2016-05-11, 11:52
Medlem
Bongmeisters avatar
Bara för att jag har tid att slösa funderar jag på att odla lite ica frön, nåt måste väl ändå hända
Bör jag köra på blåa eller vita frön?
Citera
2016-05-12, 11:31
Medlem
Bongmeisters avatar
Förresten, vad hände med Stormamma? Har inte postat på 7 år
Citera
2016-05-15, 13:30
Medlem
Szlyynas avatar
Hur många medelstora doser är det möjligt att få ut som mest på en planta om den odlas i sverige?
Vad ger mest avkastning, inne- eller utomhusodling?
Citera
2016-05-15, 23:07
Medlem
horghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Szlyyna
Hur många medelstora doser är det möjligt att få ut som mest på en planta om den odlas i sverige?
Vad ger mest avkastning, inne- eller utomhusodling?

En planta = knappt ingen dos.

Utomhus skulle jag säga
Citera
2016-05-17, 18:12
Medlem
Om man ska tro informationen i början av tråden - och TS verkar ha koll - så funkar inomhusodling dåligt. Jag har planterat ute, i grannskapet och på balkongen.
Citera
2016-05-17, 18:31
Medlem
M1NDs avatar
Är det för sent eller för tidigt att sätta sina frön nu?

Har ett gäng frön som jag funderar på att sätta nånstans på en bra plats i naturen
Hittade nämligen ett gäng papaver somniferum mitt i stan, kollade upp så att de var den rätta sorten och fanimej var det. Vet att de är ett gäng afghaner som bor i närheten så tror det är dem som har odlat dem där haha, snodde iaf med mig 5 kapslar och torkade dem! Skärde i en och de kom ut lite opium-sperma hihi. De blev inte lite frön iaf

Med vänliga hälsningar, Donald Trump.
Senast redigerad av M1ND 2016-05-17 kl. 18:36.
Citera
2016-05-20, 20:18
Medlem
Z4s avatar
Hej alla opiumodlare.

Tyvärr så är 400 sidor lite långt att läsa igenom trots att jag läst den här tråden bra mycket så jag måste ställa några frågor.

1. Kryddyllans vallmofrö.

Jag har sett både folk som säger att det är ok och folk som är dåligt. För sådär sex år sedan. Har någon en mer uppdaterad åsikt om tex Santa Marias burk med frön? Har nyligen läst igenom den ganska intressanta men korta boken Opium for the masses som råkar vara hela 20 år utdaterad och om USA som starkt rekommenderar kryddhyllans frön.

2. Skörden som innebär att man plockar kapseln och sticker den med grova nålar

Tydligen var detta en traditionell metod i indien eller vart det nu var. Samtidigt säger folk att nej, man kan inte få ut latex om kapseln inte sitter på plantan. Är det någon som har personlig erfarenhet och kan tycka till om den metoden?

Att rispa plantorna kommer inte riktigt fungera då jag både planterat frön från blomaffären och en jävla massa från kryddburk. Allt ganska nära inpå där folk håller hus.
Citera
2016-05-24, 00:53
Medlem
E14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z4
Hej alla opiumodlare.

Tyvärr så är 400 sidor lite långt att läsa igenom trots att jag läst den här tråden bra mycket så jag måste ställa några frågor.

1. Kryddyllans vallmofrö.

Jag har sett både folk som säger att det är ok och folk som är dåligt. För sådär sex år sedan. Har någon en mer uppdaterad åsikt om tex Santa Marias burk med frön? Har nyligen läst igenom den ganska intressanta men korta boken Opium for the masses som råkar vara hela 20 år utdaterad och om USA som starkt rekommenderar kryddhyllans frön.

2. Skörden som innebär att man plockar kapseln och sticker den med grova nålar

Tydligen var detta en traditionell metod i indien eller vart det nu var. Samtidigt säger folk att nej, man kan inte få ut latex om kapseln inte sitter på plantan. Är det någon som har personlig erfarenhet och kan tycka till om den metoden?

Att rispa plantorna kommer inte riktigt fungera då jag både planterat frön från blomaffären och en jävla massa från kryddburk. Allt ganska nära inpå där folk håller hus.

I ditt fall skulle jag snitta blommorna och göra thé av dem istället för att skära och samla latex.
Citera
2016-05-24, 00:56
Medlem
E14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M1ND
Är det för sent eller för tidigt att sätta sina frön nu?

Har ett gäng frön som jag funderar på att sätta nånstans på en bra plats i naturen
Hittade nämligen ett gäng papaver somniferum mitt i stan, kollade upp så att de var den rätta sorten och fanimej var det. Vet att de är ett gäng afghaner som bor i närheten så tror det är dem som har odlat dem där haha, snodde iaf med mig 5 kapslar och torkade dem! Skärde i en och de kom ut lite opium-sperma hihi. De blev inte lite frön iaf

Med vänliga hälsningar, Donald Trump.

Enligt Stormama kan man så fram till slutet av juni med gott resultat. Sätt fart!
Citera
2016-05-24, 00:58
Medlem
E14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongmeister
Bara för att jag har tid att slösa funderar jag på att odla lite ica frön, nåt måste väl ändå hända
Bör jag köra på blåa eller vita frön?

Papaver somniferum, färgen spelar ingen roll men välj inte The Giant.
Citera
2016-05-24, 01:01
Medlem
E14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tridnod
Går det att odla på ett fönsterbräde innanför fönstret? Kan inte odla utanför, ingen balkong. Solen ligger på hela fm/dag men plantorna kanske inte vill ha ett fönster mellan?

Samt, från nedpetat för till skörd. tid?

2-3 månader. Inomhus är för varmt för plantorna så du kommer få klen eller ingen skörd.
Citera
2016-05-24, 17:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av E14
2-3 månader. Inomhus är för varmt för plantorna så du kommer få klen eller ingen skörd.

Stort tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in