2025-04-12, 03:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pOXE
Köpte nån av de här buketterna. Drack totalt 6 st, 2 st i taget med ca 1.5 - 2 timmars mellanrum. Ingen effekt alls. Verkar vara inaktiva eller väldigt klena.

Ska fortsätta på min jakt efter aktiva sorter.

Om teét smakar bittert är det en bra indikation. Se till att pulvisera kapslarna så gott du kan.
Citera
2025-04-12, 17:08
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Köpte nån av de här buketterna. Drack totalt 6 st, 2 st i taget med ca 1.5 - 2 timmars mellanrum. Ingen effekt alls. Verkar vara inaktiva eller väldigt klena.

Ska fortsätta på min jakt efter aktiva sorter.

Om man till exempel köper ett hekto torkade kapslar så bör man mala ner alltihop samtidigt med kaffekvarn. Och sen blanda allt pulver väl. För att få en jämn koncentration på hela satsen. Och lättare att dosera med våg!

Vissa kapslar innehåller knappt något medan andra innehåller mer.

Att köpa buketter måste ju vara ett jäkla slöseri med pengar. Hitta någon shop som säljer torkade kapslar i lösvikt istället.
Citera
2025-04-13, 21:12
Medlem
pOXEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Om man till exempel köper ett hekto torkade kapslar så bör man mala ner alltihop samtidigt med kaffekvarn. Och sen blanda allt pulver väl. För att få en jämn koncentration på hela satsen. Och lättare att dosera med våg!

Vissa kapslar innehåller knappt något medan andra innehåller mer.

Att köpa buketter måste ju vara ett jäkla slöseri med pengar. Hitta någon shop som säljer torkade kapslar i lösvikt istället.

Hur kör man dosering då fattar ej, om man maler ner alla vi säger 20 st hur doserar man om alla är olika storlekar. Alla kapslar väger ju olika?!

Hur ser kalkylen ut liksom? Så jag kan ta fram kalkylatorn.
Citera
2025-04-14, 04:15
Avslutad
Citat:
Hur kör man dosering då fattar ej, om man maler ner alla vi säger 20 st hur doserar man om alla är olika storlekar. Alla kapslar väger ju olika?!

Du maler ner alla kapslar till pulver i en kaffekvarn. Sedan blandar du pulvret väl för att få liknande potens och väger upp en dos för teét.
Citera
2025-04-14, 05:57
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:

För att du doserar efter vikt och inte efter antal kapslar... Börja med ett gram, händer det inget efter 1-2h fyller du på med två till. Nu är det väldigt sällan ett gram gör något men jag har varit med om så pass potenta sorter.

Bättre att vara på den säkra sidan.
Citera
2025-04-14, 12:48
Medlem
Citat:
För att du doserar efter vikt och inte efter antal kapslar... Börja med ett gram, händer det inget efter 1-2h fyller du på med två till. Nu är det väldigt sällan ett gram gör något men jag har varit med om så pass potenta sorter.

Bättre att vara på den säkra sidan.

Du såg ut att veta lite. Och säkert andra.

Hur mycket ska man dosera om man får stelnad råopium? Är det som en liten bit eller som "1 gram". Någon som vet? Behövs det liksom 5 gram råopium eller mer?

Mvh qrek.
Citera
2025-04-14, 13:07
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qrek
Du såg ut att veta lite. Och säkert andra.

Hur mycket ska man dosera om man får stelnad råopium? Är det som en liten bit eller som "1 gram". Någon som vet? Behövs det liksom 5 gram råopium eller mer?

Mvh qrek.

Det är ju olika hur potent det är, men är du färsk att hade jag börjat med 0.1-0.2g och väntat en timme för att utvärdera. Råopium är viktmässigt potentare än mortlade kapslar.
Senast redigerad av PatrickEkwall 2025-04-14 kl. 13:10.
Citera
2025-04-14, 13:22
Medlem
Citat:
Det är ju olika hur potent det är, men är du färsk att hade jag börjat med 0.1-0.2g och väntat en timme för att utvärdera. Råopium är viktmässigt potentare än mortlade kapslar.

Nja inte färsk. Men färsk vad det kommer till råopium. Tagit subutex dagligen i ett halvår.
Så kommer bara välkomna ruset.

Ah jag förstår. Tackar för svar.
Citera
2025-04-17, 16:19
Medlem
Såvitt jag förstått det ska tasmansk papaver vara den sort som innehålker flest alkaloider. Är det någon som känner till vart man kan köpa fröer av denna sort? Alternativt annan sort med hög halt alkaloider. Har googlat och läst i denna tråd i flera timmar utan resultat.
Citera
2025-04-17, 17:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stenräv
Såvitt jag förstått det ska tasmansk papaver vara den sort som innehålker flest alkaloider. Är det någon som känner till vart man kan köpa fröer av denna sort? Alternativt annan sort med hög halt alkaloider. Har googlat och läst i denna tråd i flera timmar utan resultat.

Tradera
Citera
2025-04-18, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbits
Tradera

Tack för svar. Jag hittar dessvärre bara gamla annonser utan köpmöjlighet där.
Citera
2025-04-22, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenräv
Tack för svar. Jag hittar dessvärre bara gamla annonser utan köpmöjlighet där.

https://www.etsy.com/listing/512759648/350-tasmanian-purple-white-poppy-papaver
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in