2016-05-24, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av systemkollaps
Tess finns på bild med tårtkvinnan Irene Matkowitzc på en motdemonstration. Tårtkvinnan gör fuck you och Tess som påstod att hon inte kände till blackpower saluten står med knuten näve. Hon står bredvid vänsterpartiets Dror Feiler också. Drors son som är korrespondent för SVT.

http://unvis.it/avpixlat.info/2016/05/23/folkets-demonstration-vi-star-har-for-alla-manniskor/

Och SvT ingår som vi alla vet i ett nätverk av T_kanaler övr hela världen och i många länder finns det människor som tittar på TV och därmed blivit hjärntvättade att tro på tårtans magiska kraft. Det är därför inte särskilt konstigt att folk tror att kvinnan på bilden är hjälte som tar kampen mot nazisterna när det i verkligheten är tvärtom, nazisterna som tar kampen mot kvinnan och alla kvinnor, mot en svart och därmed alla andra raser, och mot människor som inte är nazister därmed mot alla Tv-tittare över hela världen

Ena haken i resonemanget är väl i så fall varför det inte var Jan Helin och Drors son som förevigade de tre gubbarnas mys i vårvädret.
http://www.fotosidan.se/blogs/danw/tre-gubbar.htm
Citera
2016-05-24, 10:48
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Att det finns någon som överhuvudtaget tror på den bilden indikerar bara ett förakt för logiskt tänkande.
Men vi vet ju vilka ni är som håller på med dylikt.

Menar du att bilden är så förbannat stark att den måste vara arrad? Eller menar du att alla inom vänstern känner varandra?
Logiskt tänkande hmm, är det att bestämma sig var man står i en fråga utan att ta del i en intervju med de enda som vet nämligen Tess och David?
Din enda logik är att du bestämmer dig utifrån vad som passar din personliga politiska övertygelse. Själv har jag iaf tvekat och tom bytt åsikt två ggr.
Citera
2016-05-24, 10:50
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ett plus två blir tre!

Var det allt du kunde åstadkomma? Arme krake.
Citera
2016-05-24, 10:53
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Menar du att bilden är så förbannat stark att den måste vara arrad? Eller menar du att alla inom vänstern känner varandra?
Logiskt tänkande hmm, är det att bestämma sig var man står i en fråga utan att ta del i en intervju med de enda som vet nämligen Tess och David?
Din enda logik är att du bestämmer dig utifrån vad som passar din personliga politiska övertygelse. Själv har jag iaf tvekat och tom bytt åsikt två ggr.

Nej, det är ingen domstol där vi måste bevisa något bortom alla rimliga tvivel.
Det är dock mer sannolikt att de känner varandra än inte och att David så ivrigt beskriver i flera meningar hur överraskad han blev när en för honom okänd kvinna klev in.

Det är ytterst osannolikt att dessa personer som umgås flitigt i samma kretsar
Mattias Järvi och Tess Asplund, ordförande och vice ordförande i Fokus Afrofobi figurerar t.ex. i Expos nya rapport om hatbrott, "Stängda dörrar" där David medverkat och fotograferat.
Det är så många sammanhang där de båda finns att det är mer sannolikt att de känner varandra än att de inte gör det.
Båda har mycket att vinna på att bilden upplevs som spontan och inte posering att de naturligtvis försöker måla upp den bakgrunden.
David är lite väl ivrig med beskrivningar om hur plötsligt och oväntat allt sker att man enkelt förstår att det inte är en korrekt beskrivning.
Citera
2016-05-24, 10:53
Medlem
BerraTraesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Har du gråtit färdigt nu?

Torka tårarna och börja bidra med fakta då - inte ihopfantiserade lögner. Inte ens Berra och habbakuken driver längre lögnen att det är Daniel som tagit porträttbilder på Tess. Släpp det eller visa på något enda som stöder ditt tramsande

App app din gamla antisemit, jag har aldrig påstått att expo-tomten tog porträttbilden (eller kommenterat den överhuvudtaget).
Citera
2016-05-24, 10:55
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Var det allt du kunde åstadkomma? Arme krake.
Behövs inte mer för er som är dedikerade till tråden.
Ni får inse att bluffen inte går hem helt enkelt!
Citera
2016-05-24, 10:57
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Det är bara patetisk ynkedom. Du har ingenting att komma med.
Citera
2016-05-24, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Ja det skulle vara betydligt smärtsammare för NMR men David var inte ute efter att åsamka skada utan att göra en "ikonisk" bild och bli berömd. Tess som är lätt efterbliven ställde upp.

Javisst Jimmie Åkesson kallast sionist och förrädare, här t.ex. anklagas han för att stötta våldsvänstern:
https://www.nordfront.se/jimmie-akesson-stoppa-nationalisterna.smr

Varför envisas du med att posta som att du förstår, när du inte vet någonting.

Problemet är väl att du och dina rassekompisar med alla era inlägg inte fått mig att veta någonting.
Därför nöjer jag mig allt som oftast att bara följa olika länkar dit bilden sprids, som den här
http://www.giornalettismo.com/archives/2095100/tess-asplund-foto-nazisti/

Nä, vad vet jag? Men det framstår i alla fall som om alla länkar jag hittat i huvudsak visar att Nelson Mandela har bättre anseende än Adolf Hitler.
Citera
2016-05-24, 11:05
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Med tanke på spridningen så får nog "bluffen" anses ha gått hem. Känner du till någon svensk bild som gått bättre i utländsk media i år?
Måste en fotograf vara ett vitt ark politiskt för att anses trovärdig inom sitt yrke? Det är inte direkt så att David försökt dölja var han står. Bör Chang Frick få göra intervjuer? Lallare.
Citera
2016-05-24, 11:07
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraTraesk
App app din gamla antisemit, jag har aldrig påstått att expo-tomten tog porträttbilden (eller kommenterat den överhuvudtaget).

Exakt, det är ju det jag skriver. Sonnenwende står helt allena i den ståndpunkten.
Citera
2016-05-24, 11:09
Medlem
Citat:
Har du gråtit färdigt nu?

Torka tårarna och börja bidra med fakta då - inte ihopfantiserade lögner. Inte ens Berra och habbakuken driver längre lögnen att det är Daniel som tagit porträttbilder på Tess. Släpp det eller visa på något enda som stöder ditt tramsande

Habbakuken är avstängd. Hen måste ha ett nytt nick för att fortsätta tjafsandet.
Citera
2016-05-24, 11:13
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Med tanke på spridningen så får nog "bluffen" anses ha gått hem. Känner du till någon svensk bild som gått bättre i utländsk media i år?
Måste en fotograf vara ett vitt ark politiskt för att anses trovärdig inom sitt yrke? Det är inte direkt så att David försökt dölja var han står. Bör Chang Frick få göra intervjuer? Lallare.
Att bilden blivit spridd är ingen garanti för dess giltighet.
Kulturmarxister och annat löske finns det ännu allt för många inom medier.

Skulle vara intressant med en giltighetsomröstning om den bilden.
För mig och mina vänner är den ett uppenbart fusk.
Och så finns ni tre här i tråden som försvarar svindleriet!
Utgången av en sådan omröstning är väldigt given!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in