2016-05-21, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Nu handlar ju inte denna tråd om hockeyn men visst får erkänna att man kastade ett getöga på den samtidigt.

Riktigt snyggt mål av Sonko bör absolut finnas med i snacket om "Årets mål". Läste att vi vill köpa honom av AIK så vi får väl se vad som händer där.
Ni kan få Jos istället, han behöver spela sig till matchform någonstans.
Citera
2016-05-22, 00:32
Avslutad
Skönt att ett lag äntligen tog ner ÖFK och dess anhängare på jorden. Det har varit mkt tugg om att Östersund ska erövra fotbolls-sverige, men än är det fan i mig ett tag dit.
Citera
2016-05-22, 01:15
Medlem
1903s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EternalBliss
Skönt att ett lag äntligen tog ner ÖFK och dess anhängare på jorden. Det har varit mkt tugg om att Östersund ska erövra fotbolls-sverige, men än är det fan i mig ett tag dit.

De är fortfarande uppe i rymden med tjack inkört i arslet. Precis efter matchen får jag höra av en ÖFKare att de hade matchen och att vi spelar en destruktiv fotboll. Passa bollen på egen planhalva 23768 gånger innan man anfaller är minsann framtiden för svensk fotboll.
Citera
2016-05-22, 01:33
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1903
De är fortfarande uppe i rymden med tjack inkört i arslet. Precis efter matchen får jag höra av en ÖFKare att de hade matchen och att vi spelar en destruktiv fotboll. Passa bollen på egen planhalva 23768 gånger innan man anfaller är minsann framtiden för svensk fotboll.
Haha...
51%-49% bollinnehav
12-14 skott
10-7 skott på mål
2-7 skott utanför mål
5-7 hörnor
7-5 målvaktsräddningar
Statistiken är jämn och tagen från sofascore.
Jämn första och sedan tar Gif över och fullkomligt mosar dem men spelmässigt kunde det varit bättre men effektiviteten var det inge fel på.
Dennis Olsson snälla kom tillbaka, jag orkar inte med sop Tranberg...
Senast redigerad av Captain.Johansson 2016-05-22 kl. 01:37.
Citera
2016-05-22, 10:43
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Nu handlar ju inte denna tråd om hockeyn men visst får erkänna att man kastade ett getöga på den samtidigt.

Riktigt snyggt mål av Sonko bör absolut finnas med i snacket om "Årets mål". Läste att vi vill köpa honom av AIK så vi får väl se vad som händer där.

Visst är det snyggt men Molins andra mål, med klacken, är ännu så länge årets mål.
Citera
2016-05-22, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Visst är det snyggt men Molins andra mål, med klacken, är ännu så länge årets mål.
Nu sa jag visserligen inget om att Sonkos mål var snyggare, utan att det BORDE finnas med i snacket om årets mål, en viss skillnad.
Citera
2016-05-22, 10:50
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Nu sa jag visserligen inget om att Sonkos mål var snyggare, utan att det BORDE finnas med i snacket om årets mål, en viss skillnad.

Igår kl. 20:11 skriver du att han gör årets mål. För mig betyder det att det är snyggare.

Nog om det. Visst är det två klassmål och finns ännu så länge med i racet om Årets Mål.
Citera
2016-05-22, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Igår kl. 20:11 skriver du att han gör årets mål. För mig betyder det att det är snyggare.

Nog om det. Visst är det två klassmål och finns ännu så länge med i racet om Årets Mål.
Har inget minne om att jag skrev det men okej. Nåja det har gjorts många väldigt snygga mål hittills så det är hård konkurrans.
Citera
2016-05-22, 11:05
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Var inte ditt så hett efterlängade "derby" hetare än att du satt och såg på badkarsbandy?

Nåväl, jag hade iaf generalfel med att Östersund skulle vinna men man kan inte alltid ha rätt på tips.
Själv gör det mig definitivt inget om ÖFK börjar rasa och åker ur. Dels resmässigt men dels för att bli av med plastlag. Nu har jag inte hunnit se mer än målen från den matchen igår men det är ju svårt att snacka bort 0-5...

Idag känns de flesta matcher oerhört ovissa förutom att Ellos lär tvåla dit J.Södra på plasten.

Matchen imon bara måste vi vinna känns det som, dels för att då via ett kryss nere i Helsingborg fortsatt kunna ligga enbart en pinne bakom fjolårets notering.
Vi tappar antagligen MSD efter morgondagens match då han sticker till Copa America men det skall tydligen vara så att Rieks är tillbaka så det är ingen fara. Däremot har MSD gjort det riktigt bra nu när han fått spela och en icke-matchvan Rieks mot en MSD i bra form vore ändå ett svårt beslut faktiskt. En Rieks i form är ju bättre men som sagt utan matchvana så...
Citera
2016-05-22, 12:14
Medlem
ZlatanManias avatar
Hysén missar de två återstående matcherna inför EM pga lårproblem. Tror inte det blir så stora problem mot Hammarby men kan bli mot Helsingborg.
Citera
2016-05-22, 17:30
Medlem
Bra resultat i Örebro, nu finns chansen att beta ner avståndet upp till första platsen.
Citera
2016-05-22, 17:36
Medlem
BertilEnstoerings avatar
Ruskigt besviken över dagens prestation, svag insats av ÖSK. Man får väl vara skapligt nöjd med en poäng, men ÖSK föll ihop efter pekings tursamma kvittering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in