2016-05-22, 11:54
Medlem
ozznujens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvosladd
Exakt. Om han vinner cuper i Frakrike eller dunkar in mål mot franska sopgäng är ointressant. Det är i CL man ska prestera och hans facit där är för dåligt för att han ska kunna prata om sig själv som kung och legendar och "jag kom, jag såg, jag erövrade" osv.
Ja, sopar han in 36 el. 38 mål eller vad det nu var i PL, så kan vi snacka, även om hans ego är för stort oavsett.

Som någon sa, så kommer han inte tackla den engelska pressen(tidningarna). Börjar de kritisera honom så blir det sandlåda med en gång, och han kommer att såga hela engelska folket, och sen är han rökt.
Citera
2016-05-22, 12:02
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvosladd
Exakt. Om han vinner cuper i Frakrike eller dunkar in mål mot franska sopgäng är ointressant. Det är i CL man ska prestera och hans facit där är för dåligt för att han ska kunna prata om sig själv som kung och legendar och "jag kom, jag såg, jag erövrade" osv.

Att Zlatan är en tönt avseende hans uttalanden är sant. Han lever heller inte upp till det han pratar gällande CL. Men att han närmast har en legendstatus i PSG är riktigt.

Ganska trist inställning i tråden. Det att inte kunna berömma en spelares makalösa facit bara för att han inte är aktiv i den bästa ligan. Inget är tillräckligt...

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_European_Cup_and_UEFA_Champions_League_top _scorers
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Ligue_1_top_scorers
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_men%27s_association_football_players_with_ 50_or_more_international_goals
https://www.statbunker.com/alltimestats/AllTimeCompetitionMostAssists?comp_code=UCL
https://en.wikipedia.org/wiki/Football_records_in_Italy#Top_scorers_.28capocanno nieri.29_by_season
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_UEFA_European_Championship_goalscorers

Sjunde mest mål i den finaste av Europacuper genom alla tider.
Tre vunna franska skytteligor på fyra år - något som inte hänt sedan Papin.
Topp-20 i antal gjorda mål för ett landslag. Det gör han alltså i medelmåttiga Sverige.
Tredje flest assist i CL genom tiderna.
Två gånger skytteligavinnare med olika italienska klubbar. Utifrån min snabbkoll är det bara Zlatan och Luca Toni som lyckats med det.
Tredje flest EM-mål genom tiderna.

Zlatan är en legend. Han är en spelare som vi svenskar snarare underskattar än det motsatta. Låt inte hans usla ghetto-attityd förblinda er från fakta.
Senast redigerad av anteri17 2016-05-22 kl. 12:04.
Citera
2016-05-22, 12:04
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ozznujen
Ja, sopar han in 36 el. 38 mål eller vad det nu var i PL, så kan vi snacka, även om hans ego är för stort oavsett.

Som någon sa, så kommer han inte tackla den engelska pressen(tidningarna). Börjar de kritisera honom så blir det sandlåda med en gång, och han kommer att såga hela engelska folket, och sen är han rökt.

Få se nu... Han har levererat i Italien, Frankrike, i landslagsslutspel, i lansdslagsplayoff, och så även i Champions League. Men pressen i England skulle han inte palla.

Fler folk borde hänga sig.
Citera
2016-05-22, 12:07
Medlem
ozznujens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Få se nu... Han har levererat i Italien, Frankrike, i landslagsslutspel, i lansdslagsplayoff, och så även i Champions League. Men pressen i England skulle han inte palla.

Fler folk borde hänga sig.
Ja, men häng dig då.

Det här hans alltför stora ego jag stör mig på. Inte hans fotbollsfärdigheter som jag, precis som dig tycker är helt fantastiska. Ingen spelare borde ha så stort ego.
Citera
2016-05-22, 12:09
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:

Absolut, sen får vi inte glömma tempot i PL som han skulle få problem med. Det är inte varje spelare som kan klara av de utmaningar som finns när man möter Sunderland eller Crystal Palace.
Citera
2016-05-22, 12:12
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ja, men häng dig då.

Det här hans alltför stora ego jag stör mig på. Inte hans fotbollsfärdigheter som jag, precis som dig tycker är helt fantastiska. Ingen spelare borde ha så stort ego.

Då får du lära dig att uttrycka dig förståeligt. Din andemening är att om han lyckas leverera i England så är han värd sitt rykte. Zlatan har redan lyckats på alla scener. Att lyckas i England sätter ingen definitiv stämpel avseende hur lyckad en karriär är och har varit.
Citera
2016-05-22, 12:23
Medlem
ozznujens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Då får du lära dig att uttrycka dig förståeligt. Din andemening är att om han lyckas leverera i England så är han värd sitt rykte. Zlatan har redan lyckats på alla scener. Att lyckas i England sätter ingen definitiv stämpel avseende hur lyckad en karriär är och har varit.
Jag skriver att sopar han in 36,38 mål i PL, så är hans ego fortfarande för stort.

Är det här du menar?

Jag ser ju att även du tycker han är töntig angående sina uttalande, så vi är ju eniga där. Kan ha varit lite otydlig när jag skrev "så kan vi snacka".

Ok?
Senast redigerad av ozznujen 2016-05-22 kl. 12:31.
Citera
2016-05-22, 15:28
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:

Det vore faktiskt rätt underhållande att se Zlatan balla ur och be hela England att dra åt helvete. Zlatan är en stor karaktär och se hur han hanterar spelet och media vore väldigt intressant. Vinner han skytteligan? Kommer han bli en dominant spelare? Blir han en flopp, osv...Vi har redan sett Zlatan i Italien och Spanien så hur man än vrider och vänder på det hela så är PL den ligan vi vill se Zlatan spela i.
Citera
2016-05-23, 16:44
Medlem
BarryHeros avatar
Verkar som han ar klar for Manchester United.

Skoj.

http://www.express.co.uk/sport/football/672974/Zlatan-Ibrahimovic-Manchester-United-Jose-Mourinho-Louis-van-Gaal-transfer-news-gossip
Citera
2016-05-23, 16:54
Bannlyst
Trodde att med missat champions league så skulle jag slippa se den vidriga psykopaten Zlatan i mitt United, tyvärr inte verkar det som.
Förhoppningen är att han floppar rejält(finns stor chans, kommer inte klara en liga med sånt högt tempo) och lämnar i januari till Usa då
Citera
2016-05-23, 17:08
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoddGerhardt
Trodde att med missat champions league så skulle jag slippa se den vidriga psykopaten Zlatan i mitt United, tyvärr inte verkar det som.
Förhoppningen är att han floppar rejält(finns stor chans, kommer inte klara en liga med sånt högt tempo) och lämnar i januari till Usa då

Högt tempo? Kom igen va? Han har år ut och år in spelat bra mot de brittiska topplagen i CL... Varför skulle Stoke eller Sunderland vara svårare att möta för honom? Andra tunga spelare har ju lyckats bra i PL?..
Citera
2016-05-23, 17:11
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoddGerhardt

Tänk dig Zlatan mellan Martial och Rashford. RIM Englands svar på MSN.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in