2016-05-21, 00:34
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BertilEnstoering
Var detta sista matchen för Strandberg i AIK? Inlånad till 18:e juli läste jag och 4 matcher återstår under den tiden. Med tanke på tidigare domar har jag svårt att se att disciplinnämnden ska ge mindre än 3 matchers avstängning i alla fall.

Förvånande att inte domaren gav honom rött kort. Ingen domare som såg händelsen?
Vadå 3 matcher? Varför i helvete då? Han ska få sig en duktig uppsträckning av AIK alternativt en avstängning från klubben men varför ska disciplinnämnden in i detta?

Jag har spelat innebandy och fotboll på hyfsad nivå och har sett detta flertalet gånger tidigare. Hans agerande kan bara beskrivas som efterblivet men den hausse som media dundrar igång nu är direkt patetisk.
Citera
2016-05-21, 00:36
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Isak alltså.. Jag har nog aldrig hört någon kallas "smart" så ofta som den pojken. Man skulle kunna tro att han springer runt och botar cancer där nere på gräset.
Tror det är ett tecken på att du umgås med jävligt korkade människor
Citera
2016-05-21, 00:40
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Vadå 3 matcher? Varför i helvete då? Han ska få sig en duktig uppsträckning av AIK alternativt en avstängning från klubben men varför ska disciplinnämnden in i detta?

Jag har spelat innebandy och fotboll på hyfsad nivå och har sett detta flertalet gånger tidigare. Hans agerande kan bara beskrivas som efterblivet men den hausse som media dundrar igång nu är direkt patetisk.
Därför att det sker i samband med en fotbollsmatch i Allsvenskan. Hade det skett på träning faller det sig naturligtvis rimligt att klubben tar hand om det själva. Dock, om det sker i direkt anslutning till en match vore det inte ologiskt om förbundet agerar. Huruvida de gör det eller inte är en annan femma - har ingen aning om exakt hur regelverket ser ut - men ologiskt vore det knappast.
Citera
2016-05-21, 00:44
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Försökte inte Carlos ta ett strupgrepp en gång till?
Jo så är det, plural inte singular och naturligtvis förjävligt. Enda jag vill komma åt är att det inte ska va överdrivna reaktioner från alla håll och kanter men dessvärre är det som det är.
Citat:
Matchen? Jag skulle inte vilja säga att AIK tog tre poäng, snarare att de fick tre poäng. Otto bjuder ju på 2½ mål och FFF hade ju en riktigt bra chans att göra ett tredje mål.
Nja vänder man på det så bjöd försvaret och Carlgren på kvitteringen när dom parodiskt står och tittar på när bollen landar på Nielsens huvud och in i mål, sen borde ju Carlos gjort ännu ett mål när en FFF back bjuder Avdic på bollen som han kan passa in centralt nån gång nära stopptid.
Citat:
Undrar hur ni klarar plasten och ett förmodligen riktigt taggat Gefle? En del fans har ju redan räknat in tre poäng.
Bra fråga, så länge spelarna kommer upp i någorlunda bra nivå och inte hybrisen ansluter till planen bör vi vinna. Hur många mål är det inte som Gefle släppt in på senare tid? Noterbart är i alla fall att senaste tre matcherna mellan Gefle-AIK slutat 1-2 och i samtliga matcher har AIK tagit ledningen, Gefle kvitterat och AIK gjort mål i slutminuterna.
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbacck
Tycker dock att "rulla runt och slåss" är bra mycket mildare än ett strypgrepp. Hade Strandberg gått fram och knuffat till Sundberg eller något hade det varit en sak, men att hålla strypgrepp på det sättet är fan psykopatfasoner.

Kanske överanalyserar det, vad vet jag.
Tycker det är jämnt skägg, vissa vill få det till att Carlos försökte mörda Sundgren. Kom igen.

Är det verkligen så här fascinerande med idrottsmän som ryker ihop en kort stund? Tror det är relativt vanligt men att i majoriteten av gångerna sker det mer diskret än såhär.
Citera
2016-05-21, 00:45
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Det är en ganska stor skillnad på "gruff" och att ta strypgrepp på en annan människa. Det senare gränsar mot ett psykopatiskt beteende och det är inget beteende som ska tolereras i vår högsta fotbollsliga (eller någon annan division, för den delen). Därmed bör det såklart beivras av antingen förbundet eller klubben själv.

Problemet i Sverige är att män inte får vara män. Låt grabbarna slåss lite. Vi ska ha kommissioner och genusdebatter så fort någon hamnar i handgemäng. Män fightas ibland. Speciellt yngre män, speciellt i adrenalinfyllda situationer. Sverige är den harigaste nationen i världen. Tillochmed på fb kommer någon Faster-feodor kommer springande likt någon skolkurator och skriker appappapp...
Citera
2016-05-21, 01:02
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Problemet i Sverige är att män inte får vara män. Låt grabbarna slåss lite. Vi ska ha kommissioner och genusdebatter så fort någon hamnar i handgemäng. Män fightas ibland. Speciellt yngre män, speciellt i adrenalinfyllda situationer. Sverige är den harigaste nationen i världen. Tillochmed på fb kommer någon Faster-feodor kommer springande likt någon skolkurator och skriker appappapp...

Att män är våldsamma emot varandra och det ses som okej är en del av matriarkatet. Feminismen vill inte få slut på det, de uppmuntra ju det mer. Så du kan knappast ha mer fel.
Citera
2016-05-21, 01:05
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Därför att det sker i samband med en fotbollsmatch i Allsvenskan. Hade det skett på träning faller det sig naturligtvis rimligt att klubben tar hand om det själva. Dock, om det sker i direkt anslutning till en match vore det inte ologiskt om förbundet agerar. Huruvida de gör det eller inte är en annan femma - har ingen aning om exakt hur regelverket ser ut - men ologiskt vore det knappast.
Jag köper det inte för fem jävla öre. AIK ska däremot bötfälla honom för efterblivet beteende. Men när situationen artat sig som den gjort ser jag ingen anledning att DN ska in och dra nummer från bingolotteriet. Men med tanke på haussen som blivit är jag glad om han slipper livstid.
Citera
2016-05-21, 01:10
Medlem
Ja Strandberg lär ha gjort sin sista match i AIK. Trist att en så bra spelare har såna aggressionsproblem. Killen behöver uppenbart psykologhjälp.
Citera
2016-05-21, 01:12
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvosladd
Ja Strandberg lär ha gjort sin sista match i AIK. Trist att en så bra spelare har såna aggressionsproblem. Killen behöver uppenbart psykologhjälp.
90 % av skribenterna i denna tråden behöver psykologhjälp, mig inkluderat. Hoppa ner från hästen
Citera
2016-05-21, 01:16
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Tror det är ett tecken på att du umgås med jävligt korkade människor
Du har nog inte fel där. Är bara AIK:are, "experter" och journalister. En rätt rätt oskarp skara, faktiskt.
Citera
2016-05-21, 01:19
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvosladd
Knappast lär leda skytteligan om han fortsätter så här. Snacka om en storm i ett vattenglas om något som hände i stridens hetta men som de berörda personerna redan löst. Tagga ner nu!
Citera
2016-05-21, 01:33
Medlem
Vad fan är det med gnaget och deras negrer, varje år är det nå knas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här