2016-05-24, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Örebro kanske är den här säsongens Norrköping. Peking slutade ju 12:a 2014 medan ÖSK slutade 9:a förra säsongen.

Örebro och Sundsvall har varit riktigt bra. Mitt kära Peking försöker så gott man kan men det blir svårt med flera nyckelspelare borta och orutinerad målvakt på det. MFF har jag inte imponerats av, däremot har de en sinnessjuk bredd så spelar egentligen ingen roll om de får skador eller roterar då man vinner lika enkelt ändå. Adu + AC är det bästa mittfältsparet i ligan.

AIK kommer nog tappa en hel del efter att Strandberg försvinner. Avdic har inte imponerat på mig. Går inte heller att förlita sig på att en 16-åring ska bära hela laget i fortsättningen.

Som Peking supporter befarar jag att vi kommer sjunka rätt radikalt i tabellen när Trasten försvinner. Utan tvekan en av våra mest bärande spelare de senaste två säsongerna. En riktigt klass-lirare som gör mycket poäng. Bärkroth är ingenting i jämförelse.
Senast redigerad av Assdefender 2016-05-24 kl. 10:54.
Citera
2016-05-24, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalmarPoeten
Engvall var ju dock väldigt pigg och bra igår, förutom i avslutningslägena... Man kan ju hävda att det är det enda en anfallare är till för, men det är ju tveksamt om det håller.
Han får 3.5/5 menisklar av mig i matchen igår. Lennartssons snack hjälpte tydligen.

Han har inte varit dålig i spelet ute på planen tidigare heller, alltså, han har sett hyfsat pigg ut, och han är på alla sätt en bättre anfallare än de alternativ vi har(visade en del av sina kvalitéer stundtals igår), bortsett från Hysén, men han kan inte göra mål just nu, han måste typ spelas tills han hittar målform, tills det lossnar lite.

Inget ont om tjurnacken Boman, skön karaktär, en Hannes Stiller typ, krigar och stångas, och kan kötta på bra, men Engvall har mycket mer fotboll i sig.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-05-24 kl. 11:36.
Citera
2016-05-24, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Nja klaga inte! Första halvlek var ju mer än godkänd!
Vi borde dock vunnit med mycket större siffror, all respekt för Bajen men ack så dåliga ni var.

Första halvlek igår var Bajen ett dåligt superettan lag. Så jävla värdelösa, jag såg andra halvlek mot MFF, där de var rätt bra, hur i helvete kan det vara så enorm skillnad, vi har ju iofs haft ett liknande bottennapp, mot Östersund, men Hammarby hade ju för fan problem med att komma över mittlinjen de första 25 minuterna igår. Fick de bollen var det panikrensning direkt, de var livrädda.
Citera
2016-05-24, 11:54
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Som Tonyo förtjänstfullt erinrar är Hammarby Fotboll inne i något som Feldgrau skulle kalla för "sportslig medgång" just nu, med den makalöst fina raden 7-11-17 sedan maj 2015.
Men hur jävla svårt ska det va att förstå vad han mena?! Eftersom att du kommit dragandes med din tolkning minst tjugo gånger nu ska jag göra det enkelt för dig. Vad är värst: Att ha det tungt i superettan? Att ha det tungt i allsvenskan? Ta den tid du behöver.
Citera
2016-05-24, 13:59
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Men hur jävla svårt ska det va att förstå vad han mena?! Eftersom att du kommit dragandes med din tolkning minst tjugo gånger nu ska jag göra det enkelt för dig. Vad är värst: Att ha det tungt i superettan? Att ha det tungt i allsvenskan? Ta den tid du behöver.

Falsk dikotomi, det är bättre att ligga i botten i Allsvenskan men det betyder inte att man har en sportslig framgång. Feldgrau förklarade våra publiksiffror ifjol med sportslig medgång, trots runt 10(-ish) raka matcher utan vinst. För mig kan det aldrig vara en sportslig framgång om man inte vinner fotbollsmatcher, en ståndpunkt som flera stycken argumenterade för ifjol. Det bet dock aldrig och därför vill jag gärna fortsätta att peka på hur fåniga hans påståenden ifjol var.

