2016-05-21, 17:19
Medlem
Noah Sundbyberg gjorde just årets mål! Apropå Gnagetprodukter.
Citera
2016-05-21, 18:20
Medlem
Måste nästan nypa mig i armen för dagens prestation! Vi slår alltså ett ÖFK som inlett serien klart godkänt med 5(!)0- Nog för att jag trodde att vi skulle vinna matchen, men inte ens i min vildaste fantasi kunde jag drömma om att vi skulle mosa dom så pass fullständigt och då var matchen ändå jämn i början. Det var som att ÖFK helt gav upp när vi gjorde 3-0. Frågan är om ÖFK bara hade en dålig dag eller om verkligheten kommit ikapp nu? Hur som helst var denna seger grymt viktig efter 2 raka torskar. Nu kan vi blicka framåt igen. Viktigt för oss att ha ett gott självförtroende inför fortsättningen.
Citera
2016-05-21, 18:25
Medlem
Quasys avatar
Fasiken vad härligt de är att vara giffare idag! Krossa surjämtarna med 5-0 i de första riktiga norrländska derbyt i allsvenskan. ÖFK var bra i första, men vi ville mer och visade oss vara effektiva när de gällde! Älskar Dibba!
Citera
2016-05-21, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quasy
Fasiken vad härligt de är att vara giffare idag! Krossa surjämtarna med 5-0 i de första riktiga norrländska derbyt i allsvenskan. ÖFK var bra i första, men vi ville mer och visade oss vara effektiva när de gällde! Älskar Dibba!
Ja det är fanimig inte varje dag vi vinner med så stora siffror så detta var riktigt härligt. Hade dock väntat mer av Östersund ska jag tillägga.

Ja Dibba är riktigt bra för tillfället, vi var riiktigt nära att tappa honom inför denna säsong men nu är jag nästan säker på att vi lär tappa honom i vinter.
Citera
2016-05-21, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shanklygates
Göteborg kommer inte ta guldet i år. Tyvärr kommer nog inte mitt Norrköping göra det heller, att åka upp till Örebro med så skadeskjutet mittfält bådar inte gott. Tekie och Hadenius centralt är ju inte så jättevasst, Tekie försvinner på tok för mycket ur matcherna, hade han met är 5 bolltouch i andra halvlek?

just det, blomkvist, sjölund, tkalcic borta mot örebro... Då blir det traustasson, tekie, bärkrth hadenius...Skulle vilja se traustasson mitten mera då... Men då kanske inte telo kan gå frammåt... Citaku kanske får starta till vänster för att traustasson ska få ta astridt!?! Telo får faan inte gå sönder,har vi någon mera ytter när traustasson sticker än bärkroth/telo?!
Citera
2016-05-21, 18:59
Medlem
Gridirons avatar
Idag mötte mitt öfk inte sundsvall som torskat flera matcher i rad. Utan giffarna som ledde serien. Fruktansvärt effektiva framåt, släppte inte in någon i boxen där vi försökte med instick.

Bra utförd match giffarna. bara att lyfta på hatten och komma igen.
Citera
2016-05-21, 19:10
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vonsexron
just det, blomkvist, sjölund, tkalcic borta mot örebro... Då blir det traustasson, tekie, bärkrth hadenius...Skulle vilja se traustasson mitten mera då... Men då kanske inte telo kan gå frammåt... Citaku kanske får starta till vänster för att traustasson ska få ta astridt!?! Telo får faan inte gå sönder,har vi någon mera ytter när traustasson sticker än bärkroth/telo?!

Vi har ju citaku, och även Blomqvist kan ju spela på en kant. Tror han skulle kunna ha Trastens roll rätt så bra. Men det lär krävas värvningar i sommar.

Traustason(såld) Tkalcic och Mitov skadade resten av säsongen och en Bärkroth som ofta är skadad. Dessutom lär någon av Kungovic och Nyman försvinna.

Så vi behöver få in minst en ytter och en forward, gärna även en ytterback då vi i nuläget knappt har någon uppbackning där.

Antonsson och Sigurjonsson hoppas jag kommer in, men vad för ytterback kan tänkas va tillgänglig?
Citera
2016-05-21, 19:38
Medlem
NirvanAs avatar
Väldigt uppenbart att ÖFK inte har trupp för att kunna spela 3 matcher på 7 dagar, vet inte hur pass komprimerad schemat är framöver och efter uppehållet men 1 eller 2 gånger i veckan är nog bättre för dom
Citera
2016-05-21, 21:11
Medlem
Riktigt dåligt av Sportnytt att inte visa Sonkos cykelspark på highlightsen Han gör Årets mål och så visas det inte ens. Förtjänar vi inte mer än så?
Citera
2016-05-21, 22:35
Medlem
Gambias avatar
På förhand känns det jäklig tuff att åka och möta ett formstarkt Örebro med ett trupp pressad till yttersta gränsen. 5/7 bänkspelare kommer vara egna produkter, runt 20 år och yngre, om jag räknat rätt... Detta dessutom med en tonåring in målet och en Nyman som var sjuk förra veckan. Janne är heller inte en tränare som är alltför bekväm med stora omställningar i startelvan.

Samtidigt: Örebro är bra på att släppa in mål och vi är jävligt bra på att göra dem. Janne känner Ajdarevic utan och innan och vet hur man försvarar mot honom, och något inom mig säger att Hadenius kommer demolera Astrit totalt. Kuriosa: IFK har aldrig förlorat en match med Hadenius i startelvan.

Blir en nog en hård, jämn och målrik historia. Svårtippat!
Citera
2016-05-21, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Måste nästan nypa mig i armen för dagens prestation! Vi slår alltså ett ÖFK som inlett serien klart godkänt med 5(!)0- Nog för att jag trodde att vi skulle vinna matchen, men inte ens i min vildaste fantasi kunde jag drömma om att vi skulle mosa dom så pass fullständigt och då var matchen ändå jämn i början. Det var som att ÖFK helt gav upp när vi gjorde 3-0. Frågan är om ÖFK bara hade en dålig dag eller om verkligheten kommit ikapp nu? Hur som helst var denna seger grymt viktig efter 2 raka torskar. Nu kan vi blicka framåt igen. Viktigt för oss att ha ett gott självförtroende inför fortsättningen.

Kollade inte du mest på hockeyn?

Grymt jävla mål av AIK:aren Sonko Sundberg. Snyggt.
Citera
2016-05-21, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
Kollade inte du mest på hockeyn?

Grymt jävla mål av AIK:aren Sonko Sundberg. Snyggt.
Nu handlar ju inte denna tråd om hockeyn men visst får erkänna att man kastade ett getöga på den samtidigt.

Riktigt snyggt mål av Sonko bör absolut finnas med i snacket om "Årets mål". Läste att vi vill köpa honom av AIK så vi får väl se vad som händer där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in