2016-11-24, 12:34
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Det är ju framför allt några punkter som jag ifrågasätter i Zlatans landslagskarriär..

* Har aldrig vunnit en slutspelsmatch i ett mästerskap

* Har aldrig gjort mål i en slutspelsmatch i ett mästerskap

* Har aldrig gjort mål i ett Fotbolls-VM

* Gjorde han verkligen sina medspelare bättre i landslaget? Den bästa egenskapen som en fotbollsspelare kan ha, hade han verkligen den? Här snackar vi om en lagsport, det är en otroligt viktig ingrediens..

* Zlatan har själv sagt att Zidane fick sina medspelare att se ut som världsmästare, senast i EM såg "Ibras" lagkamrater ut som korpspelare. Iof sig är det upp till medspelarna att ta för sig mer och vi hade ingen vidare förbundskapten heller, så detta kan ju inte Zlatan bara får skit för, men jag anser att våra största hockeyspelare som Forsberg, Sundin & Lidström höjde sina medspelare också, förutom att de lirade bra själv..

Så fort folk blandar in hockey för att jämföra hur bra en fotbollsspelare är blir det genast ointressant.

Plus att basera en spelares karriär enbart på hans prestationer i landslagsmästerskap är ju ännu mer bisarrt.
Citera
2016-11-24, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Så fort folk blandar in hockey för att jämföra hur bra en fotbollsspelare är blir det genast ointressant.

Plus att basera en spelares karriär enbart på hans prestationer i landslagsmästerskap är ju ännu mer bisarrt.

Men jösses, du måste väl också se att t.ex. Mats Sundin (ishockey) eller Stefan Lövgren (handboll) är födda ledartyper, till skillnad från superegoisten från Rosengård.. Det handlar om lagsporter och hur man som stjärna/lagkapten agerar för att lyfta laget, klart man kan jämföra..

Placerar man en staty utanför Friends Arena (landslagets hemmaarena), så utgår jag ifrån att det är baserat främst på hans insatser i landslaget och där anser jag att andra spelare står före i kön..

Hans klubbkarriär är helt fantastisk, bäst i Sverige genom tiderna, det har jag inget att anmärka på..
Senast redigerad av sportnorden12345 2016-11-24 kl. 13:14.
Citera
2016-11-26, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Zlatan får en staty
vad fick Hedvig Lindahl? En bmx-cykel kanske..

Hon fick en Friends t-shirt.

Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Sjukt att svff tar rygg på AIK som häromdagarna satte upp en staty.

?
Citera
2016-11-27, 19:57
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TestoYourLimits
Hon fick en Friends t-shirt.

?

AIK had en insamling nyligen för att bekosta en staty på Isidor och Putte Kock utanför Friends. Känns som förbundet har läst om det, tyckte det var en bra idé för man inte kom på något annat och satte upp en egen staty på Zlatan.
Citera
2016-11-27, 20:07
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Men jösses, du måste väl också se att t.ex. Mats Sundin (ishockey) eller Stefan Lövgren (handboll) är födda ledartyper, till skillnad från superegoisten från Rosengård.. Det handlar om lagsporter och hur man som stjärna/lagkapten agerar för att lyfta laget, klart man kan jämföra..

Placerar man en staty utanför Friends Arena (landslagets hemmaarena), så utgår jag ifrån att det är baserat främst på hans insatser i landslaget och där anser jag att andra spelare står före i kön..

Hans klubbkarriär är helt fantastisk, bäst i Sverige genom tiderna, det har jag inget att anmärka på..
Ryan Giggs måste vart helt värdelös.

-

Hogaromo: Hur var svenskens insats idag?
Citera
2016-11-27, 20:10
Medlem
Trillskes avatar
Zlatan var bra. Men det blir lite småtråkigt att följa om United ska harva i mitten av tabellen. Krävs några raka nu.

Tre av fyra matcher gör ju fysiskt ont att titta på, med tanke på historiken. Ungefär hälften av matcherna är jobbiga att titta på för att united är dåliga, ungefär 25% av matcherna gör ont att titta på för att de är bra, och man tycker plötsligt synd om dem för den rätt sjuka oflyt de haft säsongen igenom.

Givet lite normala utdelning skulle de trots allt inte vara speciellt många poäng från toppen. Men då kommer de där sämre prestationerna och man blir påmind om att de i vilket fall som helst spelar en tydlig nivå under Chelsea, City och Liverpool. De är logisk fyra i år sett till hur lagen spelat.
Senast redigerad av Trillske 2016-11-27 kl. 20:15.
Citera
2016-11-27, 20:32
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Givet lite normala utdelning skulle de trots allt inte vara speciellt många poäng från toppen. Men då kommer de där sämre prestationerna och man blir påmind om att de i vilket fall som helst spelar en tydlig nivå under Chelsea, City och Liverpool. De är logisk fyra i år sett till hur lagen spelat.
Nu är jag visserligen biased, men även om United var bättre när lagen möttes senast så håller jag nog Arsenal högre. United är femma i min bok, eller rentav sexa.
Citera
2016-11-28, 08:36
Medlem
Trillskes avatar
Har inte följt Arsenal speciellt mycket i år, det var baserat på att United dominerade just den matchen. Vi får helt enkelt se i kommande möten.
Citera
2016-11-28, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Nu är jag visserligen biased, men även om United var bättre när lagen möttes senast så håller jag nog Arsenal högre. United är femma i min bok, eller rentav sexa.

Nuvarande tabelläge är bara en ögonblicksbild. Spurs var "klasser" bättre än Manchester City. Tycker även Spurs var bättre än Chelsea. Vinner en, torskar den andra. Säsongen är lång och mycket kan hända. Att vi ligger såpass bra till som vi gör är lite knas, då spelet verkligen inte har funkat i speciellt många matcher, bortsett då möjligtvis från försvarsspelet.
Citera
2016-11-29, 13:22
Medlem
[quote=ZlatanMania|59149424]Ryan Giggs måste vart helt värdelös. /QUOTE]

Dålig jämförelse, Sverige ligger på 10:e plats i Fotbolls-VM:s maratontabell, Wales ligger på en 53:e plats..

Sverige har gjort 11 VM-turneringar, Wales har gjort en enda (VM 1958 i Sverige)..

Ändå har Gareth Bale tagit sitt land längre än vad Zlatan gjort i ett mästerskap..

Vilken enorm klasskillnad det var mellan dessa spelare i sommarens EM..

Bale är ett instruktionsexempel på hur en stjärnspelare kan höja ett landslag när denne har rätt karaktär, dvs. när "stjärnan" även jobbar hårdast och springer mest på planen, det sätter standarden för hela laget..
Senast redigerad av sportnorden12345 2016-11-29 kl. 13:28.
Citera
2016-11-29, 19:55
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:

Dålig jämförelse, Sverige ligger på 10:e plats i Fotbolls-VM:s maratontabell, Wales ligger på en 53:e plats..

Sverige har gjort 11 VM-turneringar, Wales har gjort en enda (VM 1958 i Sverige)..
Ändå har Gareth Bale tagit sitt land längre än vad Zlatan gjort i ett mästerskap..

Ser inte riktigt hur det är relevant att Sverige deltagit i fler VM än Wales? Zlatan står på två och Bale på noll, ska man använda din logik är Zlatan bättre och mer tongivande bara av den anledningen.
Citat:
Vilken enorm klasskillnad det var mellan dessa spelare i sommarens EM..
Japp Bale var bättre än Zlatan men Wales prestation i sig var bra, inte mycket mer än så.
Citat:
Bale är ett instruktionsexempel på hur en stjärnspelare kan höja ett landslag när denne har rätt karaktär, dvs. när "stjärnan" även jobbar hårdast och springer mest på planen, det sätter standarden för hela laget.
Mjo här kan vi lika gärna skylla på Hamrén som gav Zlatan alldeles för fria tyglar och kretsa spelet kring honom istället för laget. Eller?
Senast redigerad av ZlatanMania 2016-11-29 kl. 19:57.
Citera
2016-11-29, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Ser inte riktigt hur det är relevant att Sverige deltagit i fler VM än Wales? Zlatan står på två och Bale på noll, ska man använda din logik är Zlatan bättre och mer tongivande bara av den anledningen.

Japp Bale var bättre än Zlatan men Wales prestation i sig var bra, inte mycket mer än så.

Mjo här kan vi lika gärna skylla på Hamrén som gav Zlatan alldeles för fria tyglar och kretsa spelet kring honom istället för laget. Eller?

Sverige är ett större land än Wales fotbollshistoriskt, vilket gör att Zlatan har haft mycket bättre förutsättningar än vad Ryan Giggs haft när det gäller landslaget..

Likaså med Gareth Bale, "Ibra" har på 15 år i landslaget inte gått lika långt i ett mästerskap som Bale gjorde på första försöket (och hans landslagskarriär är långt ifrån över)..

Det kan jag hålla med om till viss del, men att Zlatan aldrig vunnit en slutspelsmatch, aldrig gjort mål i en slutspelsmatch och aldrig nätat i ett Fotbolls-VM under sina 15 år i landslaget, skojar man inte bort..

Sverige är faktiskt ett rätt bra fotbollsland ändå, även om Zlatan brukar säga att vi är ett "litet fotbollsland"..
Senast redigerad av sportnorden12345 2016-11-29 kl. 20:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in