Vi är riktigt jävla dåliga och har bara enstaka vinster i en lååång rad oavgjorda och förluster. Det är en riktigt tung period rent sportsligt men trots det hoppas jag vi kan dubbla Göteborgs gårdagssiffra mot Gefle på söndag. Bara leksingar och japaner såklart.
Citera
2016-05-24, 14:11
Medlem
ErPupones avatar
Våra bästa polare svff har anmält Carlos Strandberg till disciplinnämnden.
Citera
2016-05-24, 14:37
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone

Rimligt. Han borde bli avstängd ett flertal matcher för det tilltaget.
Citera
2016-05-24, 14:37
Medlem
Citat:

Givetvis. Strandberg är ju en oäkting(ej kontrakterad), så era konservativa polare ser självklart inte mellan fingrarna.
Citera
2016-05-24, 14:48
Medlem
BertilEnstoerings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Örebro kanske är den här säsongens Norrköping. Peking slutade ju 12:a 2014 medan ÖSK slutade 9:a förra säsongen.
Peking var dock ett bottenlag hela den säsongen som inför avslutande 4-5 omgångarna verkligen riskerade att åka ur. En liten uppryckning precis på slutet räddade kontraktet. ÖSK låg så illa till under sommaren att ingen trodde man skulle ha en chans att hänga kvar, men det laget man hade på hösten visade att man absolut kan vara med och slåss i toppen av tabellen. Det är enligt mig en större skräll att Norrköping vann i fjol (sett till året innan) än om ÖSK skulle vinna i år, om man bortser från det historiska faktum att vi aldrig vunnit. Även om det såklart också skulle vara en enorm skräll.

Vi har nu 22 poäng efter 11 omgångar, ifjol vid samma tid hade vi skrapat ihop 9 poäng. Man borde vara lyrisk som ÖSK-supporter men det känns ändå som att vi inte har fått det att stämma helt hittills i år. Kan inte se tillbaka på en enda match hittills i år och känna att vi gjort en riktigt bra match under 90 minuter.

Försvarsspelet är givetvis den stora utvecklingspotentialen. Endast Helsingborg och de tre bottenlagen har släppt in fler än oss, och många av målen vi släpper in kommer på egna misstag snarare än att motståndarna faktiskt gör det riktigt bra. Hoppas vi kan sätta försvarsspelet under sommaruppehållet och verkligen spela ihop den backlinje som startat senaste matcherna.

Framåt har vi gjort väldigt mycket mål, vilket är väldigt positivt då vi saknat höstens skyttekung Broberg i princip hela våren plus att Crespo inte är i någon vidare målform samt dras med småskador. Får vi igång dom två ordentligt under EM-uppehållet kommer målproduktionen knappast stagnera. Mycket hänger givetvis på vad som händer under transferfönstret, men jag ser ingen anledning till att vi inte ska kunna hänga på där uppe och uppfylla målsättningen topp 6. Till och med slåss om en europaplats, men Malmö tror jag kommer bli för svåra och jag utesluter inte att Norrköping kommer fortsätta hänga på i guldstriden även efter uppehållet.
Citera
2016-05-24, 14:53
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey
Rimligt. Han borde bli avstängd ett flertal matcher för det tilltaget.
Jag vet inte ja. Väl långsam process, borde gjorts tidigare isf

Citat:
Ursprungligen postat av smk11
Givetvis. Strandberg är ju en oäkting(ej kontrakterad), så era konservativa polare ser självklart inte mellan fingrarna.
Låter lite väl principfast för att vara bästa polare
Citera
2016-05-24, 14:55
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Försök inte här! Det är vi som är SvFF:s bäste polare numera.
Citera
2016-05-24, 15:00
Medlem
BertilEnstoerings avatar
http://i.imgur.com/mNhAMin.jpg
Bajens tröjmiss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem