2016-05-04, 13:41
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
En styrelseledamot springer alltså runt på kansliet och försöker lägga sig i det operativa arbetet? Klart VD:n lackar ur.
Jag tvivlar inte en sekund på Seguis förmåga att köra aik i botten, en riktig klippa.
Citera
2016-05-04, 13:43
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Jag tvivlar inte en sekund på Seguis förmåga att köra aik i botten, en riktig klippa.

Ja, det är klart vi står på Seguis sida här. Kan man inte ta in Galotta också?
Citera
2016-05-04, 17:53
Avslutad
Det var fan mig på tiden: http://www.fotbolldirekt.se/2016/05/04/avslojar-klart-nu-far-allsvenskan-gemensam-ligaboll/
Citera
2016-05-04, 19:30
Medlem
MrSkargards avatar
Nehe, det verkar inte bli något besked om matchen mellan IFK Göteborg och MFF idag heller. Disciplinnämnden jobbar verkligen snabbt...
Citera
2016-05-04, 20:28
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Nehe, det verkar inte bli något besked om matchen mellan IFK Göteborg och MFF idag heller. Disciplinnämnden jobbar verkligen snabbt...

Beslutet togs idag. Beskedet kommer imorgon, ska vi gissa vid 15.00 typ?
Citera
2016-05-04, 20:39
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst.Hugo
Beslutet togs idag. Beskedet kommer imorgon, ska vi gissa vid 15.00 typ?

Klockan 10 imorgon tydligen.
Citera
2016-05-04, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
En styrelseledamot springer alltså runt på kansliet och försöker lägga sig i det operativa arbetet? Klart VD:n lackar ur.
Tydligen blåser det fortsatt runt Alm också. Kristoffersson nämner the usual suspects; Norling, Stahre, Baxter.
http://bloggar.expressen.se/kristoffersson/2016/05/10654/

Jag är i grunden pro-Alm, men tvivlar efter inledningen. Han har dock mitt förtroende. Vi säljer Quison, Bahoui, Bangura och Goitom och ersätter med en 16-åring, bänkade och skadade. What should you expect?
Sundsvall kryss hemma
Östersund vinst borta
Änglarna kryss hemma
Peking toktorsk borta
Elfsborg vinst hemma
Helsingborg torsk borta
4 poäng från europaplats och 6 poäng från guld.
Alm har sagt att utifrån styrelsens guldkrav så får de spela med högre risk - gå för 3p istället för att säkra 1p borta. "Må det bära eller brista".

Summerar ovanstående och tycker inte att det ser så pjåkigt ut (än). Vi brukar inte starta starkast. Norrköping har behållit största delen av ett fantastiskt guldlag och Malmö borde egentligen vinna utan tävlan med sin ekonomiska överlägsenhet och vad de spenderar.

Nu kommer dock Häcken borta och sedan derbyt. 0 poäng där och det blir jobbigt.
Citera
2016-05-04, 23:25
Medlem
MrSkargards avatar
Det känns ju utomordentligt patetiskt att när AIK för en gångs skull får en kompetent VD så börjar styrelsen (eller delar av den) motarbeta honom bara för att han vill förbättra klubben.
Citera
2016-05-04, 23:27
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Tydligen blåser det fortsatt runt Alm också. Kristoffersson nämner the usual suspects; Norling, Stahre, Baxter.
http://bloggar.expressen.se/kristoffersson/2016/05/10654/

Jag är i grunden pro-Alm, men tvivlar efter inledningen. Han har dock mitt förtroende. Vi säljer Quison, Bahoui, Bangura och Goitom och ersätter med en 16-åring, bänkade och skadade. What should you expect?
Sundsvall kryss hemma
Östersund vinst borta
Änglarna kryss hemma
Peking toktorsk borta
Elfsborg vinst hemma
Helsingborg torsk borta
4 poäng från europaplats och 6 poäng från guld.
Alm har sagt att utifrån styrelsens guldkrav så får de spela med högre risk - gå för 3p istället för att säkra 1p borta. "Må det bära eller brista".

Summerar ovanstående och tycker inte att det ser så pjåkigt ut (än). Vi brukar inte starta starkast. Norrköping har behållit största delen av ett fantastiskt guldlag och Malmö borde egentligen vinna utan tävlan med sin ekonomiska överlägsenhet och vad de spenderar.

Nu kommer dock Häcken borta och sedan derbyt. 0 poäng där och det blir jobbigt.

Du har inga invändningar mot att er spelfilosofi får 55-åriga alkoholister i diverse korpenlag att skämmas? Långbollar, långa inkast, fasta situationer och så lite fler långbollar.
Citera
2016-05-04, 23:27
Bannlyst
Citat:
Det känns ju utomordentligt patetiskt att när AIK för en gångs skull får en kompetent VD så börjar styrelsen (eller delar av den) motarbeta honom bara för att han vill förbättra klubben.

Men visst är det härligt? - Martin Timell röst

Vilken spelare är för övrigt den mest överskattade? Jag säger Elm bröderna.
Citera
2016-05-05, 02:34
Medlem
MrSkargards avatar
Blåvita fans, varför ljuger er sosse-ordförande som en häst travar? Initialt så sa han ju mer eller mindre rakt ut att han skiter i om MFF tilldöms segern med tanke på det som hände Tobias Sana men nu verkar han ha fått kalla fötter. Är det först nu han insett att en MFF-seger missgynnar Blåvitt?
Citera
2016-05-05, 03:30
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Blåvita fans, varför ljuger er sosse-ordförande som en häst travar? Initialt så sa han ju mer eller mindre rakt ut att han skiter i om MFF tilldöms segern med tanke på det som hände Tobias Sana men nu verkar han ha fått kalla fötter. Är det först nu han insett att en MFF-seger missgynnar Blåvitt?

Ljuger han? Eller säger han sanningen medan matchdelegaten kanske inte säger hela sanningen?

/feldgrau
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in