan och drog mer publik? Så har jag tolkat debatten. Då är detta framgång, så enkelt är det med det.
Citat:
Vi ligger längre ned i tabellen än i maratontabellen. Vi har ligans sjätte dyraste trupp och Nordens överlägset högsta publiksiffror. Vi har inte vunnit på 7 matcher, gjorde igår första målet på Gbg sen 2007 (enda avslutet på mål?) och blir bara sämre för varje match som går. På vilket sätt är det en sportslig framgång?
Ni stormar inte planen efter att ha klarat er kvar i superettan, exempelvis. Har du glömt bort hur djupt nere i skiten ni har varit?
Citat:
Blir fånigt provocerad av att proffstyckare ska förklara för en att det ju faktiskt går finemang för ditt lag, samtidigt som man vill stänka syra i ansiktet på sig själv efter ännu en tröstlös torsk mot ett lag utan supportrar och halva lönebudgeten.
Men ja, vi blir inte våldtagna av Äckelholm längre. Vilken framgångssaga..
Är du ovanligt korkad eller rentav efterbliven? För bara nå fåtal år sedan var allsvenskan en avlägsen dröm samtidigt som lag man knappt hör talas om kör över er och nu är ni i allsvenskan, slagpåse eller ej spelar ingen roll. Då. Är. Det. Framgång.
Vem är det som har skrivit att det går finemang för Hammarby?