Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Fast den där artikeln var ju ändå, på det stora hela, ganska så balanserad. Sedan har dock GPs sportredaktion en fetisch när det gäller att utmåla en bild av fotbollen, och då menar jag Blåvitt, som lite av ett problemlag.
Viktor Sköld är ett praktexempel på hur vi inte skall värva, även om det var en "struntsumma", vi kan och bör inte värva in en fjärde anfallare som i princip bara kommer att sitta på bänken under större delen av kontraktstiden, då är det bättre att försöka plocka in någon från akademin.
Visst var artikeln balanserad men det är ju sannerligen inte första gången det kommer artiklar med fokus på problemen på matchdag/dagarna innan match.
Beträffande Sköld så håller jag med beträffande en fjärdeforward generellt men nu har ju Sköld knappt fått chansen trots att han är en klart duglig allsvensk forward. Bra läge att ge honom chansen idag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Assdefender
Givetvis ska man straffas om man inte sköter underhållet. Miljonstraff på lag som skiter i att sköta om sina gräsplaner.
En bra gräsplan är en förutsättning för att fotboll ska kunna spelas. Lagen ska inte kunna komma undan med det.
Precis. Inte miljonböter men en gräsplan borde vara ett krav för elitlicens.
Citat:
Ursprungligen postat av
cooldog
Förstår bara inte. Är han så dålig att han inte är bättre än en iskall Engvall och en ganska så seg Boman?
Nä. Sämre än en Engvall i form? Ja. Annan spelartyp än Boman med så jag är inne på att ge honom chansen