Citat:
Ursprungligen postat av
Salorm
Jag är fullt medveten om Bosse i hela härvan, men han är ett jobbigare byte för tillfället och löser inget på planen kortsiktigt. Nu har någon släppt mail till Bosse också om Ranegies festande på Stureplan innan vissa matcher där han står och röker en cigg osv. och får svar av Bosse att det inte är första ggn... Känns som vi har en tajt grupp!
Du kan har rätt. Ranegie har nog noll respekt för Bosse. Och jag förstår det. För bortom att ta kort bland fansen i tusentals på läktaren så kan man bara vara sig själv öga mot öga med en spelare. Och där har inte Bo mycket att hämta längre. Hans värvningar är mer än allting annat chansningar. Som han delvis tvingas till av dålig ekonomi, orsakad av till stor del samma personer som sitter nu. Men, man får aldrig glömma att landet är fullt av klubbar med mkt mindre resurser, men som ändå får ihop bra fotbollslag. Bosse förstår inte kombinationen vilja och vinnarskalle. Han tror man kan forma ett lag av bara snälla "pojkar", goda ambassadörer och vad fan han inbillar sig. Det är en förmåga att kunna få ihop spelartyper, en känsla. Den har varken Bosse eller Pelle. Jag tror inte de ens kan hantera starka karaktärer och därför väljer "mjukisar". Och Den ekonomiska styrningen av DJURGÅRDEN är ett jävla skämt, de har aldrig behövt eller velat förklara hur vi kunde torska hundra miljoner. Och vad hände med ungdomsakademin som skulle bli så maffig? Polarens barn spelar då och då mot pojklagen för AIK, DIF och Bajen. DIF är överlägset sämst säsong efter säsong. Fy fan. Det är ett gäng jävla gangsters närmast. Jag kan aldrig må bra förrän ALLT som varit redovisas och det känns som vinnarkultur och jävlaranamma är tillbaka i klubben igen. Då måste vi byta ut stora delar av ledningen som sitter idag. Och valberedningen. Och styrelsen. En lååång process